Ten niebieski "niemetalik" na o2 to dla mnie calkowicie psuje wizerunak auta, za to biala i czerwoną tez juz widzialem na zywca i jest super. Moj kumpel skomentowal czerwona ze jak se taka kupie odrazu jakis cymbal mi ja kluczem porysuje na parkingu tak sie w oczy rzuca, pewnie ma racje.
Problem z termostatem w AEE
Zwiń
X
-
Problem z termostatem w AEE
Witajcie. Mam następujący problem. Jakiś czas temu (z rok będzie) w środku lata zagrzał mi się silnik, okazało się oczywiście że termostat podziękował za współpracę. Nie ma sprawy, kupiłem drugi i zamontowałem. Wydawało mi się, że wszystko jest git ale jak przyszła zima to zauważyłem, że nie dogrzewa silnika - obieg na chłodnicę jest cały czas otwarty. No cóż nie trzeba być megainteligentem żeby swierdzić że termostat jest do d.. lub się zawiesił albo pękła obudowa iglicy. Wymieniłem termostat ponownie oraz obudowę - efekt: dalej zima i karton na chłodnicy. Tak przejeździłem zimę i lato (już bez kartonu) ale kolejna zima się zbliża. Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze zrobić?Jest: 1.6 FSI / 2006
Była: 1.6 AEE / 1999
-
-
pompa wody działa (to już trzecia za żywotu tego autka), termostat raczej chiba dobry (też trzeci zresztą). Zastanawiam się czy może nastąpiła taka sytuacja, że tylna część obudowy nie trzyma go i przez to przepuszcza na doszczelnieniu, innymi słowy czy czasem gniazda które jest przykręcone do silnika szlag nie trafił :?:Jest: 1.6 FSI / 2006
Była: 1.6 AEE / 1999
Komentarz
-
-
dobre pytanie..
no więc w zimie to oczywiście wskazówka cały czas na dole ale teraz normalnie się dogrzewa do właściwej temperatury chociaż kilka razy zauważyłem, że ni stąd ni zowąd wskazówka idzie na dół wręcz czasem do zera pomimo że stoję w korku a na zewnątrz ponad 25 stopni. To już mnie całkiem zdziwiło. :shock:Jest: 1.6 FSI / 2006
Była: 1.6 AEE / 1999
Komentarz
-
-
wycieków nie ma, stan oleju 3/4, wymiana była jakieś 10 tys. temu. Korek oleju faktycznie mi kiedyś przekręcili i ciekło ale wstawiłem tuleję i jest ok.
Problem polega na tym, że czasem jak się mu mocniej da w pędzel to trochę pójdzie czarny dym z rury (a jeżdżę na gazie - sekwencja). A klekotanie jest nawet zaraz po wymianie oliwy.Jest: 1.6 FSI / 2006
Była: 1.6 AEE / 1999
Komentarz
-
-
dokładnie, tym to myślę się zająć na wiosnę jeśli nie będzie bardziej niepokojących objawów. Na razie może skupię się na tym nieszczęsnym termostacie. Tak prawdę mówiąc to przyznaję, że trochę ostatnio zaniedbałem moją skodzinkę, jest jeszcze kilka innych niedomagań, które czekają na poświęcenie chwilki czasu z mojej strony - którego wiecznie mało... za mało. :evil:Jest: 1.6 FSI / 2006
Była: 1.6 AEE / 1999
Komentarz
-
-
Witam, zrobione.
Trochę się za to zabierałem ale się udało.
W poniedziałek wyrwałem cały termostat, okazało się że termostat wręcz był luźny, obracał się wewnątrz obudowy. Zdziwiło mnie to niezmiernie, tym bardziej, że obudowa tył i przód wyglądała na nieuszkodzone. Pierwsza moja myśl to zbyt mały termostat, ale przecież wymienili mi wcześniej ze trzy i wszystkie były cały czas otwarte. :roll:
Zdesperowany kupiłem cały termostat z myślą, że jeden kpl. to inna rozmowa, poza tym jest tam również wbudowany czujnik temperatury więc i wcześniej wspomniane dziwne zachowanie spadku wskazówki przy gorącym silniku będą wyeliminowane - myślę.
No więc we wtorek zamówiłem kompletne termo i w środę miałem go już w garści. Wcześniej sprawdziłem przy robieniu herbaty :wink: czy działa - wszystko OK. Zabrałem się za montaż i zonk bo porównując do starego brakuje jednej uszczelki :shock:
NO I MNIE WTEDY OLŚNIŁO. Japier..le chyba niepotrzebnie kupowałem całą obudowę termostatu. Mechanik, który mi jako pierwszy wymieniał termostat włożył pod obudowę króćca rury oring uszczelniający :!: - nie powiem, doszczelniał pięknie i wyglądał bardzo jak by to miał tam się znajdować ale w nowym termostacie go brakowało. Właśnie przez to termostat był luźny. Po założeniu nowego termostatu króciec przykręciłem tylko na silikon i jest super. Wszystko działa jak się należy. Jedyny plus tej nauki, że mam nowy czujnik temperatury, który chyba fisiował. :lol:
[ Dodano: Czw 17 Wrz, 09 14:41 ]
okazuje się że koledzy z międzyrzeckiej również nie zauważyli, że tej uszczelki ma nie być bo wymienili również termostat, który zachowywał się identycznie jak poprzednik. Kiedy zgłosiłem, że to również nie działa stwierdzili, że trzeba wymienić wszystko. No ale być może czasem jakaś uszczelka w termostatach jest więc nie zakumali, że to może bruździć sprawę, była to i założyli z powrotem. No i kolejny pożytek, z tego, że zrobiłem to sam: termo mam już opanowane, kaska za robociznę zaoszczędzona i wiem że zrobione jest wszystko pożądnie bo przy okazji wyeliminowałem kilka innych potencjalnych awariiJest: 1.6 FSI / 2006
Była: 1.6 AEE / 1999
Komentarz
-
Komentarz