Witam w związku że popychacze w moim 1.9 TDI AGR koniecznie chcą już na emeryturę przymierzam się aby je wymienić mam już zakupione nówki INA i w sobotę furmanka wjeżdża na warsztat i w związku z tym mam parę pytań:
Odnośnie wałka rozrządu jakim momentem mają później zostać dokręcone śruby panewek wałka coby nie pourywać szpilek?
Do wymiany mam też uszczelniacze na wale i wałku rozrządu bo olej cieknie niemiłosiernie.
W związku z tym jak zdjąć koło zębate na wale czy potrzebny jest sciągacz czy jest tam jakiś patent?
Odnośnie wałka rozrządu jakim momentem mają później zostać dokręcone śruby panewek wałka coby nie pourywać szpilek?
20 Nm
W informacji technicznej jest jeszcze takie info:
Po zamontowaniu nowych popychaczy hydraulicznych przez ok. 30 minut nie wolno uruchamiać silnika. Popychacze hydrauliczne muszą „osiąść“ (inaczej zawory mogłyby się zetknąć z tłokami).
Zamieszczone przez samtech84
W związku z tym jak zdjąć koło zębate na wale czy potrzebny jest sciągacz czy jest tam jakiś patent?
Powinno zejść ręką. A jak nie to zwykły sciagacz
Tu masz instrukcje:
Haynes zaleca całą dobę NIEODPALANIA silnika po wymianie popychaczy w dieslu. Przed włożeniem nowych popychaczy ich boczki należy zdrowo naoliwić świeżym olejem
Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
________________________________________
Niestety z braku czasu nie udało się w sobotę pobawić przy silniku. Więc jeszcze nie wymieniłem. Na szafie mam 250 kkm przebiegu. Po uszach szczególnie jeden popychacz daje i bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły cały czas go słychać. A z tego względu że zaleca się wymianę kompletu to wszystkie wymienię.
Komentarz