[O1] problem z doładowywaniem akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sebba75
    Ambiente
    • 2009
    • 225

    [O1] problem z doładowywaniem akumulatora

    ON - 3,79 Statoil przy Kwadracie w Białymstoku
  • grzesio99
    Drive
    • 2007
    • 59

    #2
    [O1] problem z doładowywaniem akumulatora

    WITAM

    Mój problem to ładowanie !!!


    Kupiłem pod koniec września nowy akumulator i jak się okazało juz miesiąc temu jakoś pod koniec listopada jak przyszły pierwsze mrozy auto nie odpaliło. HMMM - pomyślałem że tak wyszło.

    Teraz przez święta znowu MINUS na polu - autko stało 2 dni u rodziców - wsiadam i KICHA.

    pomyślałem że akumulator do d... - pojechałem do gwaranta i powiedzieli mi że nie doładowuje akumulatora - niskie napięcie ładowania.

    Ktoś coś podpowie zanim pojadę do elektryka.

    Z góry dzięki za odpowiedzi - pozdrawiam
    Kolor: czerwień rajdowa
    Model: GLX
    Silnik: 1,6 AEE z LPG
    UPro520XL + A1500

    Komentarz

    • Zoltar
      Rider
      • 2005
      • 722

      #3
      Sprawdź ładowanie

      Nawet nowy akumulator, jeśli nie jest wystarczająco ładowany w czasie jazdy, szybko zacznie się buntować
      Sprawdzenie co padło z robotą to max 200-300 zł
      www.soft-car.pl
      www.chiptuning-gdansk.pl


      - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
      - Wyłączanie DPF
      - Hamownia Obciążeniowa

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        sprawdż napięcie ładowania miernikiem. Powinno być ok. 14V
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • framir
          Drive
          • 2008
          • 77

          #5
          jedź do elektryka to sprawdzi i ci powie. Ja osobiście podejrzewam walniętą szczotkę alternatora.

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9935
            • Ford

            #6
            w swoim weteranie mk2 miałem też problem z (jak mi się wydawało) akumulatorem. Kupiłem jednak miernik i okazalo się, żeo to padł alternator (ładował max. 12V zamiast około 14V). Więc przede wszystkim kup w markecie miernik za 20zł i sprawdź na klemach ładowanie baterii...
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • grzesio99
              Drive
              • 2007
              • 59

              #7
              Sprawdziłem ładowanie i miernik pokazuje delikatnie ponad 14,5 V - jak załączę światła, nadmuch i radio to spada do 14 V. Tak więc dalej nie wiem co jest.
              Kolor: czerwień rajdowa
              Model: GLX
              Silnik: 1,6 AEE z LPG
              UPro520XL + A1500

              Komentarz

              • zurcio
                RS
                • 2008
                • 2046

                #8
                grzesio99, a czy przypadkiem nie robiłeś ostatnio jakiś przeróbek elektrycznych :?:

                miałem kiedyś tak w busie (Transit), jeden z pracowników sam sobie podpiął jakiś głośnik basowy (aktywny) i zasilanie gdzieś z radia wziął czy jakoś tak, ale chodziło o to, że jak auto stało to prąd pobierało i rozwalało aku przez noc (również była zima).
                Ładowanie było OK a aku kupiłem niepotrzebnie bo okazało się, że to te ustrojstwo :diabelski_usmiech
                Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9935
                  • Ford

                  #9
                  Zamieszczone przez grzesio99
                  Sprawdziłem ładowanie i miernik pokazuje delikatnie ponad 14,5 V - jak załączę światła, nadmuch i radio to spada do 14 V. Tak więc dalej nie wiem co jest.
                  sprawdzałeś na klemach, czy na alternatorze? Jeśli na klemach, to OK, jeśli na alternatorze, to sprawdź jeszcze na klemach. Jesli masz na klemach 14V, to możesz mieć dwa problemy: aku do wymiany lub jakieś zwarcie w instalacji powodujące rozładowywanie się akumulatora (ja tak miałem w matizie: zwarcie w krańcówce drzwi rozładowywało aku w ciągu zaledwie kilku minut).
                  Postaram się poszukać Auto Świata, w którym było opisane jak sprawdzać, czy nie ma gdzieś zwarcia. Ale generalnie jest tak, ze przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i wyłaczonym zapłonie upływ prądu nie powninien przekraczać kilku setnych Ampera (tu niech pomogą elektrycy). Sprawdza się to odłączając jedną z klem (nie wiem którą) i łącząc tą klemę z biegunem akumulatora miernikiem - wtedy sprawdza się ilość Amperów. Jeśli jest za duża, kolejno wyjmuje się pojedyńcze bezpieczniki sprawdzając kiedy zmniejszy się pobór prądu. Jak taki znajdziesz, szukasz problemu w każdym urządzeniu podpiętym pod dany bezpiecznik.
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  • haragon
                    Rider
                    • 2008
                    • 310

                    #10
                    Ładowanie jest OK.
                    Wygląda na to, że albo masz pobór prądu w stanie spoczynku, gdy silnik jest wyłączony. Można to w prosty sposób sprawdzić amperomierzem, albo z akumulatorem coś jest nie tak ;-)
                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                    >>Software - rogalotti<<

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      Sprawdź jeszcze napięcie ładowania gdy zimny silnik i gdy gorący po dłuższej jeździe.
                      Bo tutaj może być znaczna różnica.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • W1Michał
                        Rider
                        • 2006
                        • 351

                        #12
                        zajrzyj do tej małej palstikowej skrzyneczki gdzie sa kable idace od akumulatora - u mnie tam nie było styku, nie było ładowania a do przewody były gorące jak cholera - w 5 min to zrobiłem i jest ok
                        http://www.elcal.pl/

                        Komentarz

                        • grzesio99
                          Drive
                          • 2007
                          • 59

                          #13
                          U elektryka wyszło że wszystko jest OK - powiedział że akumulator do bani - a jak byłem wcześniej w serwisie na gwarancji z aku to powiedzieli że slabe ładowanie - już sam nie wiem co robić
                          Kolor: czerwień rajdowa
                          Model: GLX
                          Silnik: 1,6 AEE z LPG
                          UPro520XL + A1500

                          Komentarz

                          • Agamek12
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9935
                            • Ford

                            #14
                            Zamieszczone przez grzesio99
                            U elektryka wyszło że wszystko jest OK - powiedział że akumulator do bani - a jak byłem wcześniej w serwisie na gwarancji z aku to powiedzieli że slabe ładowanie - już sam nie wiem co robić
                            zrób to, co napisałem kilka postów wyżej...
                            Miernikiem sprawdź napięcie ładowania (powinno być 13,5-14,5V). Jeśli będzie OK zobacz, czy nie masz zwarcia w instalacji. Albo pojedź do byle elektryka i on Ci sprawdzi...
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz

                            • grzesio99
                              Drive
                              • 2007
                              • 59

                              #15
                              No właśnie napisałem że byłem u elektryka i powiedział że jest OK - sprawdzał napięcie ładowania i było dobre
                              Kolor: czerwień rajdowa
                              Model: GLX
                              Silnik: 1,6 AEE z LPG
                              UPro520XL + A1500

                              Komentarz

                              • gal anonimm
                                Classic
                                • 2008
                                • 15

                                #16
                                Z doświadczenia wiem że elektrycy najczesciej zwalają winę na akumulator, tak jest im najwygodniej;
                                Jeśli akumulator rozładowuje ci się powiedzmy po 48 h spoczynku, to masz coś najprawdopodobniej w instalacji, ponieważ wadliwy akumulator(jeśli jest nowy ) w przypadku wady miałby problem z odpaleniem już po jednym rozruchu.
                                Najprościej sprawdzić to tak: Zdejmnij kleme ujemną z akumulatora na czas stania auta ( tylko na taki czas po jakim nie możesz odpalić) jak po tym czasie założysz kleme i auto odpali szukaj przyczyn w samochodzie;
                                Jest jeszcze inna możliwość ze akumulator stał długo na półce sklepowej i sie zasiarczył; w takim wypadku następuje widoczny spadek mocy pojemności akumulatora, a co za tym idzie mniejsza żywotnośc.

                                Nie piszesz też czy ładowowałeś ten akumulator pod prostownikiem po pierwszym rozładowaniu, bo jeśli np. odpaliłes z kabli to moze być w tym problem;
                                Naładuj "pożądnie" akumulator, najlepiej małym prądem ok 20 godzin;

                                Komentarz

                                • Agamek12
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 9935
                                  • Ford

                                  #17
                                  Zamieszczone przez grzesio99
                                  No właśnie napisałem że byłem u elektryka i powiedział że jest OK - sprawdzał napięcie ładowania i było dobre
                                  a sprawdził, czy w instalacji nie ma zwarcia???
                                  Adam... Używam:
                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                  Komentarz

                                  • grzesio99
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 59

                                    #18
                                    ok - tak zrobie - ajk sie bedzie zapowiadal kilkudniowy postój to odlączę klemę minusową
                                    Dzięki za podpowiedź
                                    Kolor: czerwień rajdowa
                                    Model: GLX
                                    Silnik: 1,6 AEE z LPG
                                    UPro520XL + A1500

                                    Komentarz

                                    • haragon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 310

                                      #19
                                      Skoro ładowanie jest 14-14,5 mierzone multimetrem na pracującym silniku to nie ma bata by nie było ładowania. O tym przecież świadczy same napięcie!!!! Akumulator takiego napięcia nie daje!
                                      Więc jeżeli żadne z urządzeń na wyłączonym silniku nie pobiera znaczącej energii to nie ma co grzebać w czarnych skrzynkach i Bóg wie gdzie jeszcze...
                                      Podmień akumulator na inny, zamień się na 2 tygodnie ze znajomym- jak masz taką możliwość. Na podstawie tzw. próby krzyżowej jednoznacznie będziesz w stanie stwierdzić co poleciało.
                                      Ja jednak stawiałbym na akumulator (do wymiany), jeżeli oczywiście na wyłączonym silnikki nic nie pobiera prądu...
                                      Warto zdjagnozować to wcześniej. Uszkodzone akumulatory potrafią wybuchać, pękać itp. rozlany kwas spowoduje znaczące ubytki w karoserii...
                                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                      >>Software - rogalotti<<

                                      Komentarz

                                      Pracuję...