Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Zgrzyt przy ruszaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Zgrzyt przy ruszaniu

    Nie mam wiekszej rodziałki przerobionnej więc daje w dużej rodzielczości oddzielnie:
    fele : ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
    i autko : ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
    Prosiłbym o wrzucenie felunku i pomaloanie go na:
    1. środek czarny, rant polerka.
    2. wszystko jasny grafit.
    3. wszystko ciemniejszy grafit (ale nie za ciemny :P).
    4. wszystko na srebrny coś jak kolor autka, może ciut jaśniejszy

    Z góry dzięki wielkie.

  • #2
    [O1] Zgrzyt przy ruszaniu

    Przeczesałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie:

    Co może być przyczyną zgrzytu podczas ruszania i przyhamowania jednego z kól (prawy tył)?

    Mechanik powiedział, że tylny zacisk, a raczej jego prowadnice się wyrobiły i należy to wszystko zdemontować i dać tokarzowi do przetoczenia. Niby ok, ale na forum któryś z kolegów miał coś podobnego, a powodem były czujniki ABS (niektóre wymienione, inne stare). Otóż u mnie zgrzyt zaczął pojawiać się po wymianie dwóch lewych czujników i piasty lewej tylnej. Na początku nie skojarzyłem tego z ABS, skoro mechanik sugerował coś innego. Teraz jednak (po lekturze forum) zaczynam się zastanawiać, czy w ogóle warto brać się za zacisk, czy może od razu wymienić piastę, dwa prawe czujniki i przy okazji klocki?

    Nadmieniam, że zaraz po kupnie auta cały czas ABS się świecił, nie działał (uwalone czujniki - później wymienione) i zgrzytu nie było.

    Pytanie do Was... spotkaliście się kiedyś z wyrobionymi prowadnicami zacisku hamulcowego? Czy mam ufać mechanikowi, czy może skorzystać z doświadczenia forumowiczów?

    A i przy okazji.. .czy to mozeliwe, że moje auto (wersja SLX) ma ASR? Z tego co wiem, to właśnie ASR działa tak, że przyhamowuje jedno z kół, jeśli coś mu nie pasuje podczas kręcenia się kółek...

    Może to właśnie ASR mnie przyhamowuje podczas ruszania, skoro dostaje zakłócone sygnały od czujników?



    I jeszcze jedno... czy aby zweryfikować teorię o błednych odczytach z czujników i blokowaniu koła przze system (czy to ABS czy ASR) można jakoś chwilowo wyłączyć ABS przez na przykład wyjęcie odpowiedniego bezpiecznika? Nie zamierzam jeździć bez ABS'u, ale weryfikacja moich przypuszczeń bardzo by się przydała przed wywaleniem kasy w błoto.
    _________________

    Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
    Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
    _________________

    Komentarz


    • #3
      Ten zgrzyt przy ruszaniu, jeżeli jest to na przedniej osi, to najprawdopodobniej blokada mechanizmu różnicowego (EDS). Spróbuj stanąć jednym kołem na śniegu czy lodzie (teraz to nie problem ) a drugim na asfalcie i spróbuj ruszyć, potem sprawdź tylko na asfalcie i rusz identycznie. Jeżeli zgrzytu nie będzie tzn że EDS u Ciebie działa

      ASR działa inaczej, nie przyhamowuje kół tylko "obniża" moment obrotowy przekazywany na koła "dławiąc" niejako silnik. Skubaniec nie chce się wkręcić na obroty tylko mruga kontrolką jak najęty i nie jedzie

      Jeżeli ten zgrzyt masz z tyłu to nie mam zielonego pojęcia.
      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez cherman
        I jeszcze jedno... czy aby zweryfikować teorię o błednych odczytach z czujników i blokowaniu koła przze system (czy to ABS czy ASR) można jakoś chwilowo wyłączyć ABS przez na przykład wyjęcie odpowiedniego bezpiecznika? Nie zamierzam jeździć bez ABS'u, ale weryfikacja moich przypuszczeń bardzo by się przydała przed wywaleniem kasy w błoto.
        Można. Poszukaj w instrukcji który to bezpiecznik. Jest w szafce z boku deski.
        srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X