Problem z termostatem w AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • genio
    Ambiente
    • 2008
    • 198
    • Octavia II (1Z3)
    • CDAB 1.8 TSI 152 KM

    Problem z termostatem w AEE

    Ten niebieski "niemetalik" na o2 to dla mnie calkowicie psuje wizerunak auta, za to biala i czerwoną tez juz widzialem na zywca i jest super. Moj kumpel skomentowal czerwona ze jak se taka kupie odrazu jakis cymbal mi ja kluczem porysuje na parkingu tak sie w oczy rzuca, pewnie ma racje.
  • PiotrK
    Classic
    • 2007
    • 36

    #2
    Problem z termostatem w AEE

    Witajcie. Mam następujący problem. Jakiś czas temu (z rok będzie) w środku lata zagrzał mi się silnik, okazało się oczywiście że termostat podziękował za współpracę. Nie ma sprawy, kupiłem drugi i zamontowałem. Wydawało mi się, że wszystko jest git ale jak przyszła zima to zauważyłem, że nie dogrzewa silnika - obieg na chłodnicę jest cały czas otwarty. No cóż nie trzeba być megainteligentem żeby swierdzić że termostat jest do d.. lub się zawiesił albo pękła obudowa iglicy. Wymieniłem termostat ponownie oraz obudowę - efekt: dalej zima i karton na chłodnicy. Tak przejeździłem zimę i lato (już bez kartonu) ale kolejna zima się zbliża. Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze zrobić?
    Jest: 1.6 FSI / 2006
    Była: 1.6 AEE / 1999

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      a dobrze założyłeś termostat ??

      Komentarz

      • PiotrK
        Classic
        • 2007
        • 36

        #4
        z pewnością dobrze, tym bardziej że pod okiem fachowca :|
        Jest: 1.6 FSI / 2006
        Była: 1.6 AEE / 1999

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          to drugie pytanie ? - czy jest to dobry termostat i 3 pytanie czy dobrze dziala pompa wody??

          Komentarz

          • PiotrK
            Classic
            • 2007
            • 36

            #6
            pompa wody działa (to już trzecia za żywotu tego autka), termostat raczej chiba dobry (też trzeci zresztą). Zastanawiam się czy może nastąpiła taka sytuacja, że tylna część obudowy nie trzyma go i przez to przepuszcza na doszczelnieniu, innymi słowy czy czasem gniazda które jest przykręcone do silnika szlag nie trafił :?:
            Jest: 1.6 FSI / 2006
            Była: 1.6 AEE / 1999

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7
              a jak ze wskazaniami temperatury?

              Komentarz

              • PiotrK
                Classic
                • 2007
                • 36

                #8
                dobre pytanie..
                no więc w zimie to oczywiście wskazówka cały czas na dole ale teraz normalnie się dogrzewa do właściwej temperatury chociaż kilka razy zauważyłem, że ni stąd ni zowąd wskazówka idzie na dół wręcz czasem do zera pomimo że stoję w korku a na zewnątrz ponad 25 stopni. To już mnie całkiem zdziwiło. :shock:
                Jest: 1.6 FSI / 2006
                Była: 1.6 AEE / 1999

                Komentarz

                • tom2212
                  RS
                  • 2008
                  • 3892

                  #9
                  a co na to vag ? czujnik temp sprawny? jesli tak to faktycznie moze byc cos z obudowa tub termostatem mozliwe ze sie zacina ale to najlepiej sprawdzic w goracej wodzie

                  Komentarz

                  • PiotrK
                    Classic
                    • 2007
                    • 36

                    #10
                    vag nie pokazuje błędu. Czy jeżeli czujnik byłby niesprawny ma to jakiś wpływ na otwieranie termostatu?
                    Jest: 1.6 FSI / 2006
                    Była: 1.6 AEE / 1999

                    Komentarz

                    • tom2212
                      RS
                      • 2008
                      • 3892

                      #11
                      to nie ma wplywu na otwieranie ale ma wplyw na informacje na szafie ale skoro jest ok to znaczy ze info daje dobre wiec obstawiam termostat lub obudowe. Jak wyjmiesz termo to sprawdz obudowe czy nie ma jakis zarysowan (pekniec) bo moga miec wplyw ale ja obstawiałbym na termostat

                      Komentarz

                      • PiotrK
                        Classic
                        • 2007
                        • 36

                        #12
                        ok. Po niedzieli postaram się go znowu rozbebeszyć a po złożeniu dmuchnę w rurę czy jest szczelnie zamknięty. Dam znać co było. Dzięki za dyskusję. Pozdrawiam serdecznie. :wink:
                        Jest: 1.6 FSI / 2006
                        Była: 1.6 AEE / 1999

                        Komentarz

                        • tom2212
                          RS
                          • 2008
                          • 3892

                          #13
                          nie zakladaj starego termo moze wyda sie to dziwne ale ja gdy tylko cos otwieram lub grzebie to zawsze wkladam nowy termostat a jeszcze pytanie - nie zapowietrza sie uklad ?

                          Komentarz

                          • PiotrK
                            Classic
                            • 2007
                            • 36

                            #14
                            a jak to sprawdzić?lub co może być przyczyną?

                            [ Dodano: Pią 11 Wrz, 09 21:30 ]
                            co jakiś czas muszę czyścić odmę dochodzącą do filtra..
                            Jest: 1.6 FSI / 2006
                            Była: 1.6 AEE / 1999

                            Komentarz

                            • tom2212
                              RS
                              • 2008
                              • 3892

                              #15
                              odma to normalka to nie problem a zapowietrzanie moze byc spowodowane przedostawaniem sie do ukladu spalin

                              Komentarz

                              • PiotrK
                                Classic
                                • 2007
                                • 36

                                #16
                                nie wykluczam tego.
                                Inny problem, że zaczyna mi brać olej a rano po odpaleniu chwilę jakby chodził na sucho bo słychać uszczelniacze przez jakieś 3-4 sekundy, więc i to jest możliwe.
                                Jest: 1.6 FSI / 2006
                                Była: 1.6 AEE / 1999

                                Komentarz

                                • tom2212
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 3892

                                  #17
                                  PiotrK, a kiedy wymieniales olej ?? a ze klekocze z rana to niski stan oleju - uzupelnij lub wymien na nowy i nie bedzie klekotal jesli myslisz ze bierze olej to sprawdz najpierw miske czy nie ma gdzies wyciekow np z pod korka wylewowego

                                  Komentarz

                                  • PiotrK
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 36

                                    #18
                                    wycieków nie ma, stan oleju 3/4, wymiana była jakieś 10 tys. temu. Korek oleju faktycznie mi kiedyś przekręcili i ciekło ale wstawiłem tuleję i jest ok.
                                    Problem polega na tym, że czasem jak się mu mocniej da w pędzel to trochę pójdzie czarny dym z rury (a jeżdżę na gazie - sekwencja). A klekotanie jest nawet zaraz po wymianie oliwy.
                                    Jest: 1.6 FSI / 2006
                                    Była: 1.6 AEE / 1999

                                    Komentarz

                                    • tom2212
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 3892

                                      #19
                                      to kijowo ze tak powiem :| no ale nie ma sie co martwic na zapas

                                      Komentarz

                                      • PiotrK
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 36

                                        #20
                                        dokładnie, tym to myślę się zająć na wiosnę jeśli nie będzie bardziej niepokojących objawów. Na razie może skupię się na tym nieszczęsnym termostacie. Tak prawdę mówiąc to przyznaję, że trochę ostatnio zaniedbałem moją skodzinkę, jest jeszcze kilka innych niedomagań, które czekają na poświęcenie chwilki czasu z mojej strony - którego wiecznie mało... za mało. :evil:
                                        Jest: 1.6 FSI / 2006
                                        Była: 1.6 AEE / 1999

                                        Komentarz

                                        • tom2212
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 3892

                                          #21
                                          PiotrK, poprostu zycie

                                          Komentarz

                                          • PiotrK
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 36

                                            #22
                                            Witam, zrobione.
                                            Trochę się za to zabierałem ale się udało.
                                            W poniedziałek wyrwałem cały termostat, okazało się że termostat wręcz był luźny, obracał się wewnątrz obudowy. Zdziwiło mnie to niezmiernie, tym bardziej, że obudowa tył i przód wyglądała na nieuszkodzone. Pierwsza moja myśl to zbyt mały termostat, ale przecież wymienili mi wcześniej ze trzy i wszystkie były cały czas otwarte. :roll:
                                            Zdesperowany kupiłem cały termostat z myślą, że jeden kpl. to inna rozmowa, poza tym jest tam również wbudowany czujnik temperatury więc i wcześniej wspomniane dziwne zachowanie spadku wskazówki przy gorącym silniku będą wyeliminowane - myślę.
                                            No więc we wtorek zamówiłem kompletne termo i w środę miałem go już w garści. Wcześniej sprawdziłem przy robieniu herbaty :wink: czy działa - wszystko OK. Zabrałem się za montaż i zonk bo porównując do starego brakuje jednej uszczelki :shock:
                                            NO I MNIE WTEDY OLŚNIŁO. Japier..le chyba niepotrzebnie kupowałem całą obudowę termostatu. Mechanik, który mi jako pierwszy wymieniał termostat włożył pod obudowę króćca rury oring uszczelniający :!: - nie powiem, doszczelniał pięknie i wyglądał bardzo jak by to miał tam się znajdować ale w nowym termostacie go brakowało. Właśnie przez to termostat był luźny. Po założeniu nowego termostatu króciec przykręciłem tylko na silikon i jest super. Wszystko działa jak się należy. Jedyny plus tej nauki, że mam nowy czujnik temperatury, który chyba fisiował. :lol:

                                            [ Dodano: Czw 17 Wrz, 09 14:41 ]
                                            okazuje się że koledzy z międzyrzeckiej również nie zauważyli, że tej uszczelki ma nie być bo wymienili również termostat, który zachowywał się identycznie jak poprzednik. Kiedy zgłosiłem, że to również nie działa stwierdzili, że trzeba wymienić wszystko. No ale być może czasem jakaś uszczelka w termostatach jest więc nie zakumali, że to może bruździć sprawę, była to i założyli z powrotem. No i kolejny pożytek, z tego, że zrobiłem to sam: termo mam już opanowane, kaska za robociznę zaoszczędzona i wiem że zrobione jest wszystko pożądnie bo przy okazji wyeliminowałem kilka innych potencjalnych awarii
                                            Jest: 1.6 FSI / 2006
                                            Była: 1.6 AEE / 1999

                                            Komentarz

                                            • kecaj
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1511
                                              • Superb II (3T4)

                                              #23
                                              PiotrK, za twarde podejście do sprawy. Życzę ciepłej zimy w aucie.
                                              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                              Komentarz

                                              • tom2212
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 3892

                                                #24
                                                PiotrK, gratulacje

                                                Komentarz

                                                • PiotrK
                                                  Classic
                                                  • 2007
                                                  • 36

                                                  #25
                                                  kecaj, tom2212, dzięx za dobre słowo mam nadzieję, że teraz będzie cieplusio :szeroki_usmiech
                                                  jeszcze ciekawostka że nowy termostat ma jakieś dodatkowe wyprowadzenie, jakby powrót do zbiorniczka - odpowietrzenie? w starym tego nie miałem.
                                                  Jest: 1.6 FSI / 2006
                                                  Była: 1.6 AEE / 1999

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...