Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Problem z drugiem biegiem szyby przód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Problem z drugiem biegiem szyby przód

    Jestem posidaczem O2 Scout FL w tym kolorze :!:
    Gdy zamwiałem w salonie w lipcu - nie było go w katalogu, ale w salonie podano mi go w plecie możliwych do realizacji i taki wybrałem.
    Widać to zresztą na moich fotkach
    Pozdrawiam,

  • #2
    [O1] Problem z drugiem biegiem szyby przód

    Kiedyś pisałem na forum (przed problemami z bazą) z problemem na temat drugiego biegu przedniej szyby. Chodziło o fakt, że jak włączę drugi bieg opuszczania szyby to nie chce się opuścić po puszczeniu przycisku. Podnosi się prawidłowo na obu biegach. Powracam z tematem bo szukam recepty i mam jakiś trop. Ktoś mi pisał, że wystarczy po kilka razy opuścić i podnieść, a moduł zapamięta i już. Niestety tak się nie udało. Wywaliłem sterownik na stół. Doszedłem co i jak. I zwarłem na krótko wtyk i okazało się, że drugi bieg działa. Wina leży tylko i wyłącznie w sterowniku z lewego podłokietnika. Wywaliłem sterownik na stół i po zabawach doszedłem do takiego wniosku. Sterowanie dwoma biegami jest jednym kablem, a odbywa się prawdopodobnie poprzez inną rezystancję zwarcia. Przy włączeniu pierwszego biegu komfort dostaje informację o zwarciu ale z pewną rezystancją około (mi wychodziło) 160 Ohm. Przy drugim biegu jest zwarcie prawie całkowite czyli 10 Ohm. Miernik interpretował jako zwarcie całkowite. I wtedy komfort wie , że ma opuścić szybę do końca (nawet jak puścimy przycisk). W moim module prawa szyba działa prawidłowo czyli pierwszy bieg około 160Ohm, a drugi około 10Ohm czyli prawie zwarcie całkowite. Lewa jednak (ta nie działająca na drugim biegu) działa tak: Pierwszy bieg jest ok. czyli 160Ohm, ale drugi ma 60-80Ohm nie ma zwarcia całkowitego i nawet jak wcisnę drugi bieg to komfort interpretuje jako pierwszy bieg bo jest jakaś rezystancja w tym przypadku 60-80Ohm. Sterownik który jest tak naprawdę połączeniem ścieżek z kilkoma rezystorami zaniosłem do elektronika, aby rozgryzł co i jak, może się okazać, że to tylko zimne luty dają złą rezystancję.

    I teraz pytanie do Was czy ktoś się z tym zetknął. Mi wygląda na to, że te rezystancje to są bardzo dokładne rezystancje (rezystory dokładne) i komfort reaguje na nawet najmniejszą zmianę. Po kilku latach w przypadku mojej Czeszki 9 lat np. jeden z oporów lekko zgubił rezystancję i źle wskazuje i komfort nie potrafi porównać.

    Jeśli ktoś się z tym zetknął to proszę o info, jeśli nie ja mam nadzieję, że rozgryziemy temat z elektronikiem i znajdziemy rozwiązanie, które okaże się pomocne.
    www.sztutowo.com.pl

    Komentarz


    • #3
      miałem to samo i mam znowu :evil:
      przeczyścić trzeba guzik
      ten grafitowy cycek co zwiera ścieżki umyć spirytusem
      ewentualnie może być tak, że się docisk wytarł
      trzeba podkleić 2-3kawałeczki taśmy izolacyjnej, aby mocniej przyciskało
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        krzysiekj, taki typ sterowania ( zmiana rezystancji ) jest często stosowany np. w panelach radia do obsługi przycisków ( tzw. drabinka rezystorowa; dużo przycisków - a tylko 2 lub 3 przewody sterujące). Tam faktycznie rezystory są w miarę dokładne ( ale też bez przesady ); tutaj wydaje mi się, że taka dokładność nie jest narzucona. Strzelam, ale myślę, że zakres od zwarcia do jakiś 30-40omów sterownik uznałby za "drugi" bieg. Myślę, że naprawa przełącznika ( sterownika jak go nazywasz ) będzie dosyć prosta; prawdopodobnie wystarczy naprawić styk a w najgorszym wypadku podmienić uszkodzony rezystor ( jeśli nie będzie miał oznaczeń to można sprawdzić w egzemplarzu z drugich drzwi ).
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez krzynol
          miałem to samo i mam znowu :evil:
          przeczyścić trzeba guzik
          ten grafitowy cycek co zwiera ścieżki umyć spirytusem
          ewentualnie może być tak, że się docisk wytarł
          trzeba podkleić 2-3kawałeczki taśmy izolacyjnej, aby mocniej przyciskało
          To nie problem styków bo zwierałem metalem na żywca i nadal nic!

          [ Dodano: Pią 18 Wrz, 09 10:08 ]
          Zamieszczone przez kowal 2002
          krzysiekj, taki typ sterowania ( zmiana rezystancji ) jest często stosowany np. w panelach radia do obsługi przycisków ( tzw. drabinka rezystorowa; dużo przycisków - a tylko 2 lub 3 przewody sterujące). Tam faktycznie rezystory są w miarę dokładne ( ale też bez przesady ); tutaj wydaje mi się, że taka dokładność nie jest narzucona. Strzelam, ale myślę, że zakres od zwarcia do jakiś 30-40omów sterownik uznałby za "drugi" bieg. Myślę, że naprawa przełącznika ( sterownika jak go nazywasz ) będzie dosyć prosta; prawdopodobnie wystarczy naprawić styk a w najgorszym wypadku podmienić uszkodzony rezystor ( jeśli nie będzie miał oznaczeń to można sprawdzić w egzemplarzu z drugich drzwi ).
          Problem w tym, że styki sa ok. A rezystancje tez ok według napisów na rezystorach zobaczymy co powie elektronik
          www.sztutowo.com.pl

          Komentarz


          • #6
            Zrób tak jak Krzynol radzi. Ja wczoraj naprawiłem sobie w ten sposób blokadę tylnych szyb :lol: Nakleiłem coś na te gumowe przyciski żeby lepiej dociskały grafit do płytki i po sprawie :-)
            DZIAŁA

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez laurin
              Zrób tak jak Krzynol radzi. Ja wczoraj naprawiłem sobie w ten sposób blokadę tylnych szyb :lol: Nakleiłem coś na te gumowe przyciski żeby lepiej dociskały grafit do płytki i po sprawie :-)
              DZIAŁA
              panowie elektronik powiedział, że ze sterownikiem jest ok , trochę zrezygnowany poskładałem i o dziwo wszystko działa. wygląda na to, że chyba jednak gumki. Być może przy operacji rozłożenia się inaczej złożyło i chodzi
              www.sztutowo.com.pl

              Komentarz


              • #8
                krzysiekj,

                Jeśli usterka się powtórzy to przed rozebraniem przycisku kup w jakimś sklepie lub na alledrogo "gumki" do naprawy pilotów ( kilka pln ) i po rozebraniu przycisku naklej je w miejsce tych oryginalnych; pomoże na kilka ładnych lat...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • #9
                  tylko ze tam sa 2 rodzaje gumek

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X