Wymiana turbiny w 1,9TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • damian1019
    Classic
    • 2010
    • 4

    Wymiana turbiny w 1,9TDI

    dziekuje za odpowiedz, moge mieć V5 oryginalna i dlatego zadałem to pytanko, a wogóle mocno sie różni od V4 ?
  • Rumcajs216
    Classic
    • 2009
    • 26

    #2
    Wymiana turbiny w 1,9TDI

    Witam
    Mam poważne pytanko o to czy kolesie w warsztacie chca mnie naciagnac, czy to naprawde wyglada tak powarznie. Mam problem w aucie z tym ze auto nie ma pelnej mocy. Rozpedza sie powyrzej 130 ale to z bolem. I teraz auto odstawilem do mechanika i koles od razu po diagnostyce do mnie ze turbina to problem. Ale dziwi mnie to ze od razu tak wyskoczyl, bo auto nie pali oleju, nie chlapie ani nie dymi, nawet na pedale do konca. A nawet nie powiedzial zeby wyczyscic najpierw tylko od razu wymiana.
    Takze prosze o pomoc co z tym fantem zrobic...

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez Rumcajs216
      Takze prosze o pomoc co z tym fantem zrobic...
      Zrobic logi dynamiczne auta Vagiem , w swoim mieście masz rob555 i kolege zoltar zajedz do nich
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Rumcajs216
        Classic
        • 2009
        • 26

        #4
        Ziomal,
        No juz kontakt ruszyl i tez sie troche dziwia ze tak szybko namawiaja na wymiane....Jutro bede walczyl najpierw z tym warsztatem co ja obecnie posiada, zeby nie scieminiali od razu z wymiana. Czyszczenie tez powinno wejsc w role.

        Komentarz

        • chopinnn
          Drive
          • 2007
          • 60

          #5
          No przyczyna może być banalna - sam to przerabiałem - więc wcześniej należałby przejrzeć co nieco.

          Komentarz

          • Romekm76
            Rider
            • 2008
            • 392
            • Opel

            #6
            Rumcajs216, poczytaj o notlauf-cie i bedziesz miał wszelakie wskazówki dla tego warsztatu czyli kierownice w turbo mieszek itp. A moze którys z tych mechaników ma autko ze stajni VAG i potrzebuje turbawki?
            Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
            Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
            A mówiła mama -
            "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
            http://campaign.scania.com/v8/

            Komentarz

            • Szymik
              Classic
              • 2009
              • 33

              #7
              Ja powoli zaczynam żałować, że kupiłem auto... dziś nagle podobne objawy auto ledwo co się rozpędzało... przepływomierz wymieniony niedawno więc obawiam się, że rozwaliłem turbinę :/ jeszcze jakieś kwiatki wyskoczą i naprawdę uznam, że popełniłem błąd
              Chyba będę musiał pojechać gdzieś i podpiąć pod kompa.

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                #8
                Zamieszczone przez Szymik
                Ja powoli zaczynam żałować, że kupiłem auto
                bo trzeba kupowac z głową

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez Szymik
                  Ja powoli zaczynam żałować, że kupiłem auto... dziś nagle podobne objawy auto ledwo co się rozpędzało... przepływomierz wymieniony niedawno więc obawiam się, że rozwaliłem turbinę :/ jeszcze jakieś kwiatki wyskoczą i naprawdę uznam, że popełniłem błąd
                  Chyba będę musiał pojechać gdzieś i podpiąć pod kompa.
                  no ale przecież to typowe problemy, to w tym dziwnego?
                  zakładam, że auto nowe nie jest...
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Szymik
                    Classic
                    • 2009
                    • 33

                    #10
                    szkoda, Trochę koloryzuję z tym żałowaniem ale jak coś pada coś nie działa to normalne, że się denerwuje Trzeba mieć nadzieję, że jak będę wracał do domu usterka sama zniknie :;-)

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez Szymik
                      szkoda, Trochę koloryzuję z tym żałowaniem ale jak coś pada coś nie działa to normalne, że się denerwuje Trzeba mieć nadzieję, że jak będę wracał do domu usterka sama zniknie :;-)
                      raczej zabierz się za jej usunięcie i nie licz na cuda
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • damianlach
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 107

                        #12
                        ja zauważyłem ostatnio, że przy prędkości 160-170 i dodaniu jeszcze gazu turbio działa ale występuje taka jakby dziura i raz auto ciągnie a raz tam jakby je przydusiło na dosłownie ułamki sekundy?

                        przy innych prędkościach nic takiego nie występuje, jedynie przy wysokich.

                        Auto jakieś 30 tys km temu bylo na VAGu i turbo bylo jak najbardziej sprawne i stosunkowo wysoka moca i wyjadnoscią.
                        Damian

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          damianlach, ostatnio miałem cos takiego w dwoch golfach mk3 1z , tez przy wyzszych szarpanie delikatne i powrót mocy , kazałem wymienic im filtry bo przepływka mogła przekłamywac.
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • damianlach
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 107

                            #14
                            jaki filstry masz na myśli?

                            Wszystkie ?
                            Paliwa, powietrza, i co jeszcze?
                            Oleju wymienialem jakies pol miesiaca temu, przeciwpylkowy raczej nie ma z tym nic wspolnego.

                            Pozdro!
                            Damian

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              damianlach, Ja im kazałem powymieniac filtry powietrza jak na razie jezeli nic sie nie poprawi to paliwa.
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              • mc emilka
                                Classic
                                • 2009
                                • 11

                                #16
                                To ja się podepnę lekko pod post... A regeneracja turbiny, to jaki koszt przewiduje Twój mechanik? Bo ja mam bardzo podobne objawy i proponują mi regenerację...
                                Octavia- przywilej nie konieczność

                                Komentarz

                                • Rumcajs216
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 26

                                  #17
                                  mc emilka, no dzis mi kamien spadl z kieszeni heheh. Okazalo sie ze to poczciwe N75 i regulacja. A co do regeneracji to mi w innym miejscu ktorego nie polecam w Rumi chcieli do 1500, ale wiesz w rozmowie byl nacisk na nowa za jedyne 2000...

                                  Komentarz

                                  • Szymik
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 33

                                    #18
                                    Wracając do domu sprawdziłem jak spisuje się silnik i zaobserwowałem coś takiego.
                                    Na biegach 1,2,3 nie odczuwam braku mocy silnik kreci się ładnie ponad 4tyś przy na 4 biegu 3tyś i mocy brak auto praktycznie się nie rozpędza. Czyli chyba dokładnie takie same objawy jak u Ciebie Rumcajs216

                                    Komentarz

                                    • Udesky
                                      RS
                                      • 2007
                                      • 1692
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Rumcajs216
                                      nie polecam w Rumi chcieli do 1500, ale wiesz w rozmowie byl nacisk na nowa za jedyne 2000...
                                      Czyli norma, regeneracja turbo za 1000zl to podobno można sobie darować, a prawdziwa profi regeneracja na renomowanych częściach to koszt ok 2000zl, natomiast nowe ori turbo w pudełku to też koszt ponad 2000zl.
                                      Jak dla mnie jeśli mam wybierać regeneracje turbo za 1000zl, to wole dołożyć i kupić większe turbo on Necka, a w przyszłości zainwestować w softa, lub kupić ori turbo jak posiadamy. Takie moje zdanie.
                                      W Polsce nie ma kryzysu.
                                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                      Komentarz

                                      • rob555
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 748

                                        #20
                                        Koledzy trzeba rozgraniczyc problem z turbina gdzie konieczna jest jej regeneracja a problem ze sterowaniem turbiny.
                                        Pierwszy objawia sie nadmiernym zuzyciem oleju, glosna praca, a w skrajnych przypadkach brakiem mocy, mega dymieniem i wrazeniem ze w silniku cos sie skonczylo.
                                        Problem nr 2 to czasowe braki mocy, ew calkowity zamul jak np listwa podcisnieniowa padla. Tak czy siak regeneracja wirnikow tu nic nie da bo lezy sterowanie czyli najczesciej kierowniczki spalin albo grusza. Czasem n75 lub listwa podcisnieniowa lezy.
                                        Niestety wiekszosc mechanikow nie umie sie poslugiwac sprzetem diagnostycznym albo go nie ma i najchetniej wymienia polowe silnika....ehh szkoda gadac.
                                        Wystarczy miec VAGa i troche cierpliwosci i wszystko wyjdzie.
                                        pozdrawiam

                                        Diagnostyka i tuning
                                        hybrydowe wtryski i turbiny
                                        programy na ulice jak i do sportu

                                        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                        www.tune-up.pl

                                        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                        Komentarz

                                        Pracuję...