[O1] Hamulce tarczowe tył - samoczynna regulacja luzu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ole$
    Classic
    • 2008
    • 13

    [O1] Hamulce tarczowe tył - samoczynna regulacja luzu

    dzięki chłopaki
    Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie
  • abitwx6
    Drive
    • 2007
    • 67

    #2
    [O1] Hamulce tarczowe tył - samoczynna regulacja luzu

    Witam,

    Podczas wymiany tylnych tarcz i klocków z jednej strony do wepchnięcia tłoczka nie był podrzebny specjalny przyrząd. Wystarczyło go tylko wcisnąć. Po naciśnięciu na pedał tłoczek wychodzi a po puszczeniu całkowicie się chowa.

    Czym to może być spowodowane?

    Prosiłbym jeszcze o jakiś schemat z etki jak jest zbudowany ten zacisk i to ustrojstwo od ręcznego które jest za tłoczkiem.

    Czy żeby odkręcić z tyłu tłoczka to od ręcznego i samoczynnej regulacji luzu to trzeba wypuszczać płyn i potem odpowietrzać układ?

    Pozdrawiam
    2.0 APK BRC S24
    2.0 AZJ BRC S24

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      A hamulec reczny dziala Ci na to jedno kolo ??


      Bo jak jest wszystko sprawne, to nie ma mozliwosci tylko wepchnac tloczek.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • abitwx6
        Drive
        • 2007
        • 67

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        A hamulec reczny dziala Ci na to jedno kolo ??
        Tak działa, ale w dobrym kole trzyma dobrze już na 4 ząbku, a w tym złym trzeba dodać jeszcze 4 aby trzymało dobrze. Po zdjęciu środkowego plastiku w celu wyregulowania ręcznego widać podczas zaciągania że widełki które trzymają linki od ręcznego przechylają się i ciągną po 4 ząbkach już tylko linkę od złego koła.

        Odrazu nie zakładałem przyrządu do tłoczków tylko użyłem pokrętła z dziubkami i chciałem zobaczyć czy tak dam radę. Być może delikatnie przekręciłem w prawo ale dalej jak zaczeło iść to napewno nie kręciłem bo poszło bez wysiłku do samego końca. Zadowolony poszedłem ponaciskać hamulec i wtedy dopiero zobaczyłem że tłoczek nie zostaje na swoim mniejscu tylko się chowa.

        Dźwigienka przy tłoczku za którą zaczepiona jest linka podczas zaciągania ręcznego wykonuje dużo większy ruch niż ta w dobrym kole.

        Jakbym zobaczył to na jakimś schemacie z etki to może lepiej bym opisał problem.
        2.0 APK BRC S24
        2.0 AZJ BRC S24

        Komentarz

        • Tabel
          Rider
          • 2007
          • 312
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Najprawdopodobniej uszkodziła Ci się sruba na którą jest nakręcany tłoczek. Trzeba rozkręcić zacisk i zbadać to. Nie wiem czy sa dostępne części zamienne do zacisków.

          P.S. Mógłbym prosić o fote urządzenia do wkrecania tłoczków?
          ŚKODA 120 L z 1977 roku.
          ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

          Komentarz

          • abitwx6
            Drive
            • 2007
            • 67

            #6
            Źle napisałem zamiast urządenie powinienem napisać klucz to wkręcania tłoczków.
            http://www.narzedziowy.sklep.pl/inde...d&productId=40 (przykładowy klucz)
            Zamieszczone przez Tabel
            Najprawdopodobniej uszkodziła Ci się sruba na którą jest nakręcany tłoczek. Trzeba rozkręcić zacisk i zbadać to. Nie wiem czy sa dostępne części zamienne do zacisków.
            A niewiesz czy mogę zdemontować ustrojstwo od ręcznego przy zacisku bez wypuszczania płynu hamulcowego. Niechciałbym zapowietrzyć układu.
            2.0 APK BRC S24
            2.0 AZJ BRC S24

            Komentarz

            • Tabel
              Rider
              • 2007
              • 312
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Obawiam się, że nie, ponieważ śruba która trzyma ramię w które wchodzi linka ręcznego jest zarówno śrubą na którą jest wkręcany tłoczek więc musi tam być uszczelniacz czyli jak zaczniesz odkręcać to poleci płyn. Proponowałbym na początek sprawdzić czy uda Ci się ruszyć odpowietrznik. Jak się nie urwie to kontynuuj operacje a jak tak to szukaj drugiego zacisku. Jak już ruszysz odpowietrznik to radzę wymontować zacisk z samochodu a przewód hamulcowy czymś zaślepić aby Ci nie schodził płyn. Po naprawie zacisku jak nie uleci zbyt dużo płynu to odpowietrzysz to koło i będzie dobrze. Najważniejsze to aby powietrze nie doszło do pompy ABS'u. Chodź co nie zmienia faktu, że najlepiej po tej operacji warto byłoby udać się do serwisu na odpowietrzenie/wymianę płynu. Koszt ok. 80 zł. Gwint może być uszkodzony albo na śrubie albo w tłoczku więc tak czy siak zacisk do rozbiórki i odpowietrzenie Cię nie ominie niestety. Najpierw wyjmij tłoczek i zobacz co i jak bo złożenie mechanizmu od ręcznego może być kłopotliwe a jak się okaże, że to tłoczek to będzie mniej zabawy. Od razu możesz kupić kołnierz i oring do zacisku.
              ŚKODA 120 L z 1977 roku.
              ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

              Komentarz

              • abitwx6
                Drive
                • 2007
                • 67

                #8
                Tabel, dziękuję za wytłumaczenie co i jak. Punkcik dla Ciebie :bow Pozdrawiam
                2.0 APK BRC S24
                2.0 AZJ BRC S24

                Komentarz

                • Tabel
                  Rider
                  • 2007
                  • 312
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  abitwx6 cieszę się, że mogłem pomóc. I co było nie tak z zaciskiem?
                  ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                  ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                  Komentarz

                  Pracuję...