[O1] Problem z drugiem biegiem szyby przód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • casper255
    Classic
    • 2010
    • 30

    [O1] Problem z drugiem biegiem szyby przód

    Jestem posidaczem O2 Scout FL w tym kolorze :!:
    Gdy zamwiałem w salonie w lipcu - nie było go w katalogu, ale w salonie podano mi go w plecie możliwych do realizacji i taki wybrałem.
    Widać to zresztą na moich fotkach
    Pozdrawiam,
  • krzysiekj
    Ambiente
    • 2008
    • 108

    #2
    [O1] Problem z drugiem biegiem szyby przód

    Kiedyś pisałem na forum (przed problemami z bazą) z problemem na temat drugiego biegu przedniej szyby. Chodziło o fakt, że jak włączę drugi bieg opuszczania szyby to nie chce się opuścić po puszczeniu przycisku. Podnosi się prawidłowo na obu biegach. Powracam z tematem bo szukam recepty i mam jakiś trop. Ktoś mi pisał, że wystarczy po kilka razy opuścić i podnieść, a moduł zapamięta i już. Niestety tak się nie udało. Wywaliłem sterownik na stół. Doszedłem co i jak. I zwarłem na krótko wtyk i okazało się, że drugi bieg działa. Wina leży tylko i wyłącznie w sterowniku z lewego podłokietnika. Wywaliłem sterownik na stół i po zabawach doszedłem do takiego wniosku. Sterowanie dwoma biegami jest jednym kablem, a odbywa się prawdopodobnie poprzez inną rezystancję zwarcia. Przy włączeniu pierwszego biegu komfort dostaje informację o zwarciu ale z pewną rezystancją około (mi wychodziło) 160 Ohm. Przy drugim biegu jest zwarcie prawie całkowite czyli 10 Ohm. Miernik interpretował jako zwarcie całkowite. I wtedy komfort wie , że ma opuścić szybę do końca (nawet jak puścimy przycisk). W moim module prawa szyba działa prawidłowo czyli pierwszy bieg około 160Ohm, a drugi około 10Ohm czyli prawie zwarcie całkowite. Lewa jednak (ta nie działająca na drugim biegu) działa tak: Pierwszy bieg jest ok. czyli 160Ohm, ale drugi ma 60-80Ohm nie ma zwarcia całkowitego i nawet jak wcisnę drugi bieg to komfort interpretuje jako pierwszy bieg bo jest jakaś rezystancja w tym przypadku 60-80Ohm. Sterownik który jest tak naprawdę połączeniem ścieżek z kilkoma rezystorami zaniosłem do elektronika, aby rozgryzł co i jak, może się okazać, że to tylko zimne luty dają złą rezystancję.

    I teraz pytanie do Was czy ktoś się z tym zetknął. Mi wygląda na to, że te rezystancje to są bardzo dokładne rezystancje (rezystory dokładne) i komfort reaguje na nawet najmniejszą zmianę. Po kilku latach w przypadku mojej Czeszki 9 lat np. jeden z oporów lekko zgubił rezystancję i źle wskazuje i komfort nie potrafi porównać.

    Jeśli ktoś się z tym zetknął to proszę o info, jeśli nie ja mam nadzieję, że rozgryziemy temat z elektronikiem i znajdziemy rozwiązanie, które okaże się pomocne.
    www.sztutowo.com.pl

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      miałem to samo i mam znowu :evil:
      przeczyścić trzeba guzik
      ten grafitowy cycek co zwiera ścieżki umyć spirytusem
      ewentualnie może być tak, że się docisk wytarł
      trzeba podkleić 2-3kawałeczki taśmy izolacyjnej, aby mocniej przyciskało
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        krzysiekj, taki typ sterowania ( zmiana rezystancji ) jest często stosowany np. w panelach radia do obsługi przycisków ( tzw. drabinka rezystorowa; dużo przycisków - a tylko 2 lub 3 przewody sterujące). Tam faktycznie rezystory są w miarę dokładne ( ale też bez przesady ); tutaj wydaje mi się, że taka dokładność nie jest narzucona. Strzelam, ale myślę, że zakres od zwarcia do jakiś 30-40omów sterownik uznałby za "drugi" bieg. Myślę, że naprawa przełącznika ( sterownika jak go nazywasz ) będzie dosyć prosta; prawdopodobnie wystarczy naprawić styk a w najgorszym wypadku podmienić uszkodzony rezystor ( jeśli nie będzie miał oznaczeń to można sprawdzić w egzemplarzu z drugich drzwi ).
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • krzysiekj
          Ambiente
          • 2008
          • 108

          #5
          Zamieszczone przez krzynol
          miałem to samo i mam znowu :evil:
          przeczyścić trzeba guzik
          ten grafitowy cycek co zwiera ścieżki umyć spirytusem
          ewentualnie może być tak, że się docisk wytarł
          trzeba podkleić 2-3kawałeczki taśmy izolacyjnej, aby mocniej przyciskało
          To nie problem styków bo zwierałem metalem na żywca i nadal nic!

          [ Dodano: Pią 18 Wrz, 09 10:08 ]
          Zamieszczone przez kowal 2002
          krzysiekj, taki typ sterowania ( zmiana rezystancji ) jest często stosowany np. w panelach radia do obsługi przycisków ( tzw. drabinka rezystorowa; dużo przycisków - a tylko 2 lub 3 przewody sterujące). Tam faktycznie rezystory są w miarę dokładne ( ale też bez przesady ); tutaj wydaje mi się, że taka dokładność nie jest narzucona. Strzelam, ale myślę, że zakres od zwarcia do jakiś 30-40omów sterownik uznałby za "drugi" bieg. Myślę, że naprawa przełącznika ( sterownika jak go nazywasz ) będzie dosyć prosta; prawdopodobnie wystarczy naprawić styk a w najgorszym wypadku podmienić uszkodzony rezystor ( jeśli nie będzie miał oznaczeń to można sprawdzić w egzemplarzu z drugich drzwi ).
          Problem w tym, że styki sa ok. A rezystancje tez ok według napisów na rezystorach zobaczymy co powie elektronik
          www.sztutowo.com.pl

          Komentarz

          • laurin
            Rider
            • 2009
            • 727

            #6
            Zrób tak jak Krzynol radzi. Ja wczoraj naprawiłem sobie w ten sposób blokadę tylnych szyb :lol: Nakleiłem coś na te gumowe przyciski żeby lepiej dociskały grafit do płytki i po sprawie :-)
            DZIAŁA

            Komentarz

            • krzysiekj
              Ambiente
              • 2008
              • 108

              #7
              Zamieszczone przez laurin
              Zrób tak jak Krzynol radzi. Ja wczoraj naprawiłem sobie w ten sposób blokadę tylnych szyb :lol: Nakleiłem coś na te gumowe przyciski żeby lepiej dociskały grafit do płytki i po sprawie :-)
              DZIAŁA
              panowie elektronik powiedział, że ze sterownikiem jest ok , trochę zrezygnowany poskładałem i o dziwo wszystko działa. wygląda na to, że chyba jednak gumki. Być może przy operacji rozłożenia się inaczej złożyło i chodzi
              www.sztutowo.com.pl

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                krzysiekj,

                Jeśli usterka się powtórzy to przed rozebraniem przycisku kup w jakimś sklepie lub na alledrogo "gumki" do naprawy pilotów ( kilka pln ) i po rozebraniu przycisku naklej je w miejsce tych oryginalnych; pomoże na kilka ładnych lat...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • laurin
                  Rider
                  • 2009
                  • 727

                  #9
                  tylko ze tam sa 2 rodzaje gumek

                  Komentarz

                  Pracuję...