Rogalotti, lepiej zdradź jak lewą nogę odblokować
Przepustnica w 1.6 AKL
Zwiń
X
-
Przepustnica w 1.6 AKL
Już głupieje.
Byłem u zaufanego mechanika, który wyczyścił mi przepustnice i powiedział, że ją dla mnie zaadaptuje. Niestety jakoś mu to nie wyszło bo auto nadal trzyma obroty. Problem w tym, że wyjechał on na urlop na kilka tygodni i zostałem z autem na wysokich obrotach.
Wczoraj byłem w ASO i powiedzieli mi tam, że ....... ten model przepustnicy nie daje się zaadaptować VAG-COM'em !? I, że mam problem bo pewnie przepustnica do wymiany.
Jak to w końcu jest z AKL ? Przepustnica jest do adaptowania komputerem czy nie ?
-
-
Ja sam czyściłem przepustnicę.
Po czyszczeniu obroty na biegu jałowym wariowały raz trzymały się na poziomie ok 1500 a innym razem na 1100
Ogólnie przepustnica sama się ułożyła po przejechaniu ok 400 km (jest to zależne od tego gdzie jeździmy trasa / miasto)
Nie przejmuj się przejedź taki dystans i wtedy powinno być ok Jak nie będzie to dopiero wtedy można się martwić
Nie jestem ekspertem w dziedzinie kompa w aucie ale gdzieś czytałem, żeby wykasować komunikaty błędów dot. przepustnicy po jej czyszczeniu (jeśli takowe występują).
Komentarz
-
-
Witam przecież popawność adaptacji można sprawdzić Vagiem w watościach mierzonych. Adres 01-08- i potem 060 lub 098 nie pamiętam ale wbicie złego adesu niczym nie grozi. Będzie tam napis adaptacja OK. Jak nie to należy ją pzeprowadzić. Pzedtem trzeba jednak spełnić kilka waunków. Nie może być błędów w pamięci sterownika. akumulator naładowany, przepustnica czysta. Adaptację robisz na adresie 01-04 i 060 lub 098. Pozdrawiam.Witek
Komentarz
-
-
Niestety nic nie pomogło i prawdopodobnie czeka mnie wymiana przepustnicy, bo co prawda od czasu do czasu obroty (np. stojąc na światłach) spadną do tych ~800 rpm, ale przy zmianie biegów pozostaje 1500, trochę to irytuje i nie jest tak jak przed czyszczeniem przepustnicy..... ehh gdyby tylko człowiek mógł cofnąć czas i nie bawić się w jej czyszczenie .... :x :|
Komentarz
-
-
Miałem identyczną sytuacje i niestety u mnie pomogła wymiana przepustnicy ale wymieniłem na używaną i teraz chodzi caculo.
Zamieszczone przez madafakaehh gdyby tylko człowiek mógł cofnąć czas i nie bawić się w jej czyszczenie
Na forum Audi A3 wyczytałem że u dwóch kolesi pomogło rozpędzenie auta do 190km/h na autostradzie i krótka jazda z taką prędkością, u mnie niestety nie pomogło.
Zamieszczone przez Witek1952Witam przecież popawność adaptacji można sprawdzić Vagiem w watościach mierzonych.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Spróbuj może jeszcze rozłączyc akumulator na całą noc (tak by komputer się wyzerował), a rano odpal i poczekaj aż silnik sam się zagrzeje bez podgazowywania, w mojej (AKL) to czasami pomaga. Ostatnio też ją czyściłem, ale sam, bez jej wyjmowania (sprayem) i po kilkudziesięciu kilometrach już jest O.K. .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Zamieszczone przez madafakaAgamek12, W ASO też mi tak powiedzieli, jednak zaufany mechanik, który de facto pracował w tymże ASO Skody powiedział, że akurat tą należy zakodować.
, i bądź tu mądry... pierwszy raz się spotykam z czymś takim, aby na temat jednej części chodziło tyle różniących się od siebie opinii.
Komentarz
-
-
A co się w ogóle dzieje z autem? jakieś inne oznaki? Trzymanie obrotów, to tak jakby faktycznie nie była ustawiona w kompie auta. Dziwne jest to, że po jakimś czasie te obroty nie spadły. Może została zaprogramowana, ale w zły sposób. Np mechanik wybrał złe ustawienie, typ, w jego narzędziu diagnostycznym. A sprawdzałeś czy linka gazu i wszystko dookoła fizycznie działa? Może zajrzyj pod mache, może coś blokuj, powoduje, że przepustnica nie zamyka się we właściwy sposób. Najlepiej ściągniej filtr powietrza i zobacz. Nie chce mi się wirzyć, że mechanik uszkodził sterownik przepustnicy.
Miałem kiedys problem z przepustnicą, okazało się, że jeden z przewodów - bo gniazdo ma kilka zył, był przetarty i przepustnica nie wysyłała informacji do kompa. Ani nie można było jej sprawdzić czy działa ani ustawić. Jezdzilem od skody do skody zostawiajac skandaliczne pieniadze - az w konc trafilem do takie elektryka samochodowego z takim sprzetem, że w 5 minut wiedzialem co jest grane. Malo tego odczytal takie informacje z kompa, ze sie okazalo ze mam jeszcze w innych miejsca w aucie problem - wynik 6 przewodów od kompa przerwanych - dokladnie przetartych. Wszystkie w jednym miejscu. Czasami jak ktos porusza urzadzeniem to takie cos wychodzi.
Mysle ze moglbys to sprawdzic, czy komp dobrze czyta przepustnice i czy dostaje odpowiedz z urzadzenia. W kazdej skodzie bowiem ustawiali kompa na wlasciwe dane - kodowali ją. Więc w kompie wszystko było ok. Ale co z tego jak ten sygnał chyba nawet nie dotarł do przepustnicy. Nie jestem elektrykiem, takie mam doświdczenia, chciałem poradzić..
Komentarz
-
-
Agamek12, jeżeli zarówno w ELSie jak i też w książce serwisowej (takiej oryginalnej z serwisu) jest napisane że po każdym odłączeniu przepustnicy bądź akumulatora a tym bardziej jej czyszczeniu należy ją zaadoptować to uważam że AKL potrzebuje adaptacji.
madafaka, Zobaczyłem tylko czy nie była otwierana tzn. czarna obudowa na przepustnicy poza tym że jest przykręcona w jednym miejscu ma tak jakby kołek bazujący (plastikowy)który rozgrzany po drugiej stronie kołnierza metalowego, czyli żeby to otworzyć trzeba poprostu go lekko ściąć.
Druga sprawa to resztę możesz sprawdzić dopiero po założeniu do auta i przeprowadzeniu adaptacji i zobaczeniu jak auto się zachowuje na tej przepustnicy. U mnie spoczątku obroty spadały bardzo powoli ale z czasem się wszystko unormowało.
Jeszcze przyszła mi do głowa taka jedna rzecz: obroty mogą też się wieszać gdy jest nieszczelny układ dolotowy ale wtedy też z reguły występuje zmulenie silnika ale zawszo warto sprawdzić czy mechanik dobrze założył rure od filtra powietrza i czy nie wypadła mu uszczelka między kolektorem dolotowym a przepustnicą.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
zatrzymywanie się obrotów na zimnym silniku u mnie znikło po wymianie czujnika temp..
madafaka... rzekomo przepustnica może sama się zaadaptować.. wymaga to cierpliwości - o ile pamiętam 400km
następna rzecz to czyszczenie bieżni potencjometru jakimś kontaktem, bo to też może być powód zatrzymywania obrotów...skoda
fuckyeah!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez makfloorballA sprawdzałeś czy linka gazu i wszystko dookoła fizycznie działa? Może zajrzyj pod mache, może coś blokuj, powoduje, że przepustnica nie zamyka się we właściwy sposób. Najlepiej ściągn
Zamieszczone przez mrokoJeszcze przyszła mi do głowa taka jedna rzecz: obroty mogą też się wieszać gdy jest nieszczelny układ dolotowy ale wtedy też z reguły występuje zmulenie silnika ale zawszo warto sprawdzić czy mechanik dobrze założył rure od filtra powietrza i czy nie wypadła mu uszczelka między kolektorem dolotowym a przepustnicą.
Odnośnie do uszczelki, to przy czyszczeniu (byłem przy tym) nie pamiętam, aby wyjmował/wymieniał on jakąkolwiek uszczelkę. Czy jeśli odkręciłbym przepustnicę sam i ewentualnie założył taką uszczelkę to znów musiałbym podpinać auto pod kompa w celu adaptacji przepustnicy ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez madafakaOdnośnie tego, to wiem, że jak mechanik podpiął VAG'a to wyskoczył mu błąd z dolotem powietrza, auto zostawiłem na noc u niego i powiedział, że był jakiś przewód źle dokręcony przez instalatorów lpg'a, ale coś tam dokręcił i twierdzi, że problem już nie wyskakuje.
Zamieszczone przez madafakaOdnośnie do uszczelki, to przy czyszczeniu (byłem przy tym) nie pamiętam, aby wyjmował/wymieniał on jakąkolwiek uszczelkę. Czy jeśli odkręciłbym przepustnicę sam i ewentualnie założył taką uszczelkę to znów musiałbym podpinać auto pod kompa w celu adaptacji przepustnicy ?
Zobacz sobie najpierw jak silnik reaguje jak mu psiukniesz plakiem prze główny wlot powietrza (z przodu nad chłodnicą) powinny się na chwile podnieść obroty.
Więc jak popsikasz w miejscu łączenia a obroty nie będą się zmieniały tzn że jest szczelnie a jak się zmienią tzn że jest dziura.
I sprawdź czy nie masz dziurawej odmy- taka rurka (charmonijak) idąca spod korka wlewu oleju do rura powietrza idącej z filtra do przepustnicy. Tam pod nią powinien być też taki wężyk idący od kolektora (podciśnienie). To też sprawdź czy jest założony.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrokou.
Zobacz sobie najpierw jak silnik reaguje jak mu psiukniesz plakiem prze główny wlot powietrza (z przodu nad chłodnicą) powinny się na chwile podnieść obroty.
Więc jak popsikasz w miejscu łączenia a obroty nie będą się zmieniały tzn że jest szczelnie a jak się zmienią tzn że jest dziura.
Komentarz
-
Komentarz