[O1] Wymiana klocki hamulcowe tył

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kubarp
    Classic
    • 2010
    • 7

    [O1] Wymiana klocki hamulcowe tył

    Zmierzając o 1900 na Avatara namierzyłem na parkingu w Arkadii na poziomie P-2, sektorze E11 czarną O2FL (NOxxxxx) kombi z przyciemnianymi szybami i logiem przód/tył. Pozdrowionka dla kierownika.
  • flakum
    Classic
    • 2008
    • 28

    #2
    [O1] Wymiana klocki hamulcowe tył

    Czy podczas wymiany klockow trzeba wykrecic odpowietrznik lub przewod hamulcowy w celu ulatwienia wcisniecia tloczka(cylinderka), bo nie wiem czy jesli bede sie staral wcisnac tłoczek(cylinder) bez tej czynnosci czy to moze spowodowac jakies uszkodzenie ukl. hamulcowego jezeli tego nie zrobie??? Octavia 03 kombi ASV.
    trzeba to naprawić!!!

    Komentarz

    • shado
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 5315
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Ja jak wymieniałem klocki z tyłu to się tak narzucałem mięsem, że więcej już się za to nie będę brał :diabelski_usmiech
      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

      Komentarz

      • Damianjg
        Rider
        • 2008
        • 621

        #4
        Z tyłu sie wkręca tłoczek podczas wciskania.
        Zamieszczone przez flakum
        trzeba wykrecic odpowietrznik lub przewod hamulcowy
        Nie trzeba nic odkręcać
        Masz instrukcje: http://rapidshare.com/files/280971784/aaa.pdf.html

        Komentarz

        • Tomek_dx
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          Oczywiście aby wymienić klocki bezproblemowo i w 15 min trzeba zainwestować raz w przyrząd do wkręcania tłoczka. np taki:


          Wkręcając to żabką szczypcami i innymi wynalazkami mozna tylko uszkodzić osłony gumowe a wtedy jest problem ponieważ aby je wymienić trzeba demontowac zacisk i rozbierać go na części pierwsze.

          Poza tym wystarczą dwa klucze płaskie Z tego co pamiętam 13mm i 15mm.
          Nie trzeba odkręcać żadnych odpowietrzników wystarczy skontrolować poziom plynu w zbiorniczku czy nie jest zbyt wysoki i ewentualnie odessać trochę strzykawką aby przy wkręcaniu tłoczka nie wywaliło go przez korek ponieważ jak wiadomo jest żrący dla lakieru
          Tomek

          Komentarz

          • Damian.S
            Drive
            • 2009
            • 77

            #6
            Wtrącę się do dyskusji. Używam takiego zestawu i za taka kasę to bardzo dobra propozycja. Szczerze polecam wam ten produkt
            Od 1997 roku Skoda. 97-99 Felicia 1.3 99-01 Octavia 1.9 TDI 90KM 01-08 Octavia 1.9 TDI 110KM 09-.. Superb 1.8 TSI & Octavia 1.6 Mint
            www.gprk.pl

            Komentarz

            • Aras
              Ambiente
              • 2008
              • 163
              • Citigo

              #7
              Podłącze się do tematu. Z przodu też trza wkręcać tłoczek czy można go wcisnąć?

              A co do tematu to potwierdzam co powyżej - jeśli nie masz takiego narzędzia to wkręcając tłoczek żabką albo go uszkodzisz albo się nieźle nawkur......... :evil:
              Poradziłem sobie wykręcając przewód hamulcowy (to było stare A4) ale nie polecam takiego sposobu.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Taki wciskacz rozwiazuje sprawe raz na zawsze. Mam juz od pewnego czasu i przydaje sie w wielu autach.

                Przod, wystraczy wcisnac.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • rss
                  L&K
                  • 2009
                  • 1098

                  #9
                  kluczem do sukcesu jest zluzowanie nakretki na zbiorniku plynu hamulcowego. wtedy zarowno wciskanie jak i wkrecanie idzie duuuzo sprawniej, bezo odkrecania odpowietrznikow czy przewodow.
                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                  _________________________________________
                  Do sprzedania:
                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                  zaciski do hamulcow 280mm.

                  Komentarz

                  • flakum
                    Classic
                    • 2008
                    • 28

                    #10
                    Wszystko szlo sprawnie. Prawe tylnie kolo super wymiana 30 min., natomiast lewe tylnie masakra nie moglem sciagnac zacisku, poniewaz na tarczy wyrobil sie rowek i klocki haczyly o zewnetrzna strone tarczy....rozkrecilem wszystko w drobny mak...rowniez odkrecajac..przewod hamulcowy...cala operacja okolo 1.5 godziny. Po wymianie klockow i zamontowaniu zacisku..przyszedl czas na odpowietrzanie. Standardowa sprawa jeden pedaluje drugi odpowietrza, zachowana czujnosc na poziom plynu hamulcowego w zbiorniczku itd..... Po stwierdzeniu ze w przewodzie gumowym zalozonym na odpowietrznik nie pojawiaja sie juz babelki powietrza....stwierdzilismy ze uklad jest juz odpowietrzony..jade na jazde probna a tu klaps...hamulec wchodzi prawie ze do podlogi....slaby jak cholera...odpowietrzamy drugi raz pedal lekko twardszy ale to jeszce nie to ..odpowietrzamy trzeci raz wszystkie kola bo juz glupieje.. i szlak mnie trafia sila hamowania w skali 1 do 5 tylko 3,5..pedal po kilku podpompowaniach idzie w gore, gdy mocniej wcisne, przez chwile stoi w miejscu a potem leci powoli w dol. :shock: Czy mieliscie moze podobny problem... :evil: i jak mozna na to zaradzic, zeby bylo tak jak przed wymiana. Zaznaczam ze uklad nie ma wyciekow, klocki oryginalne, zbiorniczek plynu hamulcowego przez caly czas trwania operacji byl kontrolowany i dolewany byl plyn hamulcowy. Pomozcie i z gory dziekuje
                    trzeba to naprawić!!!

                    Komentarz

                    • rss
                      L&K
                      • 2009
                      • 1098

                      #11
                      najprawdopodobniej zapowietrzyles pompe ABSu.
                      odpowietrz jeszcze raz....najlepiej pod cisnieniem
                      do PRAWIDLOWEGO odpowietrzenia kola z tylu trzeba PRZELAC przez odpowietrznik ok 0.3-0.4 litra plynu (w zasadzie caly zbiornik) jesli powietrze zawedrowalo pod pompe
                      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                      _________________________________________
                      Do sprzedania:
                      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                      zaciski do hamulcow 280mm.

                      Komentarz

                      • Damianjg
                        Rider
                        • 2008
                        • 621

                        #12
                        Zamieszczone przez rss
                        odpowietrz jeszcze raz....najlepiej pod cisnieniem
                        A jak masz vaga to jest opcja odpowietrzania pompy

                        Komentarz

                        • Tomek_dx
                          Rider
                          • 2008
                          • 398

                          #13
                          flakum a jak odkręciliście przewód hamulcowy od zacisku to go czymś zatkaliście czy płyn hamulcowy sobie cały czas kapał? Jeśli tak to zapowietrzyliscie cały układ z pompą włącznie. Ja bym zrobił nastepujące czynnosci. Po pierwsze do apteki po dużą strzykawkę 100 ml. Odkręcasz jeszcze raz przewód hamulcowy i łączysz strzykawkę wężykiem gumowym przeźroczystym (również do dostania w aptece jest np wykorzystywany do podawania choremu tlenu ze specjalnej pompy) strzykawką wysysasz ze dwa razy po 100 ml z ukladu w tym samym czasie druga osoba dolewa płyn do zbiorniczka (szybszy i dokładniejszy sposób niż pompowanie pedałem) Zatykasz jakąś wcześniej dorobioną gumową zaślepką przewód i kolejną małą strzykawką może być z dużą tzw końską igłą lub bez zalewasz zacisk do pełna. Następnie przewód i zacisk łączysz szybko ze sobą aby wypłynęło jak najmniej płynu i dopiero wtedy odpowietrzasz klasycznie pompując hamulcem. Przed tym jeszcze możesz odpowietrzyć pompę ABS Vagiem, jak jest opisane w poniższym linku:
                          Tomek

                          Komentarz

                          • flakum
                            Classic
                            • 2008
                            • 28

                            #14
                            Szanowni koledzy wlasnie czekam na Vag zamowilem go z Polski, postaram sie zrobic najpierw ten myk ze strzykawka....i zobacze co i jak...a jak nie pomoze to odpowietrze go jeszcze Vagiem. Chcialbym pociekowac dla wszystkich forumowiczow za pomoc i za zaintersowaniem sie tym tematem, na pewno dam znac co i jak..pozdrawiam i zycze szerokosci na drodze. :wink:

                            [ Dodano: Sro 09 Gru, 09 17:02 ]
                            Dzisiaj próbowałem kolejny raz odpowietrzyć hamulce: efekt taki..przód jakby troszkę lepiej ale tył to porażka. ręczny to tylko działa wtedy jak bardzo mocno go zacisnę. Przednie tarcze sa wyślizgane po całej szerokości a tyl to tylko jakby lekko dochodziły(nie są tak świecące jak przód przynajmniej od zewnątrz tarczy, czy mogłyby się zapiec dwa zaciski?? ). Czasami tez jak odpalałem silnik to zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka check engine i ABS tak na około 5sek. Próbowałem gwałtownie dzisiaj hamować i odnoszę takie wrażenie jakby coś nie tak z ABS. Nie jestem pewien ale jak to jest w tym modelu czy jak ABS zaczyna działać to powinna zaświecić się kontrolka od ABS? :idea:
                            trzeba to naprawić!!!

                            Komentarz

                            Pracuję...