UKI, rozeznałeś temat, bo ja tez za jakis czas je wymienie, bo juz zaczynaja dzwonic.
[O1] wibracje na kierownicy w pierwszej fazie hamowania
Zwiń
X
-
[O1] wibracje na kierownicy w pierwszej fazie hamowania
Witam Wszystkich,
Poczytałem zamieszczone posty, ale nie znalazłem w nich rozwiązania problemu z jakim się borykam już od dłuższego czasu.
Usterka: w pierwszej fazie hamowania, przy delikatnym naciśnięciu na pedał hamulca pojawiają się wibracje na kierownicy (i to jakie ...!); temat pojawia się w czasie hamowania z prędkości od 80-100 km/h, przy czym im większa prędkość tym gorzej.
W czasie jazdy z załączonym układem napędowym oraz na wybiegu (luzie) temat nie istnieje.
Wymiana tarcz hamulcowych (3-krotna) i klocków hamulcowych z przodu pomaga jedynie na około 1000-1500 km. Potem temat powraca. Jeżeli usterka już występuje to demontaż tarcz i ich ponowny montaż niczego nie zmienia. Dodam, że tarcze zawsze zakładałem fabryczne, natomiast ostatnio zamontowane klocki hamulcowe to TRW. Pomiary bicia tarcz zamontowanych za piastach nigdy nie przekroczył 0,03-0,04 mm. Zawieszenie i układ kierowniczy bez luzów, tarcze i klocki hamulcowe z tyłu wymienione na nowe (fabryczne). Problem występuje na 3 różnych kompletach kół (zarówno na obręczach stalowych jak i alu).
Mnie już powoli opadają ręce. Będę wdzięczny za każdy rozsądny pomysł na rozwiązanie mojego utrapienia. 8)
-
-
Witam
Mam to samo ,od 40tys. km mam już 6 komplet tarcz. Teraz ostatnie założyłem Brembo razem z klockami i dupa 4.tys. i wygięte.
ASO i inni mechanicy nic nie znaleźli w zawieszeniu , każdy mówi że to wina materiału i tarcze się wyginają a reklamacji nie uznają bo zawsze czymś się wykręcą. Już mi ręce opadają
@marekzu a ile na nich zrobiłeś km?AHF '01 Elegance Combi
seria 120 KM / 257 Nm
Komentarz
-
-
Mialem to samo w O1 co Wy :evil: .Jednym slowem kupa.
Teraz jezdze O2 i tego problemu nie ma,pomimo tej samej wielkosci tarcz 280mm z
przodu.
Jedyne co sie zmienilo to wielkosc tylnych tarcz w stosunku do O1 z okolo 230mm
na 256mm i tu jest moim zdaniem problem O1.Za male tarcze z tylu,lub co gorsza
bebny.
Jeszcze,nie slyszalem,aby ktos narzekal na bicie tarcz w O2 Teoretycznie,wymiana
tylnych tarcz na te z O1 RS powinno zalatwic problem,gdyz one maja tez 256mm...
podobno :szeroki_usmiechTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
gebek, OII ma 288 chyba w kazdej juz wersji??
A w OI tarcze bija, bo to nie tylko problem tarcz. Czesto jest to problem zacisku, ktory nie odbija na tloczku i na "plywajacym mocowaniu" oraz takiej rzeczy jak lozyska w kolach oraz czystosc montazu tarcz na piastach.
W OII jest inny zacisk wiec takich problemow nie ma.
Komentarz
-
-
Dzięki za wszystkie odpowiedzi 8)
Tuleje stabilizatora wymieniłem na zasadzie "dobre na nowe", więc myślę, że to nie to.
W sprawie wibracji w późniejszej fazie hamowania, to przy mocniejszym naciśnięciu na pedał zmniejszają się - zaryzykował bym stwierdzenie, że całkowicie zanikają. Problemu nie wyczuwam w czasie hamowania z prędkości poniżej 80-100 km/h.
Tarcze hamulcowe. Może faktycznie spróbuję wymienić na inne niż fabryczne (choć to znowu nieplanowany wydatek ...). Znajomy prowadzący dużą firmę z częściami zamiennymi polecił mi zestaw ATE - w zasadzie jeżdżę raczej spokojnie, w przeważającej mierze po mieście (rocznie około 10kkm). Tylko Wasze doświadczenia z pojawianiem się na tych tarczach bicia trochę mnie niepokoją.
Jeżeli ktoś z Was może podzielić się ze mną jeszcze swoimi doświadczeniami w tej sprawie lub ma inny pomysł w temacie ... czekam z niecierpliwością
Komentarz
-
-
PePe, jeżeli byłbym pewien co do zawieszenia, to również zacząłbym od tarcz ...
warto może sprawdzić, troszkę przycisnąć i kilka razy ostro zahamować i sprawdzić czy nadmiernie się tarcza, felga nie nagrzewa ...
u mnie tak się to objawiało (nadmiernym przegrzaniem - "zaszklone" klocki i spalone ori tarcze)Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
Witam NIe wiem czy to aktualny temat...
Ale musze sie z kolegą podzielic pomysłem....
Miałem taką samą historię z tarczami .Mam motor 18.bez turbo rozmiar tarcz 288 i próbowałem juz wszystkiego ...
Były TRW 2x były ATE 2x ...
zmiękłem zawsze do ok 800km było oki a potem zawsze problem wracał ...także i toczenie nie pomagało wymieniłem wszystko w zawieszeniu nawet piasty i łożyska nie wspomne o gumach wszystkich drążkach amorkach a nawet maglownicy bo mi ją roztrzepało....
myslałem żeby sprzedac wóz ale podjąłem jaszcz jedną próbę i dzwoniłem do brembo
gośc polecił mi tarcze brembo maxx
takie jak na aukcjihttp://moto.allegro.pl/item490627110_sportowe_nacinane_tarcze_brembo_audi _a3_golf_iv.html
przejechałem na nich 3450km i nic
uwazam ze mam temat z głowy a teraz to zupełnie inny szkodnik
hehe powodzenia w rozwiązaniu problemu
pozdrawim cdlomek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PePeMnie już powoli opadają ręce. Będę wdzięczny za każdy rozsądny pomysł na rozwiązanie mojego utrapienia. 8)
Ja oprocz wibracji przy hamowaniu zauwazylem, ze jak zwalniam np. przed swiatlami to hamulce "nierowno biora" (tzn nie sciagaja tylko jest uczucie jakby byly grubsze w jednym miejscu na obwodzie i przy obrocie kola w tym mjejscu "mocniej" hamowaly").
Doszedlem do wniosku, ze ten typ tak ma i tyle. :?
Jak tak dalej pojdzie to chyba nastepnym autem niestety nie bedzie skoda....
PozdrawiamKonar
Była OI ASV- 143/327
powered by Master's
Jest Freetrack 170/350
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konarZamieszczone przez PePeMnie już powoli opadają ręce. Będę wdzięczny za każdy rozsądny pomysł na rozwiązanie mojego utrapienia. 8)
Ja oprocz wibracji przy hamowaniu zauwazylem, ze jak zwalniam np. przed swiatlami to hamulce "nierowno biora" (tzn nie sciagaja tylko jest uczucie jakby byly grubsze w jednym miejscu na obwodzie i przy obrocie kola w tym mjejscu "mocniej" hamowaly").
Doszedlem do wniosku, ze ten typ tak ma i tyle. :?
Jak tak dalej pojdzie to chyba nastepnym autem niestety nie bedzie skoda....
PozdrawiamPozdrawiam Bartek.
Current: Honda Civic
Ex: O1
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PePeNo to pięknie.
ATE, Brembo, oryginały - wygląda na to, że problem pojawiał się po zamontowaniu elementów każdego z tych producentów.
A może macie jakieś doświadczenia z EBC? Kilku znajomych polecało mi tarcze i klocki tej marki - może warto spróbować?Pozdrawiam Bartek.
Current: Honda Civic
Ex: O1
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GolfistaA przetoczyłeś kiedykolwiek tarcze?
Moim zdaniem poprostu hamulce sa za slabe dla tego samochodu i termicznie nie wyrabiaja.
Ale z drugiej strony od nowosci do pierwszej "padaki" przejechalem prawie 50 tys. wiec juz kompletnie nie wiem o co chodzi...
PozdrawiamKonar
Była OI ASV- 143/327
powered by Master's
Jest Freetrack 170/350
Komentarz
-
-
[ Dodano: Czw 11 Gru, 08 10:06 ]
Zamieszczone przez GolfistaZamieszczone przez Bobas122kolego @Golfista poradz gdzie to najlepiej zrobić w Gdyni lub okolicach
Pozdrawiam
Teraz jeżdżę na ORI od hitlerów i nie wiem co to bicie, ale kiedyś będę musiał zmienićbyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
Komentarz