Octavia I 2000r 1,9 TDI kilka usterek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Iw
    Drive
    • 2010
    • 67

    Octavia I 2000r 1,9 TDI kilka usterek

    Witam,
    mam pytanie odnośnie regulacji drzwi tylnych, chodzi o to iż zauważyłem że trochę mi podcieka do środka i chciałbym podciągnąć je do góry.
    Mam wrażenie że siedzą trochę niżej.
    Znacznie lepsza połowa Dijkstra :P
  • cieniu_xl
    Classic
    • 2008
    • 20
    • Octavia II (1Z3)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    Octavia I 2000r 1,9 TDI kilka usterek

    Witam, kupiłem niedawno skodę Octavię 1,9 tdi 110km z 2000r. Mam w niej kilka niepokojących mnie usterek i chciałbym się dowiedzieć co o tym sądzicie...

    1. Auto ciężko zapala na zimnym silniku - trzeba trochę pokręcić, jak odpala to obroty podskakują tak do 1300 i od razu się stabilizują na niecałym 1000.
    2. Przy odpalaniu zimnego silnika auto dymi - dość duża chmura biało - szarego dymu. Czasem potrafi dymić, tylko w mniejszym stopniu jeszcze przez pare minut.
    3. Zdaje mi się że wolno się rozgrzewa, bo temperaturę 90 łapię dopiero po jakiś 7-8 km
    niekiedy nawet po 20 minutach jeszcze nie ma 90 stopni!!


    Jakie mogą być tego przyczyny??

    Dodam że przy jeździe w mieście pali ok 8litrów.
    Jak jadę spokojnie, bez korków i nie łapią mnie światła potrafięsie w 5 -6 litrach zamknąć
    Na trasie 300km jadąc z prędkością do 120 - 130 km/h spalanie - 4,8 l

    Komentarz

    • Zoltar
      Rider
      • 2005
      • 722

      #3
      Witaj

      Do sprawdzenia: świece żarowe - najlepiej wymień od razu, koszt śmieszny - 100 zł
      Następnie zrób rozrząd, ustawiony zostanie od razu poprawny kąt wtrysku (Ważne przy odpalaniu na zimno)
      Trzecia rzecz, najtańsza, termostat Koszt max 40-50 zł + około 2 litry płynu


      Akumulator raczej fabryczny nie jest.


      Pozdro
      www.soft-car.pl
      www.chiptuning-gdansk.pl


      - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
      - Wyłączanie DPF
      - Hamownia Obciążeniowa

      Komentarz

      • cieniu_xl
        Classic
        • 2008
        • 20
        • Octavia II (1Z3)
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        Dzięki za podpowiedź ;]
        Rozrządu nie chcę na razie robić bo był robiony 45k km temu (PRZY 125 K KM)
        Obecnie mam 170k km. A propos tego dymienia, odpalania i dość dużego spalania zastanawiałem się czy przypadkiem wtryskiwacze nie leją i właśnie dlatego to wszystko... Czy jest to możliwe?? Czy wystarczy je wyregulować czy trzeba je wymieniać?? Jaki byłby tego koszt.
        Co ile powinienem wymieniać rozrząd w mojej skodzie??

        Swoją drogą mam jeszcze jedno pytanie. Mam u siebie szyberdach, tyle że część pozycji mi nie chce w nim działać (szyber elektryczny) tj. działa mi tylko uchył tak na 2-3 cm.
        Przy innych pozycjach szyberek się maxymalnie uchyla i zaraz się zamyka. Co więcej zdaje mi się jest nieszczelny bo w czasie jazdy słyszę szum powietrza i np. przy myciu samochodu karcherem wpada mi parę kropel do środka

        Komentarz

        • Zoltar
          Rider
          • 2005
          • 722

          #5
          Rozrząd co 90 kkm
          Sprawdź kąt wtrysku, podjedź do kogoś na VAG'a

          Takie efekty może dać właśnie kąt, przebieg jeśli nie cofany, nie wskazuje na zauważalne zużycie układu wtryskowego.

          Z szyberdachami w wielu autach jest "jazda" i Skody to nie omija
          Fajna sprawa jak jest nowe, co do kosztów naprawy, szczerze nie orientuję się, na pewno w archiwum znajdziesz pomoc

          Pozdrawiam
          www.soft-car.pl
          www.chiptuning-gdansk.pl


          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
          - Wyłączanie DPF
          - Hamownia Obciążeniowa

          Komentarz

          • cieniu_xl
            Classic
            • 2008
            • 20
            • Octavia II (1Z3)
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Okey ;]
            Sprawdzę, dzięki za pomoc ;]
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • OLMAPI
              Classic
              • 2008
              • 25

              #7
              Cześć Panowie!
              u mnie wskaźnik temp. szaleje od 0 do 90 i sądzę że to wina czujnika bo świece mi nie grzeją i też ciężko odpala jak zimny. jutro wymieniam czujnik i dam znać czy się zmieniło.
              być może spalanie też ma jakiś związek ze wskazaniami temperatury- większa dawka przy (niby) niskiej temp. silnika, bo moja octavia też nie jest za bardzo oszczędna,
              ale zobaczymy
              pozdr.

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                #8
                Zamieszczone przez cieniu_xl
                Zdaje mi się że wolno się rozgrzewa, bo temperaturę 90 łapię dopiero po jakiś 7-8 km
                przy obecnych temperaturach w miare norma
                Zamieszczone przez cieniu_xl
                nawet po 20 minutach jeszcze nie ma 90 stopni
                20 minut stania czy jazdy??

                Komentarz

                • cieniu_xl
                  Classic
                  • 2008
                  • 20
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez marekzu
                  20 minut stania czy jazdy??
                  3 minuty stania i jakieś 10 - 15 jazdy czasami nawet dłużej zanim złapie 90 stopni

                  Komentarz

                  • bielinek
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 157

                    #10
                    Norma. W grudniu to nic dziwnego. Moja łapie po około 15 minutach spokojnej jazdy raczej bez korków, 2 razy postój na światlach.

                    Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                    ________________________________________

                    Komentarz

                    • Bobek88
                      Drive
                      • 2008
                      • 65

                      #11
                      Mam tez Skodzinke z 2000 r , 110 koni. I moja się rozgrzewa też po około 7/8 km.
                      Wiedz wszystko w normie masz.
                      http://bobek88.mybrute.com

                      Komentarz

                      • cieniu_xl
                        Classic
                        • 2008
                        • 20
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        Witam, to znowu ja. Poszperałem jeszcze troszkę na forum i utwierdziłem się w przekonaniu że mam źle ustawiony kąt wtrysku. Mam jednak pytanie. Gdzie w okolicach Ożarowa mazowieckiego/ Pruszkowa/ Warszawy mogę to ustawić za jakieś normalne pieniądze i właśnie ile to ustawienie może kosztowac??

                        Komentarz

                        • perzykt
                          Drive
                          • 2008
                          • 75

                          #13
                          Zamieszczone przez Zoltar
                          Rozrząd co 90 kkm
                          Sprawdź kąt wtrysku, podjedź do kogoś na VAG'a

                          Takie efekty może dać właśnie kąt, przebieg jeśli nie cofany, nie wskazuje na zauważalne zużycie układu wtryskowego.

                          Z szyberdachami w wielu autach jest "jazda" i Skody to nie omija
                          Fajna sprawa jak jest nowe, co do kosztów naprawy, szczerze nie orientuję się, na pewno w archiwum znajdziesz pomoc

                          Pozdrawiam
                          A jaką wartośc ma prawidlowo ustawiony kąt wtrysku

                          Komentarz

                          • Zoltar
                            Rider
                            • 2005
                            • 722

                            #14
                            45-55

                            Wartość w nastawach podstawowych
                            www.soft-car.pl
                            www.chiptuning-gdansk.pl


                            - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                            - Wyłączanie DPF
                            - Hamownia Obciążeniowa

                            Komentarz

                            • kosmo111
                              Classic
                              • 2008
                              • 38

                              #15
                              mialem ten sam problem, sprawdz najpierw filtr paliwa, może i sie zapowietrza, u mnie po jakims czasie nie odpalania (np po nocy) zbieraly sie babelki w przewodzie. Po wymianie filtra problemy ustaly.

                              Komentarz

                              • zbigniew147
                                Rider
                                • 2008
                                • 482

                                #16
                                Zamieszczone przez Zoltar
                                Rozrząd co 90 kkm
                                Moja była serwisowana jak sobgie tego serwis życzył - poprzedni właściciel - i rozrząd miała robiony miał przy 134kkm i założyli pasek mocniejszy, który powinien smignąć kolejne 120kkm

                                Komentarz

                                • Udesky
                                  RS
                                  • 2007
                                  • 1692
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez cieniu_xl
                                  Zdaje mi się że wolno się rozgrzewa, bo temperaturę 90 łapię dopiero po jakiś 7-8 km
                                  niekiedy nawet po 20 minutach jeszcze nie ma 90 stopni!!
                                  to diesel więc norma, mi dzisiaj załapał 90stopni dopiero po 23km jazdy po mieście (Wrocław) z małą przerwą w międzyczasie. Generalnie po przejechaniu 8km, nie ma szans, bynajmniej u mnie, na rozgrzanie tego silnika do 90, chyba że ktoś go będzie kręcił.
                                  W Polsce nie ma kryzysu.
                                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                  Komentarz

                                  • zbigniew147
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 482

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Udesky
                                    Generalnie po przejechaniu 8km, nie ma szans, bynajmniej u mnie, na rozgrzanie tego silnika do 90, chyba że ktoś go będzie kręcił.
                                    Ja mam nie kręcony i łapie 9C po 4,5 km jazdy w mieście i pierwsze 1,5 km to jazda ze wzniesień - mało obciażony ( dodam tylo że auto stoi w garażu około 12 - 14C stopni i na zewnątrz jest okolo +2 C )

                                    Komentarz

                                    • Zoltar
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 722

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Udesky
                                      Zamieszczone przez cieniu_xl
                                      Zdaje mi się że wolno się rozgrzewa, bo temperaturę 90 łapię dopiero po jakiś 7-8 km
                                      niekiedy nawet po 20 minutach jeszcze nie ma 90 stopni!!
                                      to diesel więc norma, mi dzisiaj załapał 90stopni dopiero po 23km jazdy po mieście (Wrocław) z małą przerwą w międzyczasie. Generalnie po przejechaniu 8km, nie ma szans, bynajmniej u mnie, na rozgrzanie tego silnika do 90, chyba że ktoś go będzie kręcił.
                                      Obroty silnika nie zabijają, szkodzą duże obciążenia na zimno
                                      Lepiej trzymać wyższe obroty, niż przez 20 km jechać niedogrzanym

                                      Pozdro
                                      www.soft-car.pl
                                      www.chiptuning-gdansk.pl


                                      - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                      - Wyłączanie DPF
                                      - Hamownia Obciążeniowa

                                      Komentarz

                                      • bielinek
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 157

                                        #20
                                        Zamieszczone przez cieniu_xl
                                        właśnie ile to ustawienie może kosztowac
                                        Zgłoś się do użytkownika dobrygrzeswawa. Koszt to może ze 100zł. Roboty nie jest dużo. Zluzowanie śrub na pompie i przestawienie kąta. Możliwe, że potrzebne będą nowe śruby koła pompy wtryskowej (nr. N 903 285 04)
                                        ------------------------edit-------------------------
                                        No według nowego cennika grzesia dla OCP kąt za 100zł.

                                        Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                                        ________________________________________

                                        Komentarz

                                        • perzykt
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 75

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Zoltar
                                          45-55

                                          Wartość w nastawach podstawowych
                                          45-55 to wartośc kata wtrysku???
                                          Gdzie to sprawdzić w VAGU?

                                          Komentarz

                                          • bielinek
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 157

                                            #22
                                            Nie jest to kąt wtrysku...wogóle nie wiem co to jest. Kąt zmienia się w funkcji temp paliwa. Jeśli chcesz go sprawdzić to na gorącym silniku wejdź w 01>bloki pomiarowe>grupa 000>basic settings. Potem sprawdzasz pole 7 wartość tam MUSI być większa niż "73" (jest to wskaźnik temp płynu chłodniczego, wartość "7" odpowiada około 85 stopniom). Potem patrzysz na grupę9 i grupę 2. Na osi B sprawdzasz wartość z pola 9 a na osi A wartość z pola 2. Twój kąt wtrysku powinien idealnie leżeć na osi C.
                                            Załączone pliki

                                            Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                                            ________________________________________

                                            Komentarz

                                            • perzykt
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 75

                                              #23
                                              Zamieszczone przez bielinek
                                              Nie jest to kąt wtrysku...wogóle nie wiem co to jest. Kąt zmienia się w funkcji temp paliwa. Jeśli chcesz go sprawdzić to na gorącym silniku wejdź w 01>bloki pomiarowe>grupa 000>basic settings. Potem sprawdzasz pole 7 wartość tam MUSI być większa niż "73" (jest to wskaźnik temp płynu chłodniczego, wartość "7" odpowiada około 85 stopniom). Potem patrzysz na grupę9 i grupę 2. Na osi B sprawdzasz wartość z pola 9 a na osi A wartość z pola 2. Twój kąt wtrysku powinien idealnie leżeć na osi C.
                                              Co to są te pola 7 , 9 i 2???

                                              Komentarz

                                              • bielinek
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 157

                                                #24
                                                pola w grupie 000 licząc od lewej

                                                Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                                                ________________________________________

                                                Komentarz

                                                • perzykt
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 75

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez bielinek
                                                  pola w grupie 000 licząc od lewej
                                                  Ale w każdej grupie wyświetla sie 3 albo 4 parametry - przynajmnie w moim VAG-u ???

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...