Zmierzając o 1900 na Avatara namierzyłem na parkingu w Arkadii na poziomie P-2, sektorze E11 czarną O2FL (NOxxxxx) kombi z przyciemnianymi szybami i logiem przód/tył. Pozdrowionka dla kierownika.
[O1] Wymiana klocki hamulcowe tył
Zwiń
X
-
[O1] Wymiana klocki hamulcowe tył
Czy podczas wymiany klockow trzeba wykrecic odpowietrznik lub przewod hamulcowy w celu ulatwienia wcisniecia tloczka(cylinderka), bo nie wiem czy jesli bede sie staral wcisnac tłoczek(cylinder) bez tej czynnosci czy to moze spowodowac jakies uszkodzenie ukl. hamulcowego jezeli tego nie zrobie??? Octavia 03 kombi ASV.trzeba to naprawić!!!
-
-
Z tyłu sie wkręca tłoczek podczas wciskania.Zamieszczone przez flakumtrzeba wykrecic odpowietrznik lub przewod hamulcowy
Masz instrukcje: http://rapidshare.com/files/280971784/aaa.pdf.html
Komentarz
-
-
Oczywiście aby wymienić klocki bezproblemowo i w 15 min trzeba zainwestować raz w przyrząd do wkręcania tłoczka. np taki:
Wkręcając to żabką szczypcami i innymi wynalazkami mozna tylko uszkodzić osłony gumowe a wtedy jest problem ponieważ aby je wymienić trzeba demontowac zacisk i rozbierać go na części pierwsze.
Poza tym wystarczą dwa klucze płaskie Z tego co pamiętam 13mm i 15mm.
Nie trzeba odkręcać żadnych odpowietrzników wystarczy skontrolować poziom plynu w zbiorniczku czy nie jest zbyt wysoki i ewentualnie odessać trochę strzykawką aby przy wkręcaniu tłoczka nie wywaliło go przez korek ponieważ jak wiadomo jest żrący dla lakieruTomek
Komentarz
-
-
Wtrącę się do dyskusji. Używam takiego zestawu i za taka kasę to bardzo dobra propozycja. Szczerze polecam wam ten produktOd 1997 roku Skoda. 97-99 Felicia 1.3 99-01 Octavia 1.9 TDI 90KM 01-08 Octavia 1.9 TDI 110KM 09-.. Superb 1.8 TSI & Octavia 1.6 Mint
www.gprk.pl
Komentarz
-
-
Podłącze się do tematu. Z przodu też trza wkręcać tłoczek czy można go wcisnąć?
A co do tematu to potwierdzam co powyżej - jeśli nie masz takiego narzędzia to wkręcając tłoczek żabką albo go uszkodzisz albo się nieźle nawkur......... :evil:
Poradziłem sobie wykręcając przewód hamulcowy (to było stare A4) ale nie polecam takiego sposobu.
Komentarz
-
-
kluczem do sukcesu jest zluzowanie nakretki na zbiorniku plynu hamulcowego. wtedy zarowno wciskanie jak i wkrecanie idzie duuuzo sprawniej, bezo odkrecania odpowietrznikow czy przewodow.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Wszystko szlo sprawnie. Prawe tylnie kolo super wymiana 30 min., natomiast lewe tylnie masakra nie moglem sciagnac zacisku, poniewaz na tarczy wyrobil sie rowek i klocki haczyly o zewnetrzna strone tarczy....rozkrecilem wszystko w drobny mak...rowniez odkrecajac..przewod hamulcowy...cala operacja okolo 1.5 godziny. Po wymianie klockow i zamontowaniu zacisku..przyszedl czas na odpowietrzanie. Standardowa sprawa jeden pedaluje drugi odpowietrza, zachowana czujnosc na poziom plynu hamulcowego w zbiorniczku itd..... Po stwierdzeniu ze w przewodzie gumowym zalozonym na odpowietrznik nie pojawiaja sie juz babelki powietrza....stwierdzilismy ze uklad jest juz odpowietrzony..jade na jazde probna a tu klaps...hamulec wchodzi prawie ze do podlogi....slaby jak cholera...odpowietrzamy drugi raz pedal lekko twardszy ale to jeszce nie to ..odpowietrzamy trzeci raz wszystkie kola bo juz glupieje.. i szlak mnie trafia sila hamowania w skali 1 do 5 tylko 3,5..pedal po kilku podpompowaniach idzie w gore, gdy mocniej wcisne, przez chwile stoi w miejscu a potem leci powoli w dol. :shock: Czy mieliscie moze podobny problem... :evil: i jak mozna na to zaradzic, zeby bylo tak jak przed wymiana. Zaznaczam ze uklad nie ma wyciekow, klocki oryginalne, zbiorniczek plynu hamulcowego przez caly czas trwania operacji byl kontrolowany i dolewany byl plyn hamulcowy. Pomozcie i z gory dziekujetrzeba to naprawić!!!
Komentarz
-
-
najprawdopodobniej zapowietrzyles pompe ABSu.
odpowietrz jeszcze raz....najlepiej pod cisnieniem
do PRAWIDLOWEGO odpowietrzenia kola z tylu trzeba PRZELAC przez odpowietrznik ok 0.3-0.4 litra plynu (w zasadzie caly zbiornik) jesli powietrze zawedrowalo pod pompekazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
flakum a jak odkręciliście przewód hamulcowy od zacisku to go czymś zatkaliście czy płyn hamulcowy sobie cały czas kapał? Jeśli tak to zapowietrzyliscie cały układ z pompą włącznie. Ja bym zrobił nastepujące czynnosci. Po pierwsze do apteki po dużą strzykawkę 100 ml. Odkręcasz jeszcze raz przewód hamulcowy i łączysz strzykawkę wężykiem gumowym przeźroczystym (również do dostania w aptece jest np wykorzystywany do podawania choremu tlenu ze specjalnej pompy) strzykawką wysysasz ze dwa razy po 100 ml z ukladu w tym samym czasie druga osoba dolewa płyn do zbiorniczka (szybszy i dokładniejszy sposób niż pompowanie pedałem) Zatykasz jakąś wcześniej dorobioną gumową zaślepką przewód i kolejną małą strzykawką może być z dużą tzw końską igłą lub bez zalewasz zacisk do pełna. Następnie przewód i zacisk łączysz szybko ze sobą aby wypłynęło jak najmniej płynu i dopiero wtedy odpowietrzasz klasycznie pompując hamulcem. Przed tym jeszcze możesz odpowietrzyć pompę ABS Vagiem, jak jest opisane w poniższym linku:
Tomek
Komentarz
-
-
Szanowni koledzy wlasnie czekam na Vag zamowilem go z Polski, postaram sie zrobic najpierw ten myk ze strzykawka....i zobacze co i jak...a jak nie pomoze to odpowietrze go jeszcze Vagiem. Chcialbym pociekowac dla wszystkich forumowiczow za pomoc i za zaintersowaniem sie tym tematem, na pewno dam znac co i jak..pozdrawiam i zycze szerokosci na drodze. :wink:
[ Dodano: Sro 09 Gru, 09 17:02 ]
Dzisiaj próbowałem kolejny raz odpowietrzyć hamulce: efekt taki..przód jakby troszkę lepiej ale tył to porażka. ręczny to tylko działa wtedy jak bardzo mocno go zacisnę. Przednie tarcze sa wyślizgane po całej szerokości a tyl to tylko jakby lekko dochodziły(nie są tak świecące jak przód przynajmniej od zewnątrz tarczy, czy mogłyby się zapiec dwa zaciski?? ). Czasami tez jak odpalałem silnik to zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka check engine i ABS tak na około 5sek. Próbowałem gwałtownie dzisiaj hamować i odnoszę takie wrażenie jakby coś nie tak z ABS. Nie jestem pewien ale jak to jest w tym modelu czy jak ABS zaczyna działać to powinna zaświecić się kontrolka od ABS? :idea:trzeba to naprawić!!!
Komentarz
-
Komentarz