Sonda lambda - > duze...ekhm... ogromne spalanie ;-)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukiroman
    Drive
    • 2008
    • 63

    Sonda lambda - > duze...ekhm... ogromne spalanie ;-)

    simonlukas, witamy i na nasze spoty zapraszamy. Najbliższy jutro o 19 w grillu Aross w Tychach
    Były: Octavia I 1.9TDI AGR 90 KM, Ford Scorpio Cosworth 2.9 211 KM, Fiat Uno Turbo ??? KM
    Jest: Octavia I Kombi 1.8T RS AUQ 180 KM, Audi S6 4.2 Quattro 340 KM

    Skoda Octavia I RS 1.8T AUQ: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=59348
    Bucik Regal Custom 3.8 V6: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=988314
  • khaed
    Classic
    • 2007
    • 7

    #2
    Sonda lambda - > duze...ekhm... ogromne spalanie ;-)

    Siemanko,
    ostatnio w mojej skodziance skoczylo dosc znacznie spalanie (400km na 50l), wiec podlaczylem komputerek, przeczesalem VAG-iem i wywalilo mi blad, ze lambda jest trafiona. Natychmiast polecialem do warsztatu, zmiana na nowa i ... lipa. Samochod jedzie jak muł, kompletnie nie ma siły (już nawet myślałem, że hamulce stoją, ale po sprawdzeniu nic takiego nie stwierdziłem), spalanie przy ruszaniu (obroty do 2k, biegi 1-3), zimny silnik - chwilowe do 30l, nagrzany silnik - chwilowe do 24l, wczoraj wieczorem pojezdzilem troche, zeby samochod podgrzac, wyjechalem na trase, spalanie na 5 biegu przy predkosci 90km/h 8-9l. I tu pojawia sie moje pytanko, czy to kwestia jakiegos "dotarcia" sie sondy, czy regulacji, czy mozna to naprawic we wlasnym zakresie i ewentualnie, jesli nie, gdzie sie udac, zeby napraw dokonac ;-) Zaznacze tylko, ze po zmianie i skasowaniu starych bledow komputer nie pokazuje nic niepokojacego.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Khaed

    Komentarz

    • palioza
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 417

      #3
      Hej, sprawdz czy nie masz jakich problemow z termostatem, czujnikami temperatury, coprawda w Sienie a nie skodzie wlasnie pierdykniety termostat podniosl b. duzo spalanie.
      Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

      Komentarz

      • khaed
        Classic
        • 2007
        • 7

        #4
        Jest jakaś prosta metoda pozwalająca to sprawdzić ? Bo np. VAG poza wspomnianymi wcześniej usterkami sondy już nic więcej nie pokazuje.

        Komentarz

        • imitech
          Drive
          • 2008
          • 47

          #5
          Ja miałem tak, że jak walnięty był termostat, to wskazówka temperatury silnika skakała sobie jak chciała i długo się silnik nagrzewał. Nie było tak, że skoczyło do ok.90 st i stało w miejscu, tylko jak się szybciej jechało, to temperatura silnika "spadała". Po tym poznałem, że termostat do wymiany

          Komentarz

          • khaed
            Classic
            • 2007
            • 7

            #6
            wlasnie teraz zauwazylem jeszcze jedna rzecz, filtr powietrza mimo niedawnej wymiany jest zasyfiony jak cholera, na 5 predkosci dmuchania daje jak na 2, czy to moze miec jakis zwiazek ?

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Powietrze wpadajace do kabiny przez wloty powietrza przelatuje przez filtr w podszybiu a nie filtr silnikowy (tzn. tak zrozumialem, ze tak pomyslales).
              Sonda oryginal czy zamiennik? Jakie napiecie na sondzie? No i czujnik temperatury tez wypadaloby sprawdzic bo mozliwe, ze komputer mysli, ze ciagle silnik jest zimny i jezdzisz na ssaniu.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • khaed
                Classic
                • 2007
                • 7

                #8
                Tak wlasnie o tym filtrze pisalem, nie pomyslalem, ze nazwa "kabinowy" wskazuje wykorzystanie ;-)
                Sonda zamiennik, napiecia w jakich pracuje 0,1 - 0,9 (tak w specyfikacji wyczytalem) wskazane przez VAG przy wlaczonym silniku zamiennie ~0,4 i ~0,6 (moglem cos pomylic, z pamieci podaje, pozniej sprawdze dokladnie).

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  Na rozgrzanym silniku napiecie powinno oscylowac w granicach 0.5V czyli miedzy 0,4 a 0,6 wskazuje, ze sonda jest dobra. Popatrz na wskazania czujnika temperatury.
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • khaed
                    Classic
                    • 2007
                    • 7

                    #10
                    jak wieczorem zawine do domku to posprawdzam wszystko wedle wskazowek, a tymczasem dzieki za podpowiedzi ;-)

                    Komentarz

                    • huwe
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 976

                      #11
                      sonda w okci jest 1 voltowa. czyli poprawnie w specyfikacji masz napisane, że praca w zakresie 0,1 do 0,9 v. i takie wahania napięcia powinieneś obserwować . jeśli praca sondy jest w zakresie tylko 0,4 - 0,6 v jak piszebradley, to raczej wykończona sonda.
                      napięcie poniżej 0,5 v odpowiada mieszance ubogiej, zaś powyżej mieszance bogatej. przyjmuje się , że sprawna sonda pracuje w zakresie 0,2 do 0,8v.
                      nie ma potrzeby jej "docierana" ma podjąć pracę po jej zamontowaniu ( nie licząc czasu potrzebnego do jej rozgrzania).
                      sprawdź jeszcze, jeśli masz możliwość jakie masz czasy wtrysku na biegu jałowym - na ciepłym silniku powinny oscylować około 2,8 - 3,15 msek.
                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        huwe, nalezy tez wziac poprawke na to, ze zwyklym cyfrowym woltomierzem nie sprawdzi sie dokladnie sondy bo nie zarejestruje ona szybkich wahan napiecia. Najlepiej byloby podlaczyc oscyloskop albo miernik analogowy. Nie wiem na ile jest dokladny VAG. Podczas dodawania gazu powinno sie zauwazyc skoki napiecia. Jak sonda dawalaby caly czas taka sama wartosc to jest walnieta.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • pablo_doctor
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 791

                          #13
                          po co oscyloskop i analogowe mierniki - wtstarczy oprogramowanie vag - jest tam podglad i "wirtualny oscyloskop"
                          pablo_doctor

                          Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                          CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                          http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                          Komentarz

                          • bradley
                            L&K
                            • 2008
                            • 1465

                            #14
                            Dlatego napisalem, ze nie wiem jak dokladny jest VAG. Teraz juz wiem. Dzieki
                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                            Komentarz

                            Pracuję...