Przepustnica w 1.6 AKL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomaszoct
    Classic
    • 2010
    • 6

    Przepustnica w 1.6 AKL

    Rogalotti, lepiej zdradź jak lewą nogę odblokować
  • madafaka
    Drive
    • 2009
    • 70

    #2
    Przepustnica w 1.6 AKL

    Już głupieje.
    Byłem u zaufanego mechanika, który wyczyścił mi przepustnice i powiedział, że ją dla mnie zaadaptuje. Niestety jakoś mu to nie wyszło bo auto nadal trzyma obroty. Problem w tym, że wyjechał on na urlop na kilka tygodni i zostałem z autem na wysokich obrotach.
    Wczoraj byłem w ASO i powiedzieli mi tam, że ....... ten model przepustnicy nie daje się zaadaptować VAG-COM'em !? I, że mam problem bo pewnie przepustnica do wymiany.
    Jak to w końcu jest z AKL ? Przepustnica jest do adaptowania komputerem czy nie ?

    Komentarz

    • Ths
      Rider
      • 2007
      • 317

      #3
      Ja sam czyściłem przepustnicę.
      Po czyszczeniu obroty na biegu jałowym wariowały raz trzymały się na poziomie ok 1500 a innym razem na 1100
      Ogólnie przepustnica sama się ułożyła po przejechaniu ok 400 km (jest to zależne od tego gdzie jeździmy trasa / miasto)
      Nie przejmuj się przejedź taki dystans i wtedy powinno być ok Jak nie będzie to dopiero wtedy można się martwić
      Nie jestem ekspertem w dziedzinie kompa w aucie ale gdzieś czytałem, żeby wykasować komunikaty błędów dot. przepustnicy po jej czyszczeniu (jeśli takowe występują).

      Komentarz

      • madafaka
        Drive
        • 2009
        • 70

        #4
        Ths dzięki za pomoc, jak na razie mam zrobione jakieś 300km mieszanej jazdy, tak więc poczekam jeszcze trochę. Pozdrówki

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9941
          • Ford

          #5
          Dziwne, jak mi mechanik czyścił przepustnicę (warsztat specjalizujący się w Skodach) to powiedział, że w AKL nie trzeba jej adaptować. I faktycznie, po wyjechaniu z warsztatu nic nie robiłem, a silniczek chodził równiutko...
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • madafaka
            Drive
            • 2009
            • 70

            #6
            Zamieszczone przez Agamek12
            po wyjechaniu z warsztatu nic nie robiłem, a silniczek chodził równiutko...
            Też bym tak chciał :cry: . Niestety zostaje mi tylko czekanie i mam nadzieje, że sytuacja się poprawi.

            Komentarz

            • Witek1952
              Ambiente
              • 2007
              • 196

              #7
              Witam przecież popawność adaptacji można sprawdzić Vagiem w watościach mierzonych. Adres 01-08- i potem 060 lub 098 nie pamiętam ale wbicie złego adesu niczym nie grozi. Będzie tam napis adaptacja OK. Jak nie to należy ją pzeprowadzić. Pzedtem trzeba jednak spełnić kilka waunków. Nie może być błędów w pamięci sterownika. akumulator naładowany, przepustnica czysta. Adaptację robisz na adresie 01-04 i 060 lub 098. Pozdrawiam.
              Witek

              Komentarz

              • madafaka
                Drive
                • 2009
                • 70

                #8
                Niestety nic nie pomogło i prawdopodobnie czeka mnie wymiana przepustnicy, bo co prawda od czasu do czasu obroty (np. stojąc na światłach) spadną do tych ~800 rpm, ale przy zmianie biegów pozostaje 1500, trochę to irytuje i nie jest tak jak przed czyszczeniem przepustnicy..... ehh gdyby tylko człowiek mógł cofnąć czas i nie bawić się w jej czyszczenie .... :x :|

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Miałem identyczną sytuacje i niestety u mnie pomogła wymiana przepustnicy ale wymieniłem na używaną i teraz chodzi caculo.
                  Zamieszczone przez madafaka
                  ehh gdyby tylko człowiek mógł cofnąć czas i nie bawić się w jej czyszczenie
                  Nie tak do końca poprostu za długo czekałeś z czyszczeniem przepustnicy. Im dłużej przepustnica jest ubrudzona i im dłużej z tym jeździsz to później ciężko jest komputerowi złapać nowe nastawy. Niestety AKL-e tak mają. Niech mechanik spróbuje Ci zrobić adaptacje przepustnicy na ciepłym silniku może zaskoczy.
                  Na forum Audi A3 wyczytałem że u dwóch kolesi pomogło rozpędzenie auta do 190km/h na autostradzie i krótka jazda z taką prędkością, u mnie niestety nie pomogło.

                  Zamieszczone przez Witek1952
                  Witam przecież popawność adaptacji można sprawdzić Vagiem w watościach mierzonych.
                  U mnie na komputerze wszystko było dobrze a przepustnica zawieszała się na 1500 obr i koniec.
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9941
                    • Ford

                    #10
                    Zamieszczone przez mroko
                    Niech mechanik spróbuje Ci zrobić adaptacje przepustnicy na ciepłym silniku może zaskoczy
                    Ale AKL nie potrzebuje żadnej adaptacji - tak przynajmniej twierdził mechanik w nieautoryzowanym serwisie SKODA, w którym ja czyściłem swoją przepustnicę.
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • w.z.
                      Drive
                      • 2006
                      • 41

                      #11
                      Spróbuj może jeszcze rozłączyc akumulator na całą noc (tak by komputer się wyzerował), a rano odpal i poczekaj aż silnik sam się zagrzeje bez podgazowywania, w mojej (AKL) to czasami pomaga. Ostatnio też ją czyściłem, ale sam, bez jej wyjmowania (sprayem) i po kilkudziesięciu kilometrach już jest O.K. .

                      Komentarz

                      • madafaka
                        Drive
                        • 2009
                        • 70

                        #12
                        mroko, Dzięki za info, a ta używaną w jakiś sposób sprawdziłeś przed kupnem ? Nie chce kupić drugiej popsutej ....
                        Agamek12, W ASO też mi tak powiedzieli, jednak zaufany mechanik, który de facto pracował w tymże ASO Skody powiedział, że akurat tą należy zakodować.

                        Komentarz

                        • Agamek12
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 9941
                          • Ford

                          #13
                          Zamieszczone przez madafaka
                          Agamek12, W ASO też mi tak powiedzieli, jednak zaufany mechanik, który de facto pracował w tymże ASO Skody powiedział, że akurat tą należy zakodować.
                          A mi serwis powiedział, że przepustnicę trzeba adaptować w AEE...
                          Adam... Używam:
                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                          Passek: B6 175KM/366Nm

                          Komentarz

                          • madafaka
                            Drive
                            • 2009
                            • 70

                            #14
                            Zamieszczone przez Agamek12
                            Zamieszczone przez madafaka
                            Agamek12, W ASO też mi tak powiedzieli, jednak zaufany mechanik, który de facto pracował w tymże ASO Skody powiedział, że akurat tą należy zakodować.
                            A mi serwis powiedział, że przepustnicę trzeba adaptować w AEE...

                            , i bądź tu mądry... pierwszy raz się spotykam z czymś takim, aby na temat jednej części chodziło tyle różniących się od siebie opinii.

                            Komentarz

                            • makfloorball
                              Classic
                              • 2008
                              • 20

                              #15
                              A co się w ogóle dzieje z autem? jakieś inne oznaki? Trzymanie obrotów, to tak jakby faktycznie nie była ustawiona w kompie auta. Dziwne jest to, że po jakimś czasie te obroty nie spadły. Może została zaprogramowana, ale w zły sposób. Np mechanik wybrał złe ustawienie, typ, w jego narzędziu diagnostycznym. A sprawdzałeś czy linka gazu i wszystko dookoła fizycznie działa? Może zajrzyj pod mache, może coś blokuj, powoduje, że przepustnica nie zamyka się we właściwy sposób. Najlepiej ściągniej filtr powietrza i zobacz. Nie chce mi się wirzyć, że mechanik uszkodził sterownik przepustnicy.

                              Miałem kiedys problem z przepustnicą, okazało się, że jeden z przewodów - bo gniazdo ma kilka zył, był przetarty i przepustnica nie wysyłała informacji do kompa. Ani nie można było jej sprawdzić czy działa ani ustawić. Jezdzilem od skody do skody zostawiajac skandaliczne pieniadze - az w konc trafilem do takie elektryka samochodowego z takim sprzetem, że w 5 minut wiedzialem co jest grane. Malo tego odczytal takie informacje z kompa, ze sie okazalo ze mam jeszcze w innych miejsca w aucie problem - wynik 6 przewodów od kompa przerwanych - dokladnie przetartych. Wszystkie w jednym miejscu. Czasami jak ktos porusza urzadzeniem to takie cos wychodzi.

                              Mysle ze moglbys to sprawdzic, czy komp dobrze czyta przepustnice i czy dostaje odpowiedz z urzadzenia. W kazdej skodzie bowiem ustawiali kompa na wlasciwe dane - kodowali ją. Więc w kompie wszystko było ok. Ale co z tego jak ten sygnał chyba nawet nie dotarł do przepustnicy. Nie jestem elektrykiem, takie mam doświdczenia, chciałem poradzić..

                              Komentarz

                              • mroko
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 659
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Agamek12, jeżeli zarówno w ELSie jak i też w książce serwisowej (takiej oryginalnej z serwisu) jest napisane że po każdym odłączeniu przepustnicy bądź akumulatora a tym bardziej jej czyszczeniu należy ją zaadoptować to uważam że AKL potrzebuje adaptacji.

                                madafaka, Zobaczyłem tylko czy nie była otwierana tzn. czarna obudowa na przepustnicy poza tym że jest przykręcona w jednym miejscu ma tak jakby kołek bazujący (plastikowy)który rozgrzany po drugiej stronie kołnierza metalowego, czyli żeby to otworzyć trzeba poprostu go lekko ściąć.
                                Druga sprawa to resztę możesz sprawdzić dopiero po założeniu do auta i przeprowadzeniu adaptacji i zobaczeniu jak auto się zachowuje na tej przepustnicy. U mnie spoczątku obroty spadały bardzo powoli ale z czasem się wszystko unormowało.
                                Jeszcze przyszła mi do głowa taka jedna rzecz: obroty mogą też się wieszać gdy jest nieszczelny układ dolotowy ale wtedy też z reguły występuje zmulenie silnika ale zawszo warto sprawdzić czy mechanik dobrze założył rure od filtra powietrza i czy nie wypadła mu uszczelka między kolektorem dolotowym a przepustnicą.
                                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                Komentarz

                                • luks
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 240

                                  #17
                                  zatrzymywanie się obrotów na zimnym silniku u mnie znikło po wymianie czujnika temp..

                                  madafaka... rzekomo przepustnica może sama się zaadaptować.. wymaga to cierpliwości - o ile pamiętam 400km
                                  następna rzecz to czyszczenie bieżni potencjometru jakimś kontaktem, bo to też może być powód zatrzymywania obrotów...
                                  skoda
                                  fuckyeah!

                                  Komentarz

                                  • madafaka
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 70

                                    #18
                                    Zamieszczone przez makfloorball
                                    A sprawdzałeś czy linka gazu i wszystko dookoła fizycznie działa? Może zajrzyj pod mache, może coś blokuj, powoduje, że przepustnica nie zamyka się we właściwy sposób. Najlepiej ściągn
                                    Sprawdzałem wszystko dokładnie kilka razy, tak samo mój mechanik sprawdzał.
                                    Zamieszczone przez mroko
                                    Jeszcze przyszła mi do głowa taka jedna rzecz: obroty mogą też się wieszać gdy jest nieszczelny układ dolotowy ale wtedy też z reguły występuje zmulenie silnika ale zawszo warto sprawdzić czy mechanik dobrze założył rure od filtra powietrza i czy nie wypadła mu uszczelka między kolektorem dolotowym a przepustnicą.
                                    Odnośnie tego, to wiem, że jak mechanik podpiął VAG'a to wyskoczył mu błąd z dolotem powietrza, auto zostawiłem na noc u niego i powiedział, że był jakiś przewód źle dokręcony przez instalatorów lpg'a, ale coś tam dokręcił i twierdzi, że problem już nie wyskakuje.
                                    Odnośnie do uszczelki, to przy czyszczeniu (byłem przy tym) nie pamiętam, aby wyjmował/wymieniał on jakąkolwiek uszczelkę. Czy jeśli odkręciłbym przepustnicę sam i ewentualnie założył taką uszczelkę to znów musiałbym podpinać auto pod kompa w celu adaptacji przepustnicy ?

                                    Komentarz

                                    • mroko
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 659
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez madafaka
                                      Odnośnie tego, to wiem, że jak mechanik podpiął VAG'a to wyskoczył mu błąd z dolotem powietrza, auto zostawiłem na noc u niego i powiedział, że był jakiś przewód źle dokręcony przez instalatorów lpg'a, ale coś tam dokręcił i twierdzi, że problem już nie wyskakuje.
                                      To jest dość dziwne bo u mnie np był tylko błąd że przepustnica nie osiąga dolnego skrajnego punktu.


                                      Zamieszczone przez madafaka
                                      Odnośnie do uszczelki, to przy czyszczeniu (byłem przy tym) nie pamiętam, aby wyjmował/wymieniał on jakąkolwiek uszczelkę. Czy jeśli odkręciłbym przepustnicę sam i ewentualnie założył taką uszczelkę to znów musiałbym podpinać auto pod kompa w celu adaptacji przepustnicy ?
                                      Nie ma potrzeby odpinać przepustnicy. Wystarczy popsiukać plakiem w tym miejscu.
                                      Zobacz sobie najpierw jak silnik reaguje jak mu psiukniesz plakiem prze główny wlot powietrza (z przodu nad chłodnicą) powinny się na chwile podnieść obroty.
                                      Więc jak popsikasz w miejscu łączenia a obroty nie będą się zmieniały tzn że jest szczelnie a jak się zmienią tzn że jest dziura.
                                      I sprawdź czy nie masz dziurawej odmy- taka rurka (charmonijak) idąca spod korka wlewu oleju do rura powietrza idącej z filtra do przepustnicy. Tam pod nią powinien być też taki wężyk idący od kolektora (podciśnienie). To też sprawdź czy jest założony.
                                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                      Komentarz

                                      • madafaka
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 70

                                        #20
                                        Zamieszczone przez mroko
                                        u.
                                        Zobacz sobie najpierw jak silnik reaguje jak mu psiukniesz plakiem prze główny wlot powietrza (z przodu nad chłodnicą) powinny się na chwile podnieść obroty.
                                        Więc jak popsikasz w miejscu łączenia a obroty nie będą się zmieniały tzn że jest szczelnie a jak się zmienią tzn że jest dziura.
                                        chodzi o taki zwykły plak do czyszczenia tapicerki itp ??

                                        Komentarz

                                        • mroko
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 659
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Tak
                                          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...