simonlukas, witamy i na nasze spoty zapraszamy. Najbliższy jutro o 19 w grillu Aross w Tychach
Sonda lambda - > duze...ekhm... ogromne spalanie ;-)
Zwiń
X
-
Sonda lambda - > duze...ekhm... ogromne spalanie ;-)
Były: Octavia I 1.9TDI AGR 90 KM, Ford Scorpio Cosworth 2.9 211 KM, Fiat Uno Turbo ??? KM
Jest: Octavia I Kombi 1.8T RS AUQ 180 KM, Audi S6 4.2 Quattro 340 KM
Skoda Octavia I RS 1.8T AUQ: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=59348
Bucik Regal Custom 3.8 V6: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=988314Tagi: Brak
-
-
Sonda lambda - > duze...ekhm... ogromne spalanie ;-)
Siemanko,
ostatnio w mojej skodziance skoczylo dosc znacznie spalanie (400km na 50l), wiec podlaczylem komputerek, przeczesalem VAG-iem i wywalilo mi blad, ze lambda jest trafiona. Natychmiast polecialem do warsztatu, zmiana na nowa i ... lipa. Samochod jedzie jak muł, kompletnie nie ma siły (już nawet myślałem, że hamulce stoją, ale po sprawdzeniu nic takiego nie stwierdziłem), spalanie przy ruszaniu (obroty do 2k, biegi 1-3), zimny silnik - chwilowe do 30l, nagrzany silnik - chwilowe do 24l, wczoraj wieczorem pojezdzilem troche, zeby samochod podgrzac, wyjechalem na trase, spalanie na 5 biegu przy predkosci 90km/h 8-9l. I tu pojawia sie moje pytanko, czy to kwestia jakiegos "dotarcia" sie sondy, czy regulacji, czy mozna to naprawic we wlasnym zakresie i ewentualnie, jesli nie, gdzie sie udac, zeby napraw dokonac ;-) Zaznacze tylko, ze po zmianie i skasowaniu starych bledow komputer nie pokazuje nic niepokojacego.
Pozdrawiam serdecznie,
Khaed
-
-
Hej, sprawdz czy nie masz jakich problemow z termostatem, czujnikami temperatury, coprawda w Sienie a nie skodzie wlasnie pierdykniety termostat podniosl b. duzo spalanie.Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)
Komentarz
-
-
Ja miałem tak, że jak walnięty był termostat, to wskazówka temperatury silnika skakała sobie jak chciała i długo się silnik nagrzewał. Nie było tak, że skoczyło do ok.90 st i stało w miejscu, tylko jak się szybciej jechało, to temperatura silnika "spadała". Po tym poznałem, że termostat do wymiany
Komentarz
-
-
Powietrze wpadajace do kabiny przez wloty powietrza przelatuje przez filtr w podszybiu a nie filtr silnikowy (tzn. tak zrozumialem, ze tak pomyslales).
Sonda oryginal czy zamiennik? Jakie napiecie na sondzie? No i czujnik temperatury tez wypadaloby sprawdzic bo mozliwe, ze komputer mysli, ze ciagle silnik jest zimny i jezdzisz na ssaniu.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Tak wlasnie o tym filtrze pisalem, nie pomyslalem, ze nazwa "kabinowy" wskazuje wykorzystanie ;-)
Sonda zamiennik, napiecia w jakich pracuje 0,1 - 0,9 (tak w specyfikacji wyczytalem) wskazane przez VAG przy wlaczonym silniku zamiennie ~0,4 i ~0,6 (moglem cos pomylic, z pamieci podaje, pozniej sprawdze dokladnie).
Komentarz
-
-
Na rozgrzanym silniku napiecie powinno oscylowac w granicach 0.5V czyli miedzy 0,4 a 0,6 wskazuje, ze sonda jest dobra. Popatrz na wskazania czujnika temperatury.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
sonda w okci jest 1 voltowa. czyli poprawnie w specyfikacji masz napisane, że praca w zakresie 0,1 do 0,9 v. i takie wahania napięcia powinieneś obserwować . jeśli praca sondy jest w zakresie tylko 0,4 - 0,6 v jak piszebradley, to raczej wykończona sonda.
napięcie poniżej 0,5 v odpowiada mieszance ubogiej, zaś powyżej mieszance bogatej. przyjmuje się , że sprawna sonda pracuje w zakresie 0,2 do 0,8v.
nie ma potrzeby jej "docierana" ma podjąć pracę po jej zamontowaniu ( nie licząc czasu potrzebnego do jej rozgrzania).
sprawdź jeszcze, jeśli masz możliwość jakie masz czasy wtrysku na biegu jałowym - na ciepłym silniku powinny oscylować około 2,8 - 3,15 msek.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
huwe, nalezy tez wziac poprawke na to, ze zwyklym cyfrowym woltomierzem nie sprawdzi sie dokladnie sondy bo nie zarejestruje ona szybkich wahan napiecia. Najlepiej byloby podlaczyc oscyloskop albo miernik analogowy. Nie wiem na ile jest dokladny VAG. Podczas dodawania gazu powinno sie zauwazyc skoki napiecia. Jak sonda dawalaby caly czas taka sama wartosc to jest walnieta.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
po co oscyloskop i analogowe mierniki - wtstarczy oprogramowanie vag - jest tam podglad i "wirtualny oscyloskop"pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
Komentarz