Dziwny problem po tankowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • prejbisz
    Classic
    • 2010
    • 19

    Dziwny problem po tankowaniu

    Zamieszczone przez marte
    Zamieszczone przez namo
    Niedawno po 30 dniach od wyjazdu z salonu robiłem Skodę Octavię. Bokiem wleciałem w krzaki więc naprawa była robiona z mojego AC. 2 tygodnie temu odebrałem samochód z ASO gdzie przeprowadzono fachowe naprawy.

    Czy ten samochód stracił na wartości z faktu że jest "powypadkowy"? Czy należy mi się odszkodowanie z tego tytułu jak temu Panu o którym pisze Dziennik ?

    Wiadomości z kraju i ze świata. Wiadomości gospodarcze. Znajdziesz u nas informacje, wydarzenia, komentarze, opinie. Serwis dla kobiet, rozrywka, auto, pogoda.


    [ Dodano: Wto 24 Lis, 09 21:52 ]
    Jutro zadzwonię do Janusza Weiss-a.
    Z AC nie ma szans.
    Może to dziwne pytanie, ale dlaczego? Spadek wartości auto to spadek wartości. A że robione z AC moim zdaniem, to nie ma znaczenia, w końcu po to się ma ubezpieczenie.
  • Gastrey
    Classic
    • 2008
    • 7

    #2
    Dziwny problem po tankowaniu

    Pojechałem dzisiaj na stacje benzynową zatankować rope do mojego AGR'a. Wszystko dobrze Ze stacji do garażu. Po jakiś 10min niestety wróciłem do garażu bo zapomniałem o pewnej rzeczy a tu cisza. Akumulator łapie wszystkie kontrolki światła urządzenia pracują. Silnik tak jak by chcial załapac ale ni może słychać tylko dziwny dzwięk przy paleniu, który nie jest podobny do normalnego odpalania. Oczywiście silnik nie odpalił. Myślałem, że to cos z paliwem więc zakupiłem na stacji uzdatniacz do ropy specjalny, który ma pomoc w niskiej temperaturze ale to nic nie dało..Nie wiem co może być przyczyną. Ojciec mówi, że mogą to być świece żarowe bo nigdy nie były wymieniane ale samochód zawsze dobrze palił no ostatnio mniewał problemy żeby zapalić za pierwsyzm razem na mrozie ale jakoś zapalał bez większych problemów. W miare możliwosci prosze o pomoc

    Komentarz

    • mizerd
      Ambiente
      • 2007
      • 151

      #3
      Może jednak paliwo! Zatkany został filtr paliwa i pozamiatane.
      Perfect Service by DobryGrześWawa
      Octavia 1,9 BXE 105 KM
      Uniden PC68XL+SIRIO AS-100

      Komentarz

      • Bobek88
        Drive
        • 2008
        • 65

        #4
        Albo woda ci się nazbierała w filtrze paliwa.
        Pod filtrem jest zakrętka dzięki której morzesz spuścic wode. Może to pomoże.
        Tylko nie zapowietz sobi filtra, ani układu. ;D
        http://bobek88.mybrute.com

        Komentarz

        • dziubas
          Classic
          • 2006
          • 32

          #5
          Być może zawiesiła się klapa(przepustnica) gaszenia silnika.Poruszaj siłownikiem tej klapy przy zaworze EGR.Przy zasyfionym nagarem kolektorze tak bywa.
          Dziwny odgłos to wynik braku sprężania-silnik nie zasysa powietrza!
          Jeżeli to to-wyczyścić okolice klapy a najlepiej cały kolektor i zaślepić EGR.

          Komentarz

          • turbojajko
            Ambiente
            • 2008
            • 168

            #6
            jak sie zaslepia ten egr ? moze jakas prost instrukcja :lol:
            miauuuuuuuuuuu!
            O1 SLX

            Komentarz

            • dziubas
              Classic
              • 2006
              • 32

              #7
              Są dwa sposoby.
              1.Zdjąć i zaślepić przewód podciśnienia sterujący zaworem.Warunkiem jest sprawny zawór bo niewysterowany pozostaje zamknięty.

              2.Wyciąć blaszkę(Z puszki po Coli) i podłożyć pod kruciec rurki doprowadzającej spaliny do zaworu.

              Pamiętaj!Działania tego typu są korzystne dla silnika ale mniej dla środowiska.
              Można to zrobić tylko w starszych TDI np:AGR.W nowych furach ECU(komputer sterujący jest cwańszy i wykrywa takie cwancyki wywalając błąd!!!

              Komentarz

              • Gastrey
                Classic
                • 2008
                • 7

                #8
                Jutro postaram się podcholować samochód do jakiegoś warsztatu no chyba że zapali w co wątpie. Sam się za to brać nie bede bo w oich rękach jeszcze bardziej się zepsuje.. ale dzięki. A co myślicie o wymianie tych świec żarowych? Skodzina ma juz ponad 180000 na liczniku a gdzieś czytałem, że świece powinno się wymieniać na każdym przeglądzie

                Komentarz

                • kruk4
                  Rider
                  • 2008
                  • 656

                  #9
                  słuchaj jak wruciłeś ze stacji i silnik był jeszce w miare "ciepły" to powinien odpalić a jeli zimny to mogły swieczki zawinić kup 4 swieczki nowe może pomoże a napewno nie zaszkodzi
                  dużo zatankowałeś? na pewnej stacji? bo może filtr paliwa być zapchany...
                  biały dym podczas próby odpalania i smierdziało ropą?
                  napisz więcej objawów bo przy dłuższym odpalaniu to bez sprawnych świeczek powinien odpalić...
                  OCTAVIA 1.9TDI agr kombi
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=379656#379656
                  MOJE CAR AUDIO
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25068

                  Komentarz

                  • Kuvel
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 138

                    #10
                    Gastrey, taj jak napisał dziubas, - miałem to samo, tylko mnie musieli holować ze skrzyżowania (był korek, wyłączyłem silnik i już nie zapaliłem). Jak podniesiesz maskę, to pod szybą, po stronie pasażera (ale bliżej środka) zobaczysz metalową tarczę średnicy około 7 cm (z Twojej lewej strony - jak stoisz przed autem, dochodzi do niej dość gruby przewód ,powietrze). Zaraz za tą tarczą ("dekielkiem" powiedzmy) jest takie ramię - spróbuj tym poruszać (nie bój się, na pewno nic nie urwiesz i nie zepsujesz) jak "odskoczy" to jesteś w domu - a jak nie, to trzeba szukać dalej
                    90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                    Komentarz

                    • turbojajko
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 168

                      #11
                      Zamieszczone przez dziubas
                      Są dwa sposoby.
                      1.Zdjąć i zaślepić przewód podciśnienia sterujący zaworem.Warunkiem jest sprawny zawór bo niewysterowany pozostaje zamknięty.

                      2.Wyciąć blaszkę(Z puszki po Coli) i podłożyć pod kruciec rurki doprowadzającej spaliny do zaworu.

                      Pamiętaj!Działania tego typu są korzystne dla silnika ale mniej dla środowiska.
                      Można to zrobić tylko w starszych TDI np:AGR.W nowych furach ECU(komputer sterujący jest cwańszy i wykrywa takie cwancyki wywalając błąd!!!
                      Kurcze , jak dla takiego laika jak ja to i tak za trudne. Mozesz jakies foto wrzucic :wink:
                      miauuuuuuuuuuu!
                      O1 SLX

                      Komentarz

                      • Gastrey
                        Classic
                        • 2008
                        • 7

                        #12
                        Zamieszczone przez kruk4
                        słuchaj jak wruciłeś ze stacji i silnik był jeszce w miare "ciepły" to powinien odpalić a jeli zimny to mogły swieczki zawinić kup 4 swieczki nowe może pomoże a napewno nie zaszkodzi
                        dużo zatankowałeś? na pewnej stacji? bo może filtr paliwa być zapchany...
                        biały dym podczas próby odpalania i smierdziało ropą?
                        napisz więcej objawów bo przy dłuższym odpalaniu to bez sprawnych świeczek powinien odpalić...
                        Nie jestem Ci w stanie nic więcej powiedzieć bo silnik kręci tak jak by tylko raz i koniec nie ma spalin ani nie czuć ropy tak jak by ropa nie dochodziła do silnika..a w zbiorniku prawie full no bez 3-4 litrów.



                        No właśnie dziubas troche to skomplikowane dla laika ;D Hmm dzisiaj poszedłem sprawdzić jak to będzie ale problem był ten sam niestety do tego jeszcze akumulator padł. Podłączyliśmy pod aku znajomego w octavce ale nic nawet podpięcie pod inny aku nie pomogło rozrusznik przestał kręcic..nie mam pojęcia. Jutro samochód odholuje do warsztatu i zobaczymy co znajomy ojca wymyśli. kupiłem cztery świeczki tylko mam problem bo pod maską znalazłem ale 3...i nie wiem co jest nie tak miały byc przecież cztery..Czy żarowe znajdują się na prawo od silnika? Wygląda to tak, że kończy się pokrywa silnika i zaraz po prawej stronie blisko środa są właśnie takie świeczki..ale są 3 a nie 4 i się zastanawiałem czy wykręcać czy nie..pozatym były zapieczone dość mocno więc już lepiej w tym warsztacie niech sprawdzą..Zobaczymy cóż to było. Paliwko zalałem na Lotosie.

                        Komentarz

                        • JanuszSz
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 2835
                          • Superb II combi (3T5)

                          #13
                          Zamieszczone przez Gastrey
                          kupiłem cztery świeczki tylko mam problem bo pod maską znalazłem ale 3...i nie wiem co jest nie tak miały byc przecież cztery..Czy żarowe znajdują się na prawo od silnika? Wygląda to tak, że kończy się pokrywa silnika i zaraz po prawej stronie blisko .
                          Te trzy to są świece podgrzewające płyn chłodniczy.Świece żarowe grzejące komorę spalania wkręcone są w głowicę w pobliżu każdego wtryskiwacza.po jednej na cylinder.
                          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                          Komentarz

                          • Gastrey
                            Classic
                            • 2008
                            • 7

                            #14
                            czyli bez zdjęcia pokrywy się nie obejdzie w takim razie no trudno ale chyba nie zaszkodzi wymienić skoro już zakupiłem. Mam tylko nadzieje, że nie okaże się, że to coś poważniejszego..:/

                            Komentarz

                            • JanuszSz
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 2835
                              • Superb II combi (3T5)

                              #15
                              Zamieszczone przez Gastrey
                              czyli bez zdjęcia pokrywy się nie obejdzie
                              :shock:

                              Trzeba zdjąć jedynie pokrywę plastikową.Tą dużą,czarną ze znaczkiem SKODA i oznaczeniem silnika.
                              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                              Komentarz

                              • Gastrey
                                Classic
                                • 2008
                                • 7

                                #16
                                No o nią mi chodziło tylko mam nadzieje, że te świece pomogą, nie chce żeby pół samochodu się posypało ;P

                                Komentarz

                                • JanuszSz
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 2835
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  #17
                                  Gastrey, Z pewnością nie zaszkodzą.Jeszcze dwa miesiące zimy.
                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                  Komentarz

                                  • Gastrey
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 7

                                    #18
                                    Świece wymienione, nowy aku i już wszystko gra. Mechanik powiedział, że przymarzło między filtrem paliwa a kolektorem chociaż nie wiele mi to mówi szczerze mowiąc ;P ale dzięki za pomoc

                                    Komentarz

                                    Pracuję...