Skody Octavi I 1.9 TDI 110 KM- Problemy z odpalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ToffiFax
    Classic
    • 2010
    • 1

    Skody Octavi I 1.9 TDI 110 KM- Problemy z odpalaniem

    posprawdzam i dam znac . dzieki chlopaki. Punkciki poszly
  • koksons
    Classic
    • 2009
    • 3

    #2
    Skody Octavi I 1.9 TDI 110 KM- Problemy z odpalaniem

    Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Skody Octavi I 1.9 TDI 110 KM.
    Gdy rano odpalam auto wszystko jest ok, ale po przejechaniu 10-15 km. gdy go zgaszę za skarby nie mogę go odpalić. Muszę go kręcić ok. 15-20 sekund. Ostatnio wymieniałem filtr paliwa, lecz nic to nie pomogło. Proszę o pomoc w tej sprawie. Boję się, że gdy w końcu zgaszę auto nie będę mógł go odpalić. Wiem już, że nie jest to problem z zaworem EGR.

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      prawdopodobnie pada pompa wtryskowa

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Albo dlubnac dawke rozruchowa w sofcie, albo zmienic pompe na nowa, albo zrobic uklad oszukujacy na rozruch czujnik temp.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          Maicroft, tylko to ostatnie ma szanse szybko sie zepsuć w miarę pogarszania sie stanu pompy

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            I tak i nie. Pompie juz wiele sie nie pogorszy. Ona zuzyla sie w pewnym stopniu i teraz sa problemy. Wielu mialo takie problemy i kwestia byla rozwiazywana bardzo szybko.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • jur
              Classic
              • 2008
              • 23

              #7
              U mnie w O2/2005 był podobny problem, jak się silnik nagrzał to klapa. Kręciłem i kręciłem aż w końcu akumulator padł. W ASO powiedzieli - "ten typ tak ma" i nic nie zrobili. Pytałem na forum były różne podpowiedzi. Pojechałem do elektryka, sprawdził akumulator z obciążeniem wszystkich podłączonych bajerów i wymiana. Teraz od listopada 2008 jest ok. Nic się nie dzieje. Mówił też, że jeśli problem by się powtórzył trzeba coś w programie zmienić (nie wiem co), ale koszt podał, że coś ok 500 zł. Ale jest wszystko ok.

              Komentarz

              • strazakp
                Elegance
                • 2008
                • 819
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Ja też mam taki sam problem w swojej O1 TDI, o którym już kiedyś pisałem. Rano, jak silnik jest zimny autko pali na dotyk, natomiast po przejechaniu kilkunastu km, gdy muszę wyjść np. do sklepu po powrocie i ponownym odpaleniu nie jest już tak super bo muszę kręcić chwilę. W prawdzie nie jest to kwestia 15-20 sek kręcenia ale różnica jest.
                Radzono mi wtedy by zwiększyć na komputerze dawkę rozruchową ale nie jest to dla mnie aż tak bardzo uciążliwe wiec póki co odpuściłem.
                strazakp

                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                Komentarz

                • koksons
                  Classic
                  • 2009
                  • 3

                  #9
                  Z autem pojawił się kolejny problem, a mianowicie grzanie. Sprawa wygląda tak, że nawet jak auto złapie już temperaturę nie chce grzać. To znaczy jeśli wkręcę silnik powyżej 1500 obrotów zaczyna lecieć bardzo ciepłe (wręcz gorące powietrze) Jednak gdy stoję np. w korku leci mi letnie powietrze. Wiem, że nie powinno tak być, lecz nie wiem co zrobić, by zażegnać ten problem. Mógł by mi ktoś pomóc ? Jeśli zakopię się w zaspie zamarznę na śmierć. A w moim rejonie zaspy są naprawdę duże.

                  [ Dodano: Sob 17 Paź, 09 16:41 ]
                  Zamieszczone przez strazakp
                  Ja też mam taki sam problem w swojej O1 TDI, o którym już kiedyś pisałem. Rano, jak silnik jest zimny autko pali na dotyk, natomiast po przejechaniu kilkunastu km, gdy muszę wyjść np. do sklepu po powrocie i ponownym odpaleniu nie jest już tak super bo muszę kręcić chwilę. W prawdzie nie jest to kwestia 15-20 sek kręcenia ale różnica jest.
                  Radzono mi wtedy by zwiększyć na komputerze dawkę rozruchową ale nie jest to dla mnie aż tak bardzo uciążliwe wiec póki co odpuściłem.
                  Jedź do elektryka, i powiedz mu, żeby sprawdził czujnik temperatury(nie wiem który w twoim wypadku) Po tym będzie musiał wyliczyć i nałożyć komputerowi w twoim aucie odpowiednią dawkę roZruchową. Mało kto wie, że przy każdym odpaleniu auta komputer sam wylicza sobie dawkę wtryskową z temperatury paliwa, temperatury na dworze i temperatury silnika. Jeśli który którykolwiek z czujników fałszuje komputer wylicza złą dawkę wtryskową, co powoduje problemy z odpalaniem.

                  Komentarz

                  Pracuję...