dzięki chłopaki
[O1] Hamulce tarczowe tył - samoczynna regulacja luzu
Zwiń
X
-
[O1] Hamulce tarczowe tył - samoczynna regulacja luzu
Witam,
Podczas wymiany tylnych tarcz i klocków z jednej strony do wepchnięcia tłoczka nie był podrzebny specjalny przyrząd. Wystarczyło go tylko wcisnąć. Po naciśnięciu na pedał tłoczek wychodzi a po puszczeniu całkowicie się chowa.
Czym to może być spowodowane?
Prosiłbym jeszcze o jakiś schemat z etki jak jest zbudowany ten zacisk i to ustrojstwo od ręcznego które jest za tłoczkiem.
Czy żeby odkręcić z tyłu tłoczka to od ręcznego i samoczynnej regulacji luzu to trzeba wypuszczać płyn i potem odpowietrzać układ?
Pozdrawiam2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA hamulec reczny dziala Ci na to jedno kolo ??
Odrazu nie zakładałem przyrządu do tłoczków tylko użyłem pokrętła z dziubkami i chciałem zobaczyć czy tak dam radę. Być może delikatnie przekręciłem w prawo ale dalej jak zaczeło iść to napewno nie kręciłem bo poszło bez wysiłku do samego końca. Zadowolony poszedłem ponaciskać hamulec i wtedy dopiero zobaczyłem że tłoczek nie zostaje na swoim mniejscu tylko się chowa.
Dźwigienka przy tłoczku za którą zaczepiona jest linka podczas zaciągania ręcznego wykonuje dużo większy ruch niż ta w dobrym kole.
Jakbym zobaczył to na jakimś schemacie z etki to może lepiej bym opisał problem.2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
Komentarz
-
-
Źle napisałem zamiast urządenie powinienem napisać klucz to wkręcania tłoczków.
http://www.narzedziowy.sklep.pl/inde...d&productId=40 (przykładowy klucz)
Zamieszczone przez TabelNajprawdopodobniej uszkodziła Ci się sruba na którą jest nakręcany tłoczek. Trzeba rozkręcić zacisk i zbadać to. Nie wiem czy sa dostępne części zamienne do zacisków.2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
Komentarz
-
-
Obawiam się, że nie, ponieważ śruba która trzyma ramię w które wchodzi linka ręcznego jest zarówno śrubą na którą jest wkręcany tłoczek więc musi tam być uszczelniacz czyli jak zaczniesz odkręcać to poleci płyn. Proponowałbym na początek sprawdzić czy uda Ci się ruszyć odpowietrznik. Jak się nie urwie to kontynuuj operacje a jak tak to szukaj drugiego zacisku. Jak już ruszysz odpowietrznik to radzę wymontować zacisk z samochodu a przewód hamulcowy czymś zaślepić aby Ci nie schodził płyn. Po naprawie zacisku jak nie uleci zbyt dużo płynu to odpowietrzysz to koło i będzie dobrze. Najważniejsze to aby powietrze nie doszło do pompy ABS'u. Chodź co nie zmienia faktu, że najlepiej po tej operacji warto byłoby udać się do serwisu na odpowietrzenie/wymianę płynu. Koszt ok. 80 zł. Gwint może być uszkodzony albo na śrubie albo w tłoczku więc tak czy siak zacisk do rozbiórki i odpowietrzenie Cię nie ominie niestety. Najpierw wyjmij tłoczek i zobacz co i jak bo złożenie mechanizmu od ręcznego może być kłopotliwe a jak się okaże, że to tłoczek to będzie mniej zabawy. Od razu możesz kupić kołnierz i oring do zacisku.ŚKODA 120 L z 1977 roku.
ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.
Komentarz
-
Komentarz