[O1] skoda

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jagod
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O1] skoda

    dawno odebrales auto? jak znam zycie pomylili kabelki.
    ale jak gra na wylaczonym silniku to jest fajnie? porownywales to z 8 glosnikami?
    chodzi o to, ze usytuowanie glosnikow w przednich drzwach pozostawia wiele do zyczenia.
    Dla ich byla wazniejsza kieszen na butelke niz prawidlowo zamontowany glosnik, dlatego moim zdaniem dziwiek w octaviach II FL jest taki sobie.
  • endo2
    Classic
    • 2009
    • 14

    #2
    [O1] skoda

    mam problem z octavia 99 1.6 101km.pod korkiem oleju widac maz w koloze kawy z mlekiem to samo jest na bagnecie.auto odpala i jezdzi normalnie nie czuc utraty mocy,temperatura rowniez utrzymuje sie w normie.po dluzszym postuju np. w korku czuc spaliny w kabinie.co moze byc przyczyna tej mazi?

    Komentarz

    • pantol
      Elegance
      • 2004
      • 754

      #3
      Jak eksploatujesz auto - długie trasy czy krótkie.
      Bo jak krótkie to norma - wilgoć nie daje rady odparować i się taka maź robi.
      Co do spalin w kabinie to pewnie masz jakąś nieszczelność w układzie wydechowym.
      Jarek "Vinci"

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        płyn chłodniczy dostaje się do oleum, głowica...
        ubywa Ci wody?

        [ Dodano: Pon 05 Sty, 09 22:56 ]
        Zamieszczone przez pantol
        Bo jak krótkie to norma - wilgoć nie daje rady odparować i się taka maź robi.
        tak, ale na bagnecie?!
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • pantol
          Elegance
          • 2004
          • 754

          #5
          Zamieszczone przez szkoda
          płyn chłodniczy dostaje się do oleum, głowica...
          ubywa Ci wody?

          [ Dodano: Pon 05 Sty, 09 22:56 ]
          Zamieszczone przez pantol
          Bo jak krótkie to norma - wilgoć nie daje rady odparować i się taka maź robi.
          tak, ale na bagnecie?!
          No troche ten bagnet nie pasuje. Może uszczelka pod głowicą w obie strony -> tzn płyn + spaliny
          Jarek "Vinci"

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez pantol
            No troche ten bagnet nie pasuje. Może uszczelka pod głowicą w obie strony -> tzn płyn + spaliny
            właśnie, oczywiście rzuciłem pesymistyczną wersją, ale coś tak tu śmierdzi
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • endo2
              Classic
              • 2009
              • 14

              #7
              raczej krotkie trasy.plynu chlodniczego nie ubywa,a oleju ok 1 litra na 1000 mil.(mieszkam w irlandi )tej mazi jest duzo .jakis czas temu kupilem plyn do plukania silnikow wiem ze podobno nie powinno sie plukac silnikow ale ... zrobilem to .zastosowalem plyn zgodnie z instrukcja ,zmienilem olej na 10w/40 i maz dalej jest pod korkiem.jezeli to uszczelka to czemu nie ma innych objawow ?

              Komentarz

              • pantol
                Elegance
                • 2004
                • 754

                #8
                A jak zrobisz dłuuugą trase to też masz tę maź?
                Jarek "Vinci"

                Komentarz

                • endo2
                  Classic
                  • 2009
                  • 14

                  #9
                  ona jest tam caly czas .czy miana uszczelki pod glowica pomoze???

                  Komentarz

                  • pantol
                    Elegance
                    • 2004
                    • 754

                    #10
                    Zamieszczone przez endo2
                    ona jest tam caly czas .czy miana uszczelki pod glowica pomoze???
                    Tylko jeśli ona jest przyczyną problemu. Ale jeśli nie ubywa Ci płynu to byłoby troche dziwne. Czasami jest tak, że ubywa płynu a przybywa oleju.
                    A auto masz od nowości. Znasz jego historię.
                    Jarek "Vinci"

                    Komentarz

                    • endo2
                      Classic
                      • 2009
                      • 14

                      #11
                      auto kupilem 4 ms temu od farmera ,ktory nigdy nic przy nim nie zrobil.przez dwa dni go sprzatalem...objawy sa niespotykane,jedni mowia ze to na 100%uszczelka inni ze dwa rodzaje oleju byly wymieszane,a kolejna wersja to wilgoc ktorej nie brak w irlandii. :x

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        chyba że ten płyn do płukania razem z olejem daje taki efekt, ale dla mnie to też raczej głowica, no cóż, raczej trzeba organoleptycznie zabrać się za sprawę, tak to trudno coś wywróżyć...
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • star200
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 177

                          #13
                          Normalny objaw. Za dużo wilgoci nie ma kiedy odparować. Zrobi trasę 200mil glut zniknie 8)

                          Komentarz

                          • abyss
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 245

                            #14
                            endo2 - spokjnie, to tylko IRLANDIA
                            Jeżdżę tu od roku benzyną O1. Trasa krótka, więc mam to samo - i na początku też się obawiałem/domyslałem, że coś jest nie tak. Jak na razie zrobiłem jakieś 10 tys km i wszystko z silnikiem jest cacy. Powodem jest bardzo wysoka wilgotność powietrza - także w zimie. Dobra rada - raz na jakiś czas wybierz się na ciut dłuższą wycieczkę - tak z minimum 2x100km Acha, NIE ZBIERAJ i nie usuwaj tej mazi. Jak otworzysz korek, to tylko strząśnij kropelki wody (kondensacja - a maź z powrotem do silnika. Ta maź to m.in. dodtaki smarujące/polepszające olej.

                            Spaliny - nie iwem, jedź na kanał. Są tu fajne pasty uszczelniające do łaczeń tłumików jak na łaczeniu zadaje (Walker - exhaust putty)

                            BTW. z jakiego miasta jesteś tutaj?
                            ...

                            Komentarz

                            • endo2
                              Classic
                              • 2009
                              • 14

                              #15
                              charleville co.cork podaj gg

                              Komentarz

                              • Zoltar
                                Rider
                                • 2005
                                • 722

                                #16
                                Silnik zajechany (duże ubytki oleju) , póki jeździ, to nic nie ruszaj :wink:

                                Obserwuj poziomy płynów i tyle
                                www.soft-car.pl
                                www.chiptuning-gdansk.pl


                                - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                - Wyłączanie DPF
                                - Hamownia Obciążeniowa

                                Komentarz

                                • artsze
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 20

                                  #17
                                  Mając poprzednio VW miałem ten sam problem. Mrozy + krótkie trasy, skutkowało pojawieniem się masła na korku, a poziom oleju podniósł się o około 0,5 centymetra na bagnecie.
                                  Diagnozy były różne; a to uszczelka pod głowica, a to coś innego. Dopiero znajomy z ASO zapytał na jakich odcinkach eksploatuję auto w czasie zimy. Jeżeli na krótkich to rzecz w silnikach VW normalna zalecił:
                                  przejechanie na trasie z dobrą prędkością około 50 km i problem zanika.

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez artsze
                                    Jeżeli na krótkich to rzecz w silnikach VW normalna
                                    w każdym jest to rzecz normalna
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    Pracuję...