Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zerwało klin koła pasowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zerwało klin koła pasowego

    Zrób podmiankę z kimś kto ma taki sam motor i będziesz wiedział

  • #2
    zerwało klin koła pasowego

    5 dni i ok 200km po wymianie rozrządu zerwało klin koła pasowego. Mam do was pytanie czy uważacie, że to wina źle wymienionego rozrządu czy to przypadek i całkowicie niezależnie mogło się stać. Jeśli to wina mechanika jak mu to udowodnić. Czy można oddać koło pasowe do ekspertyzy do serwisu??

    Z góry dzięki za wskazówki.

    Dodam, że przebieg 120 kkm i wcześniej nic nie dzwoniło świszczało, poza rolką od rozrządu co było powodem jego wymiany.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Deco
      Jeśli to wina mechanika jak mu to udowodnić.
      nie dostałeś żadnej gwarancji na zrobioną robotę i części :?: jeśli nie, to ciężko będzie cokolwiek udowodnić. danie części do ekspertyzy może pomóc. być może stwierdzą wadę materiału...
      jeśli masz gwarancję to wal spowrotem do mechaników :!: takie jest moje zdanie :wink:

      Komentarz


      • #4
        Jakoś się dogadaliśmy z mechanikiem. Okazało się, że padł napinacz paska. Piasta się przekręciła i połamała napinacz. Gorzej, że auto nie chce odpalić z kluczyka mimo, że na starter pali.

        Komentarz


        • #5
          Deco, no to szykuje się nowa robota i poprawka starej...

          Komentarz


          • #6
            Tak, heh jak nie urok to sraczka. Napinacz wymieniony piasta też, teraz czas na uruchomienie. Akumulator padł i chyba alarm przyblokowało i odcięcie się zawiesiło :evil: katastrofa.

            Komentarz


            • #7
              masakra to jest jakaś
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • #8
                ...OT w AHF jest wymiana rozrzadu co 90kkm a nie 120kkm, a diesla nie odpala sie starterem (bo grozi to pzeskoczeniem rozrzadu), a moze mechanik tak robil po wymianie jak nie chcial odpallic z powodu rozjechanego kata wtrysku i sie rozlecial rozrzad.

                Jezeli rozlecial sie napinacz to pewnie i pogielo zawory, moze silnik ma klopoty z kompresja na te cylindry i nierowno odpala, poza tym sprawdz kat wtrysku.

                A najlepiej po takiej usterce odstaw auto na dobra diagnoze (Tune-up, czyli Rob).
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz


                • #9
                  Jestem wku...... wszystko niby dobrze a nie odpala z kluczyka. Na zmywaczu chodzi, ciśnienie niby wszędzie dobre elektrozawór tyka po przekręceniu kluczyka, rozrząd ustawiony rozrusznik chodzi, a nie odpala.
                  Na linkę też nie chciała zapalić

                  Ma ktoś jakiś pomysł??

                  Źle pompa ustawiona??

                  Komentarz


                  • #10
                    Czyli punkt po punkcie rozrząd sprawdzić czy dobrze ustawiony. Jeżeli wsio ołrajt, to następie wpiąć sie w kompa, a tam wyjdzie prawda co jest nie tak. Może dawka paliwa a może ... wróżenie z fusów. Niema cudów musi być coś nie tak.
                    Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
                    Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
                    A mówiła mama -
                    "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
                    http://campaign.scania.com/v8/

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: zerwało klin koła pasowego

                      Zamieszczone przez Deco
                      5 dni i ok 200km po wymianie rozrządu zerwało klin koła pasowego. Mam do was pytanie czy uważacie, że to wina źle wymienionego rozrządu czy to przypadek i całkowicie niezależnie mogło się stać. Jeśli to wina mechanika jak mu to udowodnić. Czy można oddać koło pasowe do ekspertyzy do serwisu??

                      Z góry dzięki za wskazówki.

                      Dodam, że przebieg 120 kkm i wcześniej nic nie dzwoniło świszczało, poza rolką od rozrządu co było powodem jego wymiany.
                      miałem identycznie w seacie cordobie 1,9 diesel tylko naszczescie skrzywiło dwa zawory. Jak wymienialem rozrzad to mechanik dopuscił "asystenta" i wydaje mi sie, ze on odkrecił to koło i zostało poluzowane....
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz


                      • #12
                        no i wszystko już jest ok. Trochę zapłaciłem a mechanik powiedział, że pierwszy raz z czymś takim się spotkał. Rolka napinająca INY wytrzymała 5 dni. Szok :evil:.

                        Oby na razie wszystko grało.

                        Komentarz


                        • #13
                          Deco, pali już :?:

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Deco
                            Na linkę też nie chciała zapalić
                            Nie rób tego więcej :|
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Ziomal
                              Zamieszczone przez Deco
                              Na linkę też nie chciała zapalić
                              Nie rób tego więcej :|
                              To, że nie powinno się tak robić to wiem. Niby jak jest rozrząd dobrze ustawiony to nic się nie powinno stać. Dzięki temu dowiedzieliśmy się że przyczyną niepalenia z kluczyka jest pompa paliwowa.

                              UFO Pali już.

                              Komentarz


                              • #16
                                Deco, to super ze juz jezdzi, oby do ns spotu nic sie wiecej nie dzialo.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez eX
                                  Deco, to super ze juz jezdzi, oby do ns spotu nic sie wiecej nie dzialo.
                                  Oby oby

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Deco
                                    Dzięki temu dowiedzieliśmy się że przyczyną niepalenia z kluczyka jest pompa paliwowa.
                                    ...masz na mysli chyba pompe wtryskowa (czyli byl problem z zle ustawionym przez mechanika katem wtrysku), jezeli masz na mysli pompe paliwowa to AHF podobnie jak wszystkie VP TDI takowej nie posiada.
                                    Jezeli zawinil mechanik zle ustawiajac rozrzad (kat wtrysku) to nie rozumie czemu miales mu slono zaplacic?
                                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                    Zuzycie paliwa

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Kat wtrysku był dobrze ustawiony, ale przekręciła się piasta która podtrzymywała całą pompę. Pompa się przestawiła co spowodowało odcięcie paliwa. Zatrzymał się rozrząd, siłą była na tyle duża, że pękł napinacz INY, który miał 5 dni.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Deco
                                        A tak z ciekawości co w tym napinaczu popękało????
                                        pzdr.
                                        pryncypal

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Deco
                                          ale przekręciła się piasta która podtrzymywała całą pompę
                                          co takiego ?????????????
                                          możesz dokładniej opisać o co chodzi bo tam żadnej piasty trzymającej pompę nie ma
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            nie wiem jak to się nazywa, to takie coś okrągłe pomiędzy tymi trzema śrubami które trzeba odkręcić aby ustawić kont wtrysku.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Deco
                                              nie wiem jak to się nazywa, to takie coś okrągłe pomiędzy tymi trzema śrubami które trzeba odkręcić aby ustawić kont wtrysku.
                                              hehe to na 99% mogę Ci powiedzieć co się stało
                                              Niektórzy mechanicy uważają że jeśli jest tam tak duża nakrętka na pewno jest b.mocno dokręcona. Zakładają klucz i za pośrednictwem koła zębatego pompy wtryskowej, kręcą silnikiem aby ustawić rozrząd w odpowiednim miejscu. Nieraz nie chce się zrobić obrotu w prawo ponieważ jest bliżej przekręcić kawałek do tyłu. Wtedy właśnie luzuje się owa nakrętka :?
                                              Jednak co ma to wspólnego z uszkodzeniami którymi opisujesz to nie wiem, chyba że rozkręciło się to całkiem i przeskoczył pasek :niewiem
                                              NFPNorth-West
                                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                              WARSZTAT www.dsize.pl
                                              ->
                                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                dokładnie tak jak piszesz, nie tylko się odkręciło ale też zrypał się na tym gwint, pasek przeskoczył i napinacz pękł.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Dobrze ze zawory nie odlecialy i cala reszta :idea:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X