Czujnik czy termostat??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • palak1
    Classic
    • 2009
    • 11

    Czujnik czy termostat??

    Koledzy jakie klocki i tarcze polecacie jeszcze?
  • mahmello
    Classic
    • 2008
    • 9

    #2
    Czujnik czy termostat??

    Witam. Pojawił mi sie taki problem mianowicie dotychczas jak jeździłem temperatura wg. wskazań zegara wynosiła po nagrzaniu 90 stopni i tak sie trzymała cały czas. Wczoraj mimo przejechania ok. 70 km temperatura nie dochodziła już do tych 90 tylko sie wahała miedzy 75 a 85. Jak jechałem szybciej to spadała na postojach rosła itd generalnie wariowała. Jak dłuzej postałem doszła do tych 90 ale po włączeniu nawiewu spadała znowu do około 80. Dzis jak jechałem to zauważyłem że wskazówka od temperatury zaczęła rosnąć po około 3 km jazdy doszła do ok. 80 stopni potem gwałtownie spadła na niecałe 70 i potem sobie rosła aż do 90 i stanęła. Jak sie zatrzymałem to przy włączonym nawiewie spadła po chwili znowu do 80. Dziwne bo dotychczas tak sie nie zachowywał. Wiem że pewnie będzie albo czujnik albo termostat do wymiany tylko co z tych 2 elementów na co postawić?? I czy trudna jest ich wymiana i gdzie ich szukac. Silnik 1,9 tdi ASV. Dzięki za porady

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Raczej termostat...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • zurcio
        RS
        • 2008
        • 2046

        #4
        Zamieszczone przez mahmello
        Wczoraj mimo przejechania ok. 70 km temperatura nie dochodziła już do tych 90 tylko sie wahała miedzy 75 a 85. Jak jechałem szybciej to spadała na postojach rosła itd generalnie wariowała. Jak dłuzej postałem doszła do tych 90 ale po włączeniu nawiewu spadała znowu do około 80.
        Również zacząłbym od termostatu.
        Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          mahmello, wymiana obu elementow jest bardzo prosta ja stawiam na termostat

          Komentarz

          • mahmello
            Classic
            • 2008
            • 9

            #6
            Chyba zrobię tak że oba wymienię dla Świętego spokoju, tylko jak spuscic płyn chłodzący i czy dużo trzeba go spuścić? oraz gdzie znależć ten termostat i czujnik??

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7
              plyn wypuszczasz kranikiem przy chłodnicy a termostat to jak patrzysz na silnik z przodu to jest on z lewej strony w bloku zaraz za alternatorem przy pompie wody a czujnik powinien byc przy trójniku lub rozgałęźniku przy glowicy z prawej strony

              Komentarz

              • mahmello
                Classic
                • 2008
                • 9

                #8
                NO termostat znajdę a czujnik tam przy głowicy w tym trójniku są chyba 3 czujniki wyglądające tak samo, takie ze ściąganymi fajkami. O ile to są te to który jest właściwy?

                Komentarz

                • tom2212
                  RS
                  • 2008
                  • 3892

                  #9
                  masz fotke tam gdzie strzalki to jest to czujnik

                  fota pochodzi ze strony http://allegro.pl/item581977082_siln..._9tdi_asv.html

                  Komentarz

                  • juri
                    Rider
                    • 2010
                    • 349
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    odświeżę temat troszkę,
                    u mnie to tak wygląda że nagrzewa się silnik podczas jazdy, temperatura rośnie i dochodzi do 90 i normalnie wskazówka spada do pozycji wyjściowej, staje na poboczu uruchamiam silnik i nie ruszy ani troszkę wskazówka, jadę dalej i za parę km wstaje, mija kolejne parę km i wskazówka opada, a czasem jest tak że w ogóle nie wstaje, albo wstanie tak 70 i opadnie i nie wstanie. Ktoś już tak miał???
                    Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                    Komentarz

                    • hermioli1
                      Rider
                      • 2009
                      • 322

                      #11
                      juri, a tu to na pewno czujnik. Tylko nie kupuj tego najtańszego, bo za dwa miesiące będziesz znów wymieniał. Ja teraz kupiłem czujnik firmy bodajże Hanpreiss czy jakoś tak bo nie pamiętam, i jest ok.
                      W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                      Babka utonęła do góry kudłatką.
                      Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                      Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                      Komentarz

                      • luks
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 240

                        #12
                        hanspreiss to chinszczyzna/..
                        skoda
                        fuckyeah!

                        Komentarz

                        • zaps
                          Drive
                          • 2011
                          • 71

                          #13
                          Odświeżę temat odnośnie wskazań temperatury silnika. Chodzi o silnik benzynowy. A mianowicie jak samochód się rozgrzeje np na postoju ma 90 stopni, podczas jazdy 80st a gdy stanę znów to 90st. Czy tak ma być czy jednak termostat do wymiany?

                          Komentarz

                          • grzesiu2400
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 193
                            • Octavia I (1U2)
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM

                            #14
                            Jeżeli wskazówka temperatury się waha między jazdą a postojem to owszem sugeruję wymianę bo tak na pewno nie powinno być. Miałem już taki przypadek termostat się zawiesił i chyba nie zamykał.

                            Komentarz

                            • kabanos
                              RS
                              • 2011
                              • 4544
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez zaps
                              Odświeżę temat odnośnie wskazań temperatury silnika. Chodzi o silnik benzynowy. A mianowicie jak samochód się rozgrzeje np na postoju ma 90 stopni, podczas jazdy 80st a gdy stanę znów to 90st. Czy tak ma być czy jednak termostat do wymiany?
                              Benzyna się troszkę inaczej zachowuje niż diesel i 90 st. w czasie jazdy raczej nie utrzymasz. Może być tak, że normalna temp na wskaźniku to 80 st.

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz

                              • zaps
                                Drive
                                • 2011
                                • 71

                                #16
                                Zamieszczone przez kabanos13
                                Benzyna się troszkę inaczej zachowuje niż diesel i 90 st. w czasie jazdy raczej nie utrzymasz. Może być tak, że normalna temp na wskaźniku to 80 st.
                                To samo powiedział mój mechanior. Mówi że podczas jazdy powinno być od 75 do 90st.
                                Może napisze ktoś jak to wygląda u niego w benzyniaku...

                                Komentarz

                                • grzesiu2400
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 193
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                  #17
                                  Rozumiem spadek temperatury na wskaźniku zimą w mrozy przy włączonym nawiewie, natomiast w takich temperaturach wskazówka jak dojdzie do pionu tak już nie opada, bynajmniej u mnie i nie tylko w skodzie.

                                  Komentarz

                                  • smug
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 160

                                    #18
                                    W moim benzyniaku jak dojdzie do 90 to stoi. Jak termostat zaciął się na pozycji otwartej to objawy były takie że jak jechałem to wskazówka opadała. U ojca w 1.9 TDI ASV jak dojdzie do 90 to też stoi i nie spada, a raczej nie do 90 stopni tylko do środka skali

                                    Pozdrawiam
                                    Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

                                    Komentarz

                                    • polkmn
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 8

                                      #19
                                      W 1.6 101 KM zima lato stoi pionowo i nie dyga, jakoś ostatnio objawy miałem wyżej opisane, że temp. skacze itd., dla nie zaglądających pod maskę jest teścik:
                                      Pociskamy gazy aż wskazówka osiągnie normalną pozycję i z górki jedziemy na biegu BEZ GAZU, brak spalania - brak grzania, jeżeli wskazówka nieśpiesznie lecz nieubłaganie opada, możemy stwierdzić awarię termostatu. Blok silnika dosyć dobrze trzyma ciepło bez wymiany czynnika chłodzącego. Oczywiście przy b. niskich temperaturach ciężko będzie ogarnąć temat na wyczucie.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...