1.9 AGR Brak ogrzewania, grzeje sie w trasie, ubywa płynu,

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Artur83
    Classic
    • 2010
    • 4

    1.9 AGR Brak ogrzewania, grzeje sie w trasie, ubywa płynu,

    No to bulba, musisz to polubić :|
  • maxus
    Classic
    • 2009
    • 17

    #2
    1.9 AGR Brak ogrzewania, grzeje sie w trasie, ubywa płynu,

    |Cześć mam problem z octavią, jakis czas temu wskazówka przestała pokazywać temp. i siadło ogrzewanie, wymieniłem czujnik temp. i temperaturę pokazuje, ale i tak nie grzeje. Pewnie zapowietrzona nagrzewnica. Problem jest w tym że w trasie ubywał płynu (Bydgoszcz Warszawa) i raz trzeba dolać 4l ... Jak auto stoi nie ma wycieku, wygląda jak by w trasie od razu parowało. Z czego to może być wyciek?

    Jeszcze jeden problem dość wkurzający auto na przy 120km/h przestaje jechać jak by brak "turbo" i stoi 120 max... ponoć jakieś kierowniczki wyczytałem ze trzeba rozruszać, ale u mnie na biegu jałowym wchodzi na obroty normalnie, dopiero na 4 i 5 biegu przy 3 tys jakby odcina coś.. Pozdro A dodam ze przeszukałem forum ale odpowiedzi na te tematy są tak mało precyzyjne że chciałbym aby ktoś napisał to jak dla "kobiety" :P :lol:

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #3
      Kurcze sporo tego.... kontrolka silnika Ci sie nie zapala ? A co do tego wycieku to pewnie uszczelka pod głowicą ale na foorum t można zgadywac - ktos musi to zobaczyc...
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • maxus
        Classic
        • 2009
        • 17

        #4
        Kontrolka się zapala i nawet piszczy ... no ja narazie nie mam jak zajrzeć w auto bo ojciec cały czas jeździ. Tylko jak zlokalizować ten wyciek płynu... Jeśli by przepalał wodę przez uszczelkę to byłyby jakieś objawy chyba ?

        Komentarz

        • rkb
          RS
          • 2008
          • 2152
          • Rapid Spaceback (NH1)
          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

          #5
          nie przybywa ci oleju w silniku? a ten w zbiorniczku nie zabarwia sie na ciemno ?.... podziwiam ojca ze tak sobie jezdzi bezstresowo, bo ja juz pewnie w nocy bym spac nie mogl a i jeszcze zobacz czy nie pali na jakis dziwny kolor po odpaleniu z rana (z rury wydechowej)
          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

          Komentarz

          • tom2212
            RS
            • 2008
            • 3892

            #6
            maxus, oj sporo tego plynu sprawdz: gdy odkecisz korek zbiornika wyrownawczego jakie jest cisnienie jesli spore to masz winowajce - wali wydechem do plynu i uszczelka glowicy do wymiany inne objawy swiadczace o tym to zapowietrzona nagrzewnica no i jesli "zjada" plyn to powinien choc nie musi to byc bardzo widoczne kopcic na bialo jesli mozesz to na zimnym sprawdz cisnieniowo caly uklad bedziesz wiedzial czy moze gdzies ucieka bo na goracym nie zobaczysz bo wyparuje

            Komentarz

            • samtech84
              Elegance
              • 2008
              • 988
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Ja bym termostat sprawdził jeszcze bo mógł się zaciąć

              Komentarz

              • sew1981
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2009
                • 10986
                • Fiat

                #8
                tom radzi dobrze, stawiam na uszczelke

                Komentarz

                • maxus
                  Classic
                  • 2009
                  • 17

                  #9
                  Na zimnym odkręciłem zbiornik wyrównawczy i dolałem płynu ,podczas rozgrzewania słupek w zbiorniczku stopniowo się podnosił ,aż do minimalnego wylewania.Czy to wina uszczelki?Nie widziałem w zbiorniczku pęcherzyków powietrza ani dziwnych kolorów przebarwień itp.Podczas wczorajszej trasy nie mogłem przekroczyć prędkości 90 km/h ,gdyż temprratra wchodziła na czerwone pole i włączał się piszczek temperatury.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    A pompe wody masz sprawna, kiedy byla wymieniana :wink: :?:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • tom2212
                      RS
                      • 2008
                      • 3892

                      #11
                      maxus, po takim traktowaniu silnika to napewno bedziesz mial cos do wymiany w najlepszym wypadku uszczelka glowicy w najgorszym glowica lub caly silnik

                      Komentarz

                      • rafalo6
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 159

                        #12
                        też stawiam na pompe wody.przerabiałem temat i dokładnie były te same objawy.

                        Komentarz

                        • Misiekoctavia
                          Elegance
                          • 2005
                          • 891

                          #13
                          Niewiem co z tym przegrzewanie ale za to wiem, ze jak silnik przestaje jechac przy 120km/h i wtedy dostaje mula i dopiero po kolejnym odpaleniu jedzie normalnie to na 90% do wymiany jest zawor N75. Jezeli rzeczywiscie masz silnik AGR to twoja turbina niema kierowniczek

                          Komentarz

                          • Psycho Dad
                            Rider
                            • 2009
                            • 629

                            #14
                            Zamieszczone przez tom2212
                            maxus, po takim traktowaniu silnika to napewno bedziesz mial cos do wymiany w najlepszym wypadku uszczelka glowicy w najgorszym glowica lub caly silnik
                            Dokładnie odwiedź serwis ... nawet pana "heńka" w stodole.
                            Bo to dobrze się nie skończy jak będziesz tak jeździł.

                            Ja stawiam na uszczelkę pod głowicą
                            A poziom oleju ? ci się nie zmienił ?
                            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                            Komentarz

                            • smer
                              RS
                              • 2008
                              • 2021
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Misiekoctavia
                              Niewiem co z tym przegrzewanie ale za to wiem, ze jak silnik przestaje jechac przy 120km/h i wtedy dostaje mula i dopiero po kolejnym odpaleniu jedzie normalnie to na 90% do wymiany jest zawor N75. Jezeli rzeczywiscie masz silnik AGR to twoja turbina niema kierowniczek
                              Zanim wymienisz N75 to najpierw zobacz, czy masz dobrze powpinane wszystkie wężyki powietrzne i czy nie są dziurawe. Potem poproś kogoś o podpięcie pod VAG. Ja tez kiedyś łapałem notlaufy i pokazywało mi błąd związany z ciśnieniem (przeładowania), czyli N75, zapieczone kierowniczki (to akurat nie w AGR), itp., a okazało się, że miałem wypięty z obudowy filtru powietrza jeden z wężyków powietrznych. Nie wiem czy to miało bezpośredni związek z notlaufami, ale po wpięciu wężyka ustąpiły od razu.

                              Jeśli chodzi o przegrzewanie, to macnij dolną rurę z chłodnicy, jeśli jest zimna, to możesz mieć rypnięty termostat.
                              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                              Piszę poprawnie po polsku.

                              Komentarz

                              • kecaj
                                RS
                                • 2009
                                • 1511
                                • Superb II (3T4)

                                #16
                                maxus, Najpierw usuń problem z płynem. Na 90% to uszczelka pod głowicą.
                                Jak uszczelka padła to również nie masz odpowiedniej kompresji w cylindrach. A przy braku odpowiedniej kompresji nie ma odpowiedniego zapłony paliwa i stąd może mieć spadek mocy.
                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                Komentarz

                                • maxus
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 17

                                  #17
                                  Okazało się ,że płyn uciekał w dwóch miejscach,wejście na szybko złączce nagrzewnicy oraz łączenie chłodnicy z króćcem przy świecach żarowych .Po uszczelnieniu i odpowietrzeniu jak na razie jest OK A więc to nie uszczelka!!! :szeroki_usmiech

                                  Komentarz

                                  • kecaj
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1511
                                    • Superb II (3T4)

                                    #18
                                    A co z muleniem powyżej 120 km/h?
                                    Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                    Komentarz

                                    • smer
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2021
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kecaj
                                      A co z muleniem powyżej 120 km/h?
                                      No właśnie? Co z muleniem?

                                      Choć moim zdaniem mulenie to osobna historia. Podpinałeś się w celu sprawdzenia błędów?
                                      Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                      Piszę poprawnie po polsku.

                                      Komentarz

                                      • Misiekoctavia
                                        Elegance
                                        • 2005
                                        • 891

                                        #20
                                        Mulenie to prawdopodobnie zawor N75 choc moga to tez byc dzies wypiete albo przetarte wezyki podcisnienia. Najlepiej sie wpiac pod kompa i sprawdzic bledy wtedy bedzie wszystko jasne gdzie szukac.

                                        Komentarz

                                        • Fok3r
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 15

                                          #21
                                          Hej, a ja myslę że nie koniecznie N75 miałem ten sam problem w AGR , prawie wymieniłem pół samochodu. Okazała się zapieczona sztanga od turbo, podjechałem do DGW i po problemie ufff a już szykowałem sie na spory wydatek polecam podjechac do sprawdzonego mechanika.

                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • maxus
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 17

                                            #22
                                            To nie uszczelka na szczęście :lol: a pompa wody wirnik spadł z ośki i nie pchał płynu,wirnik plastikowy mułowaty był bo kierowniczka wchodząca w kolektor zastała się po obruszaniu idzie jak głupia :lol: nareszcie mogę bezpiecznie wyprzedzać TIRy :lol: :lol: :lol:

                                            Komentarz

                                            Pracuję...