[O1] Problemy z odpalaniem ciepłego silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PiotrM23
    Classic
    • 2010
    • 4

    [O1] Problemy z odpalaniem ciepłego silnika

    Witajcie,

    Jestem tutaj nowy i kłaniam sie nisko. Być może bedę przyszłym właścicielem Skody Octavii. Mieszkam w Łodzi i tutaj zajrzę do dealera. Do pracy mam 70 km w jedną stronę i szukam Octavii najtańszej w ekspolotacji (głównie paliwo). Do tej pory jeżdzę zagazowaną Astra classic 1.4 8V z 99 roku. Czas na zmiany.....

    Pojawiły się wyprzedaże rocznika 2009 ze stajni Skody (już teraz). Może jednak
    warto poczekać do początku przyszłego roku.
    Ponieważ moja znajomość techniki samochodowej jest mizerna, proszę wskażcie
    jakim silnikiem i wyposażeniem najlepiej się zainteresować?

    Poniżej przykładowe oferty samochodów nowych:


    Tutaj cennik ze strony dealera:


    Może 1.9 TDI albo jakaś wersja benzynowa z gazem ? Te wyprzedaże to Octavia I czy II - nie rozróżniam zupełnie. No i tyle tych wersji i wyposażenia ... gubię się co potrzebne a co nie.
    Samochód ma być na wiele lat mam już 45 lat , rodzinny (wczasowy) i do pracy. Nigdy nie jeździłem dieslem i nie wiem na co zwrócić uwagę.

    Proszę o opinię i szeroką dyskusję ...

    Pozdrawiam
    Piotr
  • Przemekr
    Classic
    • 2008
    • 3

    #2
    [O1] Problemy z odpalaniem ciepłego silnika

    Witam
    Mam problem z SKODY 1,9 TDI 1999 r Jak silnik jest ciepły nie chcę mi odpaleniem rozrusznik kreci ale nie może przerzucić wymieniłem akumulator ale nic nie pomogło Natomiast nie mam tego problemu jak jest silnik zimny . Czy może ktoś wie jaka może być tego przyczyna?
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • strazak133
      Classic
      • 2008
      • 7

      #3
      W sumie miałem kiedyś ten sam problem. Otóż u mnie problemy były dwa:

      1. Źle ustawiony rozrząd, chyba o 2 ząbki przestawiony
      2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego

      Pozdrawiam

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #4
        Zamieszczone przez Przemekr
        Czy może ktoś wie jaka może być tego przyczyna
        zuzycie pompy wtryskowej - delikatna korekta dawki i bedzie grac jak ta lala

        Komentarz

        • Damianjg
          Rider
          • 2008
          • 621

          #5
          Po pierwsze do sprawdzenia kąt wtrysku i ewentualnie korekty. Jak nie pomoże to :
          Problemem jest zbyt mala dawka rozruchowa i ekologiczne podejscie projektantow programu sterujacego silnikiem. W skutek czego jak zaczyna ciezko zapalac nalezy:
          - oszukac czujnik temp (ale wtedy w lecie bedzie ci grzal swiece co je szybko wykonczy)
          - zmienic mapy rozruchowe w kompie
          - przyzwyczaic sie

          Ewentualnie napisz z jaka szybkością kreci rozrusznik, bo Vw wprowadził ochronę koła dwumasowego i ciepły silnik podczas rozruchu dostaje paliwo dopiero jak osiągnie 250 obr/min. Bo może rozrusznik jak jest ciepły to nie kręci. A jeżeli słyszysz ze na ciepłym kreci raźno to patrz wyzej

          Komentarz

          Pracuję...