ON - 3,79 Statoil przy Kwadracie w Białymstoku
[O1] problem z doładowywaniem akumulatora
Zwiń
X
-
[O1] problem z doładowywaniem akumulatora
WITAM
Mój problem to ładowanie !!!
Kupiłem pod koniec września nowy akumulator i jak się okazało juz miesiąc temu jakoś pod koniec listopada jak przyszły pierwsze mrozy auto nie odpaliło. HMMM - pomyślałem że tak wyszło.
Teraz przez święta znowu MINUS na polu - autko stało 2 dni u rodziców - wsiadam i KICHA.
pomyślałem że akumulator do d... - pojechałem do gwaranta i powiedzieli mi że nie doładowuje akumulatora - niskie napięcie ładowania.
Ktoś coś podpowie zanim pojadę do elektryka.
Z góry dzięki za odpowiedzi - pozdrawiamKolor: czerwień rajdowa
Model: GLX
Silnik: 1,6 AEE z LPG
UPro520XL + A1500
-
-
Sprawdź ładowanie
Nawet nowy akumulator, jeśli nie jest wystarczająco ładowany w czasie jazdy, szybko zacznie się buntować
Sprawdzenie co padło z robotą to max 200-300 złwww.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
grzesio99, a czy przypadkiem nie robiłeś ostatnio jakiś przeróbek elektrycznych :?:
miałem kiedyś tak w busie (Transit), jeden z pracowników sam sobie podpiął jakiś głośnik basowy (aktywny) i zasilanie gdzieś z radia wziął czy jakoś tak, ale chodziło o to, że jak auto stało to prąd pobierało i rozwalało aku przez noc (również była zima).
Ładowanie było OK a aku kupiłem niepotrzebnie bo okazało się, że to te ustrojstwo :diabelski_usmiechNie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grzesio99Sprawdziłem ładowanie i miernik pokazuje delikatnie ponad 14,5 V - jak załączę światła, nadmuch i radio to spada do 14 V. Tak więc dalej nie wiem co jest.
Postaram się poszukać Auto Świata, w którym było opisane jak sprawdzać, czy nie ma gdzieś zwarcia. Ale generalnie jest tak, ze przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i wyłaczonym zapłonie upływ prądu nie powninien przekraczać kilku setnych Ampera (tu niech pomogą elektrycy). Sprawdza się to odłączając jedną z klem (nie wiem którą) i łącząc tą klemę z biegunem akumulatora miernikiem - wtedy sprawdza się ilość Amperów. Jeśli jest za duża, kolejno wyjmuje się pojedyńcze bezpieczniki sprawdzając kiedy zmniejszy się pobór prądu. Jak taki znajdziesz, szukasz problemu w każdym urządzeniu podpiętym pod dany bezpiecznik.
Komentarz
-
-
Ładowanie jest OK.
Wygląda na to, że albo masz pobór prądu w stanie spoczynku, gdy silnik jest wyłączony. Można to w prosty sposób sprawdzić amperomierzem, albo z akumulatorem coś jest nie tak ;-)"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grzesio99U elektryka wyszło że wszystko jest OK - powiedział że akumulator do bani - a jak byłem wcześniej w serwisie na gwarancji z aku to powiedzieli że slabe ładowanie - już sam nie wiem co robić
Miernikiem sprawdź napięcie ładowania (powinno być 13,5-14,5V). Jeśli będzie OK zobacz, czy nie masz zwarcia w instalacji. Albo pojedź do byle elektryka i on Ci sprawdzi...
Komentarz
-
-
Z doświadczenia wiem że elektrycy najczesciej zwalają winę na akumulator, tak jest im najwygodniej;
Jeśli akumulator rozładowuje ci się powiedzmy po 48 h spoczynku, to masz coś najprawdopodobniej w instalacji, ponieważ wadliwy akumulator(jeśli jest nowy ) w przypadku wady miałby problem z odpaleniem już po jednym rozruchu.
Najprościej sprawdzić to tak: Zdejmnij kleme ujemną z akumulatora na czas stania auta ( tylko na taki czas po jakim nie możesz odpalić) jak po tym czasie założysz kleme i auto odpali szukaj przyczyn w samochodzie;
Jest jeszcze inna możliwość ze akumulator stał długo na półce sklepowej i sie zasiarczył; w takim wypadku następuje widoczny spadek mocy pojemności akumulatora, a co za tym idzie mniejsza żywotnośc.
Nie piszesz też czy ładowowałeś ten akumulator pod prostownikiem po pierwszym rozładowaniu, bo jeśli np. odpaliłes z kabli to moze być w tym problem;
Naładuj "pożądnie" akumulator, najlepiej małym prądem ok 20 godzin;
Komentarz
-
-
Skoro ładowanie jest 14-14,5 mierzone multimetrem na pracującym silniku to nie ma bata by nie było ładowania. O tym przecież świadczy same napięcie!!!! Akumulator takiego napięcia nie daje!
Więc jeżeli żadne z urządzeń na wyłączonym silniku nie pobiera znaczącej energii to nie ma co grzebać w czarnych skrzynkach i Bóg wie gdzie jeszcze...
Podmień akumulator na inny, zamień się na 2 tygodnie ze znajomym- jak masz taką możliwość. Na podstawie tzw. próby krzyżowej jednoznacznie będziesz w stanie stwierdzić co poleciało.
Ja jednak stawiałbym na akumulator (do wymiany), jeżeli oczywiście na wyłączonym silnikki nic nie pobiera prądu...
Warto zdjagnozować to wcześniej. Uszkodzone akumulatory potrafią wybuchać, pękać itp. rozlany kwas spowoduje znaczące ubytki w karoserii..."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
Komentarz