octavia 98 nie odpala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bili
    Rider
    • 2010
    • 373
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    octavia 98 nie odpala

    Pozdrowienia dla kierowcy ciemnoszarej O2 WE z czarną wlepą widzianej wczoraj ok 7:45 na skrzyżowaniu Al. Jana Pawła II z Al. Solidarności.
    Pozdrawiam.
    Michał
  • jthomas
    Classic
    • 2009
    • 6

    #2
    octavia 98 nie odpala

    Witam!
    Mam problem z octavia combi 1,6 100koni rocznik 98 przebieg 300000km
    Kiedy ostatni raz udało mi się ją odpalić silnik mocno drgał, jadąc czułem że traci moc, po 300 metrach zdechła. Przy próbie odpalania rozrusznik kręci, auto nie odpala. Dodatkowo zaczyna migać kontrolka od poziomu oleju. Olej na pewno jest, bo ostatnio 0,5l dolewałem.
    Czy te objawy wskazują na koniec tego silnika?

    Z góry dzięki za każde wskazówki
    Pozdrax,
    Tomek

    Komentarz

    • salvado
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 314

      #3
      jthomas, pierwsza rada jak zawsze na tym forum: diagnoza komputerowa. Jeśli masz możliwość podłączenia auta do VAG'a, to zrób to i zaraportuj na forum o błędach. Bo na razie to same fusy ...
      Staram się pisać poprawnie po polsku.

      Komentarz

      • Andrev3
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 6116

        #4
        salvado, ma rację, bez podpięcia pod kompa ciężko będzie stwierdzić przyczynę, szkoda tutaj wypisywać możliwości bo moze być wsio Oby nie Podepnij albo poproś kogoś z Wawy żeby podjechał z VAG-iem
        Powodzenia
        RENT COMPLEX

        DACAR.team

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          jak dla mnie umarła pompa paliwa

          Komentarz

          • jthomas
            Classic
            • 2009
            • 6

            #6
            Witam jeszcze raz. Problem jest taki, że obecnie przebywam we Włoszech na studiach. Stąd moja prośba o ewentualne przyczyny, bym mógł oszacować koszty naprawy. Nie wiem czy nie lepiej brać go na lawetę do Polski.
            Jeśli ktoś miałby porady jak można sprawdzić to "domowymi sposobami" lub wyeliminować coś się nie popsuło z góry dzięki!
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • JanuszSz
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2835
              • Superb II combi (3T5)

              #7
              Pompę paliwa sprawdzisz "na słuch"Po przekręceniu stacyjki,czy nawet po otwarciu drzwi kierowcy słychać ją pod samochodem.A jeszcze lepiej po podniesieniu siedziska pasażera z tyłu z prawej strony.Jeśli działa, powinieneś słyszeć warkot pompki.
              Według mnie naprawa za kilkadziesiąt euro będzie tańsza,niż koszt lawety do PL.
              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

              Komentarz

              • jthomas
                Classic
                • 2009
                • 6

                #8
                Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym mechanikiem z Polski i powiedział mi, że nawet w skodach z tego rocznika jest komputer, który odpowiada za sterowanie pompą olejową, paliwową itd. W chwili kiedy zaczyna migać kontrolka oleju, gdy silnik jest wyłączony, komputer ten blokuje możliwość odpalenia auta?! Tylko warsztat samochodowy po usunięciu usterki może jakoś odblokować samochód.
                Czy ma ktoś jakieś informacje na ten temat?

                Komentarz

                • Witek1952
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 196

                  #9
                  Wtam serdecznie. Sprawdź lepkość oleju rozcierając go między palcami. Ewentualnie wymień. Pozdrawiam i życzę by na tym się skończyło.
                  Witek

                  Komentarz

                  • jthomas
                    Classic
                    • 2009
                    • 6

                    #10
                    Jeśli rzeczywiście ten komputer blokuje możliwość odpalenia auta to czy muszę pojawić się w warsztacie firmowym skody czy odblokowanie tego jest standardową usługą i mogę zrobić to w warsztacie tańszym?
                    Dzięki za podpowiedź.

                    [ Dodano: Wto 10 Lut, 09 12:02 ]
                    Sprawdziłem na słuch pompę jak i bezpieczniki. Pompy niestety nie słychać że chodzi, bezpiecznik sterownika silnika benzynowego padł, gdy wsadziłem nowy po kręceniu rozrusznikiem także się przepalił. Czy jedno z drugim może być jakoś powiązane?

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      spalona pompa zapewne

                      Komentarz

                      • fabia2
                        Rider
                        • 2008
                        • 260

                        #12
                        Spalona pompa, jednoczesnie przerwany obwod :wink:
                        Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                        Komentarz

                        • Cube
                          Drive
                          • 2007
                          • 61

                          #13
                          pacjent: 1.6, 300kkm, 11 lat
                          diagnoza: zepsuty
                          leczenie: wyrzucic i kupic nowy

                          a tak powaznie, potwierdzam, ze to moze byc pompa... moj ojciec mial cos takiego w golfie4 1.6

                          Komentarz

                          • jthomas
                            Classic
                            • 2009
                            • 6

                            #14
                            Wszyscy stawiają na pompę, tylko zastanawiam sie czemu pada bezpiecznik sterownika silnika benzynowego a nie bezpiecznik pompy paliwowej?
                            Może ma ktoś jakieś pomysły?

                            [ Dodano: Sro 11 Lut, 09 15:48 ]
                            Przed zakupem nowej pompy sprawdziłem jeszcze czy działa ona kiedy zmieni się ten przepalony bezpiecznik sterowania silnikiem - zapłon. Pompę słychać, więc działa. Tak więc problem musi tkwić w przepalonym bezpieczniku sterowania silnikiem. Czy ma ktoś jakieś podejrzenia co mogło paść?

                            Komentarz

                            • marekzu
                              L&K
                              • 2007
                              • 1412
                              • Superb II combi (3V5)

                              #15
                              jaki tam bezpiecznik jest???? , sprawdz kiedy sie przepala

                              Komentarz

                              • jthomas
                                Classic
                                • 2009
                                • 6

                                #16
                                bezpiecznik 15A, przepala się w chwili kręcenia rozrusznikiem (przekręcania stacyjki z pozycji kiedy się palą kontrolki do włączenia silnika). Wymiałem ze dwa razy i próbowałem odpalić, zawsze bezpiecznik pada.
                                P.S. Dzięki za zainteresowanie tematem.

                                Komentarz

                                • salvado
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 314

                                  #17
                                  jthomas,
                                  jakieś zwarcie na stacyjce?
                                  Staram się pisać poprawnie po polsku.

                                  Komentarz

                                  • marekzu
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1412
                                    • Superb II combi (3V5)

                                    #18
                                    a przekrec kluczyk powymianie bezpiecznika i na krotko odpal kablem - tzn z klemy bezposrednio podaj napiecie na rozrusznik

                                    Komentarz

                                    Pracuję...