Pozdrowienia dla kierowcy ciemnoszarej O2 WE z czarną wlepą widzianej wczoraj ok 7:45 na skrzyżowaniu Al. Jana Pawła II z Al. Solidarności.
octavia 98 nie odpala
Zwiń
X
-
octavia 98 nie odpala
Witam!
Mam problem z octavia combi 1,6 100koni rocznik 98 przebieg 300000km
Kiedy ostatni raz udało mi się ją odpalić silnik mocno drgał, jadąc czułem że traci moc, po 300 metrach zdechła. Przy próbie odpalania rozrusznik kręci, auto nie odpala. Dodatkowo zaczyna migać kontrolka od poziomu oleju. Olej na pewno jest, bo ostatnio 0,5l dolewałem.
Czy te objawy wskazują na koniec tego silnika?
Z góry dzięki za każde wskazówki
Pozdrax,
Tomek
-
-
Witam jeszcze raz. Problem jest taki, że obecnie przebywam we Włoszech na studiach. Stąd moja prośba o ewentualne przyczyny, bym mógł oszacować koszty naprawy. Nie wiem czy nie lepiej brać go na lawetę do Polski.
Jeśli ktoś miałby porady jak można sprawdzić to "domowymi sposobami" lub wyeliminować coś się nie popsuło z góry dzięki!
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Pompę paliwa sprawdzisz "na słuch"Po przekręceniu stacyjki,czy nawet po otwarciu drzwi kierowcy słychać ją pod samochodem.A jeszcze lepiej po podniesieniu siedziska pasażera z tyłu z prawej strony.Jeśli działa, powinieneś słyszeć warkot pompki.
Według mnie naprawa za kilkadziesiąt euro będzie tańsza,niż koszt lawety do PL.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym mechanikiem z Polski i powiedział mi, że nawet w skodach z tego rocznika jest komputer, który odpowiada za sterowanie pompą olejową, paliwową itd. W chwili kiedy zaczyna migać kontrolka oleju, gdy silnik jest wyłączony, komputer ten blokuje możliwość odpalenia auta?! Tylko warsztat samochodowy po usunięciu usterki może jakoś odblokować samochód.
Czy ma ktoś jakieś informacje na ten temat?
Komentarz
-
-
Jeśli rzeczywiście ten komputer blokuje możliwość odpalenia auta to czy muszę pojawić się w warsztacie firmowym skody czy odblokowanie tego jest standardową usługą i mogę zrobić to w warsztacie tańszym?
Dzięki za podpowiedź.
[ Dodano: Wto 10 Lut, 09 12:02 ]
Sprawdziłem na słuch pompę jak i bezpieczniki. Pompy niestety nie słychać że chodzi, bezpiecznik sterownika silnika benzynowego padł, gdy wsadziłem nowy po kręceniu rozrusznikiem także się przepalił. Czy jedno z drugim może być jakoś powiązane?
Komentarz
-
-
Wszyscy stawiają na pompę, tylko zastanawiam sie czemu pada bezpiecznik sterownika silnika benzynowego a nie bezpiecznik pompy paliwowej?
Może ma ktoś jakieś pomysły?
[ Dodano: Sro 11 Lut, 09 15:48 ]
Przed zakupem nowej pompy sprawdziłem jeszcze czy działa ona kiedy zmieni się ten przepalony bezpiecznik sterowania silnikiem - zapłon. Pompę słychać, więc działa. Tak więc problem musi tkwić w przepalonym bezpieczniku sterowania silnikiem. Czy ma ktoś jakieś podejrzenia co mogło paść?
Komentarz
-
Komentarz