[O1] wibracje na kierownicy w pierwszej fazie hamowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • witekeop
    Classic
    • 2009
    • 1

    [O1] wibracje na kierownicy w pierwszej fazie hamowania

    UKI, rozeznałeś temat, bo ja tez za jakis czas je wymienie, bo juz zaczynaja dzwonic.
  • PePe
    Classic
    • 2007
    • 27

    #2
    [O1] wibracje na kierownicy w pierwszej fazie hamowania

    Witam Wszystkich,
    Poczytałem zamieszczone posty, ale nie znalazłem w nich rozwiązania problemu z jakim się borykam już od dłuższego czasu.

    Usterka: w pierwszej fazie hamowania, przy delikatnym naciśnięciu na pedał hamulca pojawiają się wibracje na kierownicy (i to jakie ...!); temat pojawia się w czasie hamowania z prędkości od 80-100 km/h, przy czym im większa prędkość tym gorzej.

    W czasie jazdy z załączonym układem napędowym oraz na wybiegu (luzie) temat nie istnieje.
    Wymiana tarcz hamulcowych (3-krotna) i klocków hamulcowych z przodu pomaga jedynie na około 1000-1500 km. Potem temat powraca. Jeżeli usterka już występuje to demontaż tarcz i ich ponowny montaż niczego nie zmienia. Dodam, że tarcze zawsze zakładałem fabryczne, natomiast ostatnio zamontowane klocki hamulcowe to TRW. Pomiary bicia tarcz zamontowanych za piastach nigdy nie przekroczył 0,03-0,04 mm. Zawieszenie i układ kierowniczy bez luzów, tarcze i klocki hamulcowe z tyłu wymienione na nowe (fabryczne). Problem występuje na 3 różnych kompletach kół (zarówno na obręczach stalowych jak i alu).
    Mnie już powoli opadają ręce. Będę wdzięczny za każdy rozsądny pomysł na rozwiązanie mojego utrapienia. 8)

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      PePe, może drązki stabilizacyjne powinieneś uzbroić w nowe gumy?
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • dees
        Ambiente
        • 2008
        • 217

        #4
        A przy większym nacisku na pedał ham. wibracje są mniejsze i w jakim zakresie się pojawiają?
        pryncypal

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          Zamieszczone przez PePe
          Dodam, że tarcze zawsze zakładałem fabryczne
          i mysle ze tu pies pogrzebany - wymienilem na ATE - problem jak na razie nie powrocil

          Komentarz

          • Bobas122
            Ambiente
            • 2005
            • 162

            #6
            Witam
            Mam to samo ,od 40tys. km mam już 6 komplet tarcz. Teraz ostatnie założyłem Brembo razem z klockami i dupa 4.tys. i wygięte.
            ASO i inni mechanicy nic nie znaleźli w zawieszeniu , każdy mówi że to wina materiału i tarcze się wyginają a reklamacji nie uznają bo zawsze czymś się wykręcą. Już mi ręce opadają

            @marekzu a ile na nich zrobiłeś km?
            AHF '01 Elegance Combi
            seria 120 KM / 257 Nm

            Komentarz

            • Golfista
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2005
              • 183

              #7
              Miałem coś podobnego.
              Nowe tarcze ATE i po 8 tyś bicie.
              Pomogło przetoczenie tarcz. A miały bicie jakieś tak małe, że tokarz dzwonił czy na pewno chce toczyć.
              Pomogło jak ręką odjął.
              Pozdrawiam Bartek.

              Current: Honda Civic
              Ex: O1

              Komentarz

              • gebek
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1214

                #8
                Mialem to samo w O1 co Wy :evil: .Jednym slowem kupa.
                Teraz jezdze O2 i tego problemu nie ma,pomimo tej samej wielkosci tarcz 280mm z
                przodu.
                Jedyne co sie zmienilo to wielkosc tylnych tarcz w stosunku do O1 z okolo 230mm
                na 256mm i tu jest moim zdaniem problem O1.Za male tarcze z tylu,lub co gorsza
                bebny.
                Jeszcze,nie slyszalem,aby ktos narzekal na bicie tarcz w O2 Teoretycznie,wymiana
                tylnych tarcz na te z O1 RS powinno zalatwic problem,gdyz one maja tez 256mm...
                podobno :szeroki_usmiech
                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                Nie synku...to diesel PD.

                Honda...the power of dreams.
                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  gebek, OII ma 288 chyba w kazdej juz wersji??


                  A w OI tarcze bija, bo to nie tylko problem tarcz. Czesto jest to problem zacisku, ktory nie odbija na tloczku i na "plywajacym mocowaniu" oraz takiej rzeczy jak lozyska w kolach oraz czystosc montazu tarcz na piastach.

                  W OII jest inny zacisk wiec takich problemow nie ma.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • PePe
                    Classic
                    • 2007
                    • 27

                    #10
                    Dzięki za wszystkie odpowiedzi 8)

                    Tuleje stabilizatora wymieniłem na zasadzie "dobre na nowe", więc myślę, że to nie to.
                    W sprawie wibracji w późniejszej fazie hamowania, to przy mocniejszym naciśnięciu na pedał zmniejszają się - zaryzykował bym stwierdzenie, że całkowicie zanikają. Problemu nie wyczuwam w czasie hamowania z prędkości poniżej 80-100 km/h.

                    Tarcze hamulcowe. Może faktycznie spróbuję wymienić na inne niż fabryczne (choć to znowu nieplanowany wydatek ...). Znajomy prowadzący dużą firmę z częściami zamiennymi polecił mi zestaw ATE - w zasadzie jeżdżę raczej spokojnie, w przeważającej mierze po mieście (rocznie około 10kkm). Tylko Wasze doświadczenia z pojawianiem się na tych tarczach bicia trochę mnie niepokoją.

                    Jeżeli ktoś z Was może podzielić się ze mną jeszcze swoimi doświadczeniami w tej sprawie lub ma inny pomysł w temacie ... czekam z niecierpliwością

                    Komentarz

                    • zurcio
                      RS
                      • 2008
                      • 2046

                      #11
                      PePe, jeżeli byłbym pewien co do zawieszenia, to również zacząłbym od tarcz ...

                      warto może sprawdzić, troszkę przycisnąć i kilka razy ostro zahamować i sprawdzić czy nadmiernie się tarcza, felga nie nagrzewa ...
                      u mnie tak się to objawiało (nadmiernym przegrzaniem - "zaszklone" klocki i spalone ori tarcze)
                      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                      Komentarz

                      • dees
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 217

                        #12
                        PePe.
                        Jeżeli bicie kiery zanika przy mocniejszym docisku lub przy mniejszej szybkości to myślę że to jest sprawa któregoś przedniego łożyska,zakładając że bicie tarcz jest takie jak napisałeś w pierwszym poście.
                        pryncypal

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Zapomnialem dodac, mi zaczely bic tarcze 312mm :lol: I co, rozebralem, wyczyscilem zamienilem stronami, poupalem je troche na S1 i problem zniknal juz do konca jak mialem to auto, czyli jakies 40kkm przejechalem bez problemow na nich potem.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Golfista
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 183

                            #14
                            Zamieszczone przez PePe
                            Jeżeli ktoś z Was może podzielić się ze mną jeszcze swoimi doświadczeniami w tej sprawie lub ma inny pomysł w temacie ... czekam z niecierpliwością
                            Przetocz tarcze... :wink:
                            Pozdrawiam Bartek.

                            Current: Honda Civic
                            Ex: O1

                            Komentarz

                            • cdlomek
                              Classic
                              • 2008
                              • 34

                              #15
                              Witam NIe wiem czy to aktualny temat...
                              Ale musze sie z kolegą podzielic pomysłem....

                              Miałem taką samą historię z tarczami .Mam motor 18.bez turbo rozmiar tarcz 288 i próbowałem juz wszystkiego ...
                              Były TRW 2x były ATE 2x ...
                              zmiękłem zawsze do ok 800km było oki a potem zawsze problem wracał ...także i toczenie nie pomagało wymieniłem wszystko w zawieszeniu nawet piasty i łożyska nie wspomne o gumach wszystkich drążkach amorkach a nawet maglownicy bo mi ją roztrzepało....
                              myslałem żeby sprzedac wóz ale podjąłem jaszcz jedną próbę i dzwoniłem do brembo
                              gośc polecił mi tarcze brembo maxx
                              takie jak na aukcjihttp://moto.allegro.pl/item490627110_sportowe_nacinane_tarcze_brembo_audi _a3_golf_iv.html

                              przejechałem na nich 3450km i nic
                              uwazam ze mam temat z głowy a teraz to zupełnie inny szkodnik
                              hehe powodzenia w rozwiązaniu problemu
                              pozdrawim cdlomek

                              Komentarz

                              • zurcio
                                RS
                                • 2008
                                • 2046

                                #16
                                cdlomek, dużo osób które używało te tarcze mówiło o wichrowaniu i mikropęknięciach :roll:
                                sprawdzałeś może u siebie jak wygląda tarcza, nie ma takich charakterystycznych "rys" :?:
                                Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                Komentarz

                                • cdlomek
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 34

                                  #17
                                  sprawdzimy we czwartek na zlocie bo mam je założone sam nie sprawdzałem ...
                                  ale jak na tą chwilę brak wibracji i wichrowania ...
                                  A uwierzcie mi ze jestem przewrazliwiony na tym punkcie po tylu wymianach
                                  Pozdróffka :szeroki_usmiech

                                  Komentarz

                                  • konar
                                    Drive
                                    • 2004
                                    • 85

                                    #18
                                    Zamieszczone przez PePe
                                    Mnie już powoli opadają ręce. Będę wdzięczny za każdy rozsądny pomysł na rozwiązanie mojego utrapienia. 8)
                                    Witam w klubie, przez 25 tys. wymienilem do tej pory 7 kompletow, oryginalne, ATE, Brembo (zawsze z klockami). Przed wakacjami zrobilem tyl i pomoglo na jakies 5kkm. Teraz znowu problem wrocil. Wymienilem praktycznie polowe zawieszenia. Eeech juz mam dosyc.
                                    Ja oprocz wibracji przy hamowaniu zauwazylem, ze jak zwalniam np. przed swiatlami to hamulce "nierowno biora" (tzn nie sciagaja tylko jest uczucie jakby byly grubsze w jednym miejscu na obwodzie i przy obrocie kola w tym mjejscu "mocniej" hamowaly").

                                    Doszedlem do wniosku, ze ten typ tak ma i tyle. :?
                                    Jak tak dalej pojdzie to chyba nastepnym autem niestety nie bedzie skoda....


                                    Pozdrawiam
                                    Konar
                                    Była OI ASV- 143/327
                                    powered by Master's
                                    Jest Freetrack 170/350

                                    Komentarz

                                    • Golfista
                                      Ambiente
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 183

                                      #19
                                      Zamieszczone przez konar
                                      Zamieszczone przez PePe
                                      Mnie już powoli opadają ręce. Będę wdzięczny za każdy rozsądny pomysł na rozwiązanie mojego utrapienia. 8)
                                      Witam w klubie, przez 25 tys. wymienilem do tej pory 7 kompletow, oryginalne, ATE, Brembo (zawsze z klockami). Przed wakacjami zrobilem tyl i pomoglo na jakies 5kkm. Teraz znowu problem wrocil. Wymienilem praktycznie polowe zawieszenia. Eeech juz mam dosyc.
                                      Ja oprocz wibracji przy hamowaniu zauwazylem, ze jak zwalniam np. przed swiatlami to hamulce "nierowno biora" (tzn nie sciagaja tylko jest uczucie jakby byly grubsze w jednym miejscu na obwodzie i przy obrocie kola w tym mjejscu "mocniej" hamowaly").

                                      Doszedlem do wniosku, ze ten typ tak ma i tyle. :?
                                      Jak tak dalej pojdzie to chyba nastepnym autem niestety nie bedzie skoda....


                                      Pozdrawiam
                                      A przetoczyłeś kiedykolwiek tarcze?
                                      Pozdrawiam Bartek.

                                      Current: Honda Civic
                                      Ex: O1

                                      Komentarz

                                      • PePe
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 27

                                        #20
                                        No to pięknie.
                                        ATE, Brembo, oryginały - wygląda na to, że problem pojawiał się po zamontowaniu elementów każdego z tych producentów.
                                        A może macie jakieś doświadczenia z EBC? Kilku znajomych polecało mi tarcze i klocki tej marki - może warto spróbować?

                                        Komentarz

                                        • Golfista
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 183

                                          #21
                                          Zamieszczone przez PePe
                                          No to pięknie.
                                          ATE, Brembo, oryginały - wygląda na to, że problem pojawiał się po zamontowaniu elementów każdego z tych producentów.
                                          A może macie jakieś doświadczenia z EBC? Kilku znajomych polecało mi tarcze i klocki tej marki - może warto spróbować?
                                          Ja przetaczałem ATE PD
                                          Pozdrawiam Bartek.

                                          Current: Honda Civic
                                          Ex: O1

                                          Komentarz

                                          • Bobas122
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 162

                                            #22
                                            kolego @Golfista poradz gdzie to najlepiej zrobić w Gdyni lub okolicach

                                            Pozdrawiam
                                            AHF '01 Elegance Combi
                                            seria 120 KM / 257 Nm

                                            Komentarz

                                            • Golfista
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 183

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Bobas122
                                              kolego @Golfista poradz gdzie to najlepiej zrobić w Gdyni lub okolicach

                                              Pozdrawiam
                                              Poszedł PM
                                              Pozdrawiam Bartek.

                                              Current: Honda Civic
                                              Ex: O1

                                              Komentarz

                                              • konar
                                                Drive
                                                • 2004
                                                • 85

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Golfista
                                                A przetoczyłeś kiedykolwiek tarcze?
                                                Tak, ostatnim razem przetaczalem tarcze.
                                                Moim zdaniem poprostu hamulce sa za slabe dla tego samochodu i termicznie nie wyrabiaja.
                                                Ale z drugiej strony od nowosci do pierwszej "padaki" przejechalem prawie 50 tys. wiec juz kompletnie nie wiem o co chodzi...

                                                Pozdrawiam
                                                Konar
                                                Była OI ASV- 143/327
                                                powered by Master's
                                                Jest Freetrack 170/350

                                                Komentarz

                                                • pleban
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 580

                                                  #25
                                                  [ Dodano: Czw 11 Gru, 08 10:06 ]
                                                  Zamieszczone przez Golfista
                                                  Zamieszczone przez Bobas122
                                                  kolego @Golfista poradz gdzie to najlepiej zrobić w Gdyni lub okolicach

                                                  Pozdrawiam
                                                  Poszedł PM
                                                  wyślij i do mnie - w poprzedniej O1 miałem ten problem i żyły sobie wypruwałem (tzn. nie ja - wymieniłem w ASO i jeździłem, a oni wymieniali na gwarancji)
                                                  Teraz jeżdżę na ORI od hitlerów i nie wiem co to bicie, ale kiedyś będę musiał zmienić
                                                  była O1 1,6 102 KM
                                                  była O1 1,9 TDI 90 KM
                                                  była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                                  był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                                  jest Ford Tourneo Courier

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...