Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwne tarcie przy hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziwne tarcie przy hamowaniu

    to idzcie razem

  • #2
    Dziwne tarcie przy hamowaniu

    Zacznę od tego iż w mojej octavi z tyłu posiadam hamulce bębnowe.

    Ostatnio pojawił się u mnie następujący problem: mianowicie przy hamowaniu słychać odgłos tarcia w kołach tylnich. Odgłos ten występował wcześniej ale po wizycie u mechanika (i wymianie szczęk hamulcowych i przetoczeniu bębnów zniknął). Teraz ponownie ten dźwięk się pojawił – mechanik powiedział mi że mogło się coś przestawić i przy przejechaniu kilku km dźwięk zniknie jak wszystko ponownie się ustawi…

    Mam więc następujące pytanie – czy radzicie poczekać – czy jechać do mechanika i kazać mu usunąć usterkę? – Czy mógł wystąpić jakiś błąd przy toczeniu bębnów?

    Komentarz


    • #3
      Ile czasu minęło od wymiany i przetoczenia :?:

      Komentarz


      • #4
        Wymiana i przetoczenie odbyły się w drugim tygodniu grudnia. Tarcie ponownie pojawiło się jakieś 2 tygodnie temu.

        Komentarz


        • #5
          sól rdza i wszystko w temacie.
          przyhamować ze 2x mocniej z większej prękości i cisza powinna nastąpić

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez slavi
            sól rdza i wszystko w temacie.
            przyhamować ze 2x mocniej z większej prękości i cisza powinna nastąpić
            zastosuje jak tylko pojawią się odpowiednie warunki na drodze

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez noswer
              zastosuje jak tylko pojawią się odpowiednie warunki na drodze
              ale problem wraca codziennie rano w takie solne dni ;-)

              Komentarz


              • #8
                U mnie dochodzą podobne odgłosy jednak poczekam na cieplejsze dni. Hamulce robiłem w końcówce lipca i do czasu śniegów i soli wszystko było OK. Myślę, że tak jak pisał slavi to sprawa rdzy i soli.

                Komentarz


                • #9
                  ja mam identycznie. jak zaciągnę energicznie 2x ręczny to wszystko się uspokaja

                  pzdr

                  Komentarz


                  • #10
                    Normalka. Ja jestem po wymianie bębnów i szczęk jakieś kilka m-cy. Wszystko chodziło cichutko w miesiacach letnich a teraz woda i sól powoduja że po postoju jak ruszam to coś lekko obciera i piszczy w czasie jazdy zaciagam na odcinku 10 m ręczny aby koła wykonały parę obrotów i wszystko cichnie. Lub jeśli można to trzeba zachamować ostro ale na wstecznym. Oczywiscie problem nie występuje jak auto stoi przez noc w ciepłym garażu (ok 15 st) tylko jak go zostawie pod pracą na mrozie. Podsumowując wychodzi że to działanie wody lodu i soli...
                    Tomek

                    Komentarz


                    • #11
                      Panowie nie zostawiajcie samochodu na noc na recznym i zobaczycie ze zniknie problem Ja mialem to samo u siebie i pojawia sie tylko jak sie zapomne i zaciagne reczny...

                      Komentarz


                      • #12
                        noswer, proponuje w zimie pokręcić parę baczków, tam ręczny jest potrzebny. ja miałem wcześniej cordobę i nigdy nie zdarzyło mi się, by hamulce tarły albo piszczały :wink:

                        Komentarz


                        • #13
                          zawsze w zime slychac tarcie, w kazdym samochodzie, do pierwszego mocniejszego hamowania
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez rkb
                            zawsze w zime slychac tarcie, w kazdym samochodzie, do pierwszego mocniejszego hamowania
                            powiem ci że nie zauważyłem takiego tarcia u siebie (ani w skodzie ani w fiacie uno- drugi samochód)

                            ja samochodu praktycznie nigdy nie zostawiam na ręcznym (poprzednie samochody 2 fiaty - maluch i uno w których oduczyłem się zaciągać ręcznego)wiec to nie jest kwestia zapieczenia - nie odbicia linki ręcznego

                            tarcia nie słychać zaraz po ruszeniu samochodem - nie występuje podczas jazdy - pojawia się tylko i wyłącznie podczas hamowania - wcześniej takiego dźwięku nie było (przez około miesiąc było normalnie cichutko)

                            Komentarz


                            • #15
                              W O2 nie ma z tyłu bębnów i chwała im za to
                              Ale po nocy przed blokiem jak ruszam z rana przez pierwsze kilka hamowań (lekkich) słyszalne mam również tarcie i to z przednich kół.
                              W lecie czegoś takiego nie ma, więc podejrzewam, że nic złego się nie dzieje. Po porostu przez noc tarcze pokryją się lekkim osadem i do chwili całkowitego wytrcia wytwarzają taki dziwny dzwięk.

                              Osobiście stawiam na warunki atmosferyczne.
                              Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez zurcio
                                W O2 nie ma z tyłu bębnów i chwała im za to
                                Ale po nocy przed blokiem jak ruszam z rana przez pierwsze kilka hamowań (lekkich) słyszalne mam również tarcie i to z przednich kół.
                                W lecie czegoś takiego nie ma, więc podejrzewam, że nic złego się nie dzieje. Po porostu przez noc tarcze pokryją się lekkim osadem i do chwili całkowitego wytrcia wytwarzają taki dziwny dzwięk.
                                może dostaje się tam troche wilgoci - która zamarza - jest z tego co pamiętam specjalny smar do hamulców który daje się by klocek łatwiej pracował - może warto pomyśleć o tym przy wymianie klocków?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez noswer
                                  Zamieszczone przez zurcio
                                  W O2 nie ma z tyłu bębnów i chwała im za to
                                  Ale po nocy przed blokiem jak ruszam z rana przez pierwsze kilka hamowań (lekkich) słyszalne mam również tarcie i to z przednich kół.
                                  W lecie czegoś takiego nie ma, więc podejrzewam, że nic złego się nie dzieje. Po porostu przez noc tarcze pokryją się lekkim osadem i do chwili całkowitego wytrcia wytwarzają taki dziwny dzwięk.
                                  może dostaje się tam troche wilgoci - która zamarza - jest z tego co pamiętam specjalny smar do hamulców który daje się by klocek łatwiej pracował - może warto pomyśleć o tym przy wymianie klocków?
                                  Być może smar by pomógł ale nie uważam tego za problem bo tak jak napisałem zanika po kilku lekkich hamowaniach a latem wogóle nie występuje.
                                  Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No jest taki smar, ale on jest do prowadnic chyba; klocków radze nie smarowac
                                    więc chyba on nie zmniejszy odgłosłów tarcia,

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Witam serdecznie. Demontaż i wymiecienie zmiotką a następnie przetarcie papierem ściernym pomogą ale tylko do następnego razu. Szkoda roboty. Zrób to wiosną i spokój do następnej zimy. Pozdrawiam.
                                      Witek

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Witek1952
                                        (...) pomogą ale tylko do następnego razu.(...)
                                        No tak jest ze wszystkim chyba ...
                                        Jarek "Vinci"

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez gal anonimm
                                          No jest taki smar, ale on jest do prowadnic chyba; klocków radze nie smarowac
                                          więc chyba on nie zmniejszy odgłosłów tarcia,
                                          wyszedlem z zalożenie że ani klocków ani tarcz się nie smaruje...
                                          a odgłos na poczatku jazdy moze wynikac z tego ze klocek nie pracuje plynnie z powodu niskich temperatur i osadzania sie wilgoci...

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X