[O1] Przedni zderzak w O1.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robercik782
    Drive
    • 2010
    • 52

    [O1] Przedni zderzak w O1.

    Zamieszczone przez smafolk
    A mi chodza po głowie dwie opcje:

    CONTINENTAL CONTIPREMIUM CONTACT 2 195/65R15 [91] H
    MICHELIN Energy Saver 195/65R15 91 H

    I tu wielki dylemat, gdyż na forum wyczytałem pochlebne opinie o continentalach, a znowu testy ADAC mówią ze michelin. A trzeba prędko kupować bo mi jeszcze ceny podskoczą A do tego dochodzi indeks prędkości, czy H czy może V do tej mojej octavi (na zimówkach starych znowu jest T), doświadczenia żadnego nie mam i dlatego ciężko zdecydować Wyczytałem, że przy V twardziej i pewniej na zakrętach, różnica w cenie niewielka, a niby bezpieczniej, czy spadek komfortu naprawdę się odczuje?

    [ Dodano: Pon 15 Lut, 10 18:16 ]
    i wlaśnie wyhaczyłem jeszcze PIRELLI P6 Cinturato 195/65R15 91V TL heh im człowiek więcej czyta tym mniej wie
    Pirelki to sobie odpuść, tak z dobrego serca Ci życzę.
    Różnica pomiędzy H i V to tak naprawdę zawęża się do twardszej mieszanki gumowej w V, dla wytrzymania wyższych obciążeń, szczególnie termicznych. Ścieranie będzie takie samo. Obie opony zrobione są prawdopodobnie na tym samym karkasie, więc odkształcanie boczne masz jednakowe.
    Co do komfortu i lepszego trzymania na zakrętach to różnicy nie odczujesz żadnej.
    Taką różnicę będziesz miał dopiero, jak zainwestujesz w niższy profil 205/55R16 i w felgi aluminiowe.
    Stara zasada inżynierska mówi, że na komfort największy wpływ mają masy nieresorowane, czyli w naszym wypadku waga koła.
    A trzymanie - to powierzchnia styku opony z drogą. Im większa tym lepiej.
    No i profil. Im wyższy tym boczna część koła (opona) bardziej podatna na odkształcenia.

    W rozmiarze 195/65R15 indeks H Ci wystarczy.
    Wszelkie Energy Saver omijaj szerokim łukiem.
  • miroy
    Classic
    • 2009
    • 19

    #2
    [O1] Przedni zderzak w O1.

    Panowie.
    Jak się demontuje przedni zderzak w O1 99 rok.
    Nawaliły spryskiwacze reflektorów. Cieknie spod zderzaka.
    I prawdopodobnie nie obejdzie się bez demontażu.
    Dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • kmicio
      Ambiente
      • 2008
      • 233

      #3
      Czesc,

      U mnie teżciekło ze spryskiwaczy, wymienić musiałem zawór spiętrzający. Zderzak demontuje się - ściągając czarny pas z niego. Poprostu jest na wcisk. Musisz podważyć go i ściągnąć. Potem odkręcasz nadkola po obu stronach. Wszystko co przykręcone do zderzaka. Osłonę silnika też - jeśli przykręcona.
      Potem pod czarnym pasem są śruby. Odkręcasz i już.
      *1B1B*1.8T*4x4
      *1B1B*1.9T*DSG

      Komentarz

      • miroy
        Classic
        • 2009
        • 19

        #4
        Rozebrane, wymienione, złożone (nieżbędny Torx 25)
        Działa. Faktycznie - zawór spiętrzający się rozleciał.
        Koszt części w ASO ok. 24 zł.
        Wielkie dzięki Kmicio.

        Komentarz

        Pracuję...