[O1] Octavia i jej nieszczesny gaz.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gorg
    Drive
    • 2010
    • 60

    [O1] Octavia i jej nieszczesny gaz.

    dzieki tez tak myslalem ale nie bylem pewien bo pierwszy raz z takim czyms sie spotkalem
  • GreenArrow
    L&K
    • 2009
    • 1052

    #2
    [O1] Octavia i jej nieszczesny gaz.

    Witam.

    Następujący problem podczas jazdy zdarzają mi sie wystrzały na gazie . Ostatnio miałem nie mila sytuacje pod blokiem gdy odpalałem skodę ;(

    Akumulator mi pad i kręciłem ja cały czas na gazie . Az gdy zrobił sie huk a z pod maski meksyk . Dymu tyle jak na amerykańskim filmie. Szkody jakie mi to wyrządziło to wysadzony w powietrze miernik poziomu oleju w którym ułamał sie uchwyt. I dosłownie WYRWANY korek wlewu oleju z silnika . I z tego jak i z drugiego miejsca było pełno dymu . Jeżeli może ktoś wytłumaczyć dlaczego sie tak stalo to poprosze.

    Ale najważniejszy problem jest taki podczas gdy ruszam gwałtownie w sensie deptam skodzinie 1 bieg do 5 tys obr. a potem gwałtownie zmieniam bieg na 2 robi wystrzał . Gumy na układzie dolotowym zeskakują z obejm. Jak temu zaradzić ? Czy cos jest nie tak z instalacja ?

    Dziękuje i pozdrawiam.

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      dostaje falszywe powietrze sprawdz wszystkie polaczenia na szczelnosc

      Komentarz

      • GreenArrow
        L&K
        • 2009
        • 1052

        #4
        Które miejsca moga byc najbradziej podatne na nieszczelnosc ?

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          kolektor i miejsce wstawienia wtryskiwaczy

          Komentarz

          • huwe
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 976

            #6
            dlaczego strzeliła przy kręceniu na gazie ?
            proszę bardzo: nazbierało się troszku gazu w kilku zakamarkach silnika aż w końcu dostała mieszanka samozapłonu. a gazik jak wszyscy wiemy zbyt łagodnie sie nie spala. myślę, że szkody , to w w miarę łagodny wymiar kary za nonszalanckie traktowanie instalacji gazowej.
            teraz Ty mi wytłumacz: jak wpływ miał padnięty akumulator na konieczność uruchomienia bezpośrednio na gazie.
            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

            Komentarz

            • GreenArrow
              L&K
              • 2009
              • 1052

              #7
              teraz Ty mi wytłumacz: jak wpływ miał padnięty akumulator na konieczność uruchomienia bezpośrednio na gazie.
              zawsze udawalo mi sie ja odpalic na gazie ;d a ze akumulator byl padniety to nie udalo mi sie jej zakrecic prawidlowo ;d no i jak mowiles nazbieralo sie tego LPG ; // :|

              Komentarz

              • mani0
                Rider
                • 2008
                • 643

                #8
                zawsze udawalo mi sie ja odpalic na gazie ;d...
                a ja zapytam z czystej ciekawości - po co zawsze odpalasz ją na gazie?
                i jaką instalkę masz?

                Komentarz

                • GreenArrow
                  L&K
                  • 2009
                  • 1052

                  #9
                  Zamieszczone przez mani0
                  zawsze udawalo mi sie ja odpalic na gazie ;d...
                  a ja zapytam z czystej ciekawości - po co zawsze odpalasz ją na gazie?
                  i jaką instalkę masz?
                  bo nie chce za kazdym razem przełaczac ja na benzyne ; //

                  nie wiem co to jest za instalacja przegladam dokumenty i

                  'wyposazony jest w instalacje do zasilania gazem zamontowana zgodnie z udzielona homologacją typu numer PL*0005*00/G z dnia 5 Grudzień 2000'

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9935
                    • Ford

                    #10
                    Może to dziwne, ale wygląda mi to na instalację I-szej generacji do samochodów z gaźnikiem. Tam przełączik LPG miał pozycję albo TYLKO gaz, albo TYLKO benzyna. Wersja do wtrysków (w I-szej i II-giej generacji) "zapalała" auto na Pb i po przekroczeniu pewnych obrotów przełączała się na LPG, poza tym przełącznik miał 3 pozycje: 1: TYLKO gaz, 2: TYLKO benzyna, 3: zapalanie na Pb i przełączanie po przekroczeniu pewnych obrotów na LPG...
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • GreenArrow
                      L&K
                      • 2009
                      • 1052

                      #11
                      Agamek12, z tego co mowisz to powiem Ci tak ze moj przelacznik ma 3 pozycje

                      Sa oznaczone :

                      Po lewej I
                      Po środku 0
                      A po prawej II

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9935
                        • Ford

                        #12
                        No to przestaw sobie przełącznik w taką pozycję, aby auto ZAWSZE zapalało na Pb i przełączało się na LPG po przekroczeniu pewnych obrotów.
                        A tak na marginesie: chyba każda Octavia powinna jeździć na sekwencji, a Twoja instalacja to raczej II-ga generacja...?
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • huwe
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 976

                          #13
                          no, to teraz można odpowiedzieć na pytania postawione w pierwszym poście:
                          1. jak zaradzić strzałom
                          2. czy coś jest nie tak z tą instalacją

                          najpierw to drugie: z tą instalacją jest to nie tak, że nie powinna znaleźć się w tym modelu samochodu. tylko tyle i aż tyle. powinieneś mieć sekwencję, a jak znam życie to pewnie nawet elektroniki nie masz, tylko zwykłą centralkę do przełączania lpg- pb.

                          teraz to pierwsze:
                          strzały pojawiają się w dwóch sytuacjach:
                          - układ zapłonowy - cewki, świece, kable.
                          - uboga mieszanka
                          - w/w naraz - wtedy wali jak opętane
                          czyli; do sprawdzenia układ zapłonowy, i wyregulowanie instalacji.
                          oczywiście dokładne sprawdzenie, czy strzały nie dały rady kolektorowi - czyli szukasz jakichkolwiek nieszczelności.
                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                          Komentarz

                          • Agamek12
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9935
                            • Ford

                            #14
                            Zamieszczone przez huwe
                            no, to teraz można odpowiedzieć na pytania postawione w pierwszym poście:
                            1. jak zaradzić strzałom
                            2. czy coś jest nie tak z tą instalacją

                            najpierw to drugie: z tą instalacją jest to nie tak, że nie powinna znaleźć się w tym modelu samochodu. tylko tyle i aż tyle. powinieneś mieć sekwencję, a jak znam życie to pewnie nawet elektroniki nie masz, tylko zwykłą centralkę do przełączania lpg- pb.

                            teraz to pierwsze:
                            strzały pojawiają się w dwóch sytuacjach:
                            - układ zapłonowy - cewki, świece, kable.
                            - uboga mieszanka
                            - w/w naraz - wtedy wali jak opętane
                            czyli; do sprawdzenia układ zapłonowy, i wyregulowanie instalacji.
                            oczywiście dokładne sprawdzenie, czy strzały nie dały rady kolektorowi - czyli szukasz jakichkolwiek nieszczelności.
                            a możew kolega powinien zmienić cały "przód" na sekwencję? To będzie koszt niemały, ale może warto...?
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz

                            • huwe
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 976

                              #15
                              czy warto, to oceni sam właściciel.
                              a czy jest to zasadne - tak - jak najbardziej.
                              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                              Komentarz

                              • GreenArrow
                                L&K
                                • 2009
                                • 1052

                                #16
                                huwe, nie wiem ;d powiem Ci tak w pazdzierniku powinienem byc w Mielcu ; ) wiec jezeli bys mial pare godzin wolnego czasu i moglbys znalezc dla mnie czas w Stalowej to bym podjechal i bys zobaczył na tą magie .

                                Instalacja jest zalozona w 2001 r. jezeli stwierdzisz co jest nie tak auto pojdzie na regulacje itp.

                                Jaki jest koszt założenia sekwencji ? przybliżony :roll:

                                Komentarz

                                • huwe
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 976

                                  #17
                                  robert.dg, wcześniej tel, i się umówimy. no problem
                                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                  Komentarz

                                  • GreenArrow
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1052

                                    #18
                                    huwe, ok jak cos to przed wyjazdem do Ciebie zadzwonie ; ) tylko jeszcze wczesniej wezme sobie od Ciebie nr na PW :wink: 8)

                                    Komentarz

                                    Pracuję...