Stabilizator Octa II, Golf V

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gruha2
    Classic
    • 2010
    • 19

    Stabilizator Octa II, Golf V

    Mialem ten sam problem ze swoja skoda... az w koncu wzielem sie na sposob i za kazdym razem kiedy wymieniam olej wlewam na poczatek tylko 3.5 ltr nowego oleju odpalam silnik na pare minut, aby olej sie wszedzie rozprowadzil (Wazne:Nie gazowac za pierwszym razem, mozna uszkodzic turbo) po czym wylaczam silnik czekam tak okolo 20min,sprawdzam poziom oleju a pozniej( stopniowo dolewam co chwile sprawdzajac tak aby bylo na polowie miedzy min a max. !!!! trzeba byc bardzo ostroznym z dolewaniem bo tak ponad polowe miedzy max a min olej szybko idzie w gore ponad poziom na bagnecie!!!! Cala operacje robimy na prostym podlozu w celu dokladniejszego sprawdzenia poziomu oleju. Pozdrawiam
    Jarosław Lamparski
    Dyrektor Techniczny
    Autoryzowany Salon i Serwis ©koda Auto nr 98
    Z&Z Auto Złomańczuk Sp. z o. o. | ul. Toruńska 85 | 87-162 Lubicz Dolny
  • lisik
    Classic
    • 2009
    • 14

    #2
    Stabilizator Octa II, Golf V

    Stabilizator przedni to taki pręt w kształcie litery U (w przyblizeniu) - oba konce przytrzymywane sa przez laczniki stabilizatora przymocowane do amortyzatora. Oprocz tego ten korpus stabilizatora przymocowany jest dwiema obejmami z tulejami gumowymi w srodku.
    Kazda z dwoch obejm przymocowana jest dwiema srubami. No i wlasnie dzisiaj, chcialem dokrecic te obejmy bo trzaskały przy kreceniu kolami- byly za slabo dokrecone i bylo slychac taki charakterystyczny trzask aluminium.

    No i niestety przykrecajac przednia srube lewej obejmy, urwałem srube.

    No i teraz pytanie- w vagcat.com widze ze stabilizator do kupienia jest za 365zł jako komplet juz z obejmami. Czy obejmy wystepuja jako osobne czesci?

    Drugie pytanie jest takie- gdy jade wolno np na tarce slychac takie terkotanie- zupelnie jak laczniki stabilizatora - czy podobny objaw moze dawac inna czesc, np amortyzatory jesli maja sprawnosc ok 68%? Przy szybkiej jezdzie tzn >30kmh to postukiwanie nawet na nierownosciach nie wystepuje, jedynie przy toczeniu sie.

    Pozdrawiam!

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Zamieszczone przez lisik
      gdy jade wolno np na tarce slychac takie terkotanie
      przy ruszaniu/cofaniu i na skręcie kół podobne objawy może dawać przegub albo łozyskowanie kolumny McPhersona
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Nie mam teraz pod reka ETKI, ale same sruby sa do kupienia, trzeba by bylo tylko numer, albo w ASO pokazac palcem co potrzebujemy.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • lisik
          Classic
          • 2009
          • 14

          #5
          Chciałbym całą obejmę, aby uniknąć wykręcania złamanej śruby ze starej obejmy.

          Obejma przykrecana jest do tego wózka zawieszenia - czy można podłożyć między nią a ten wózek np kawałek dętki? Chodzi mi o to żeby nie trzaskało to aluminium o aluminium- bo jak jest słabo dokrecone to czasem przy skretach lub przy hamowaniu-przyspieszaniu trzasnie (na forum vwvortex problem trzaskania jest znany i rozwiazuja to innym rodzajem srub) a z kolei jak chcialem bardzo mocno to dokrecic to urwalem srube :/

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            lisik, wg ETKI stabilizator razem z obejmami to też jedna część ( obejmy nie mają swojego numeru ) czyli tak jak w vagcat.com. Za to obejmy stabilizatora z tyłu mają swoje numery i to w dodatku podzielone na obejmę metalową i wkładkę gumową. Może faktycznie na przód nie da się tego kupić oddzielnie w ASO :roll: ...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • lisik
              Classic
              • 2009
              • 14

              #7
              A czy jest mozliwe ze te obejmy i gumy pasuja na przod i tyl?

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Tak z obrazka w ETKA to wygląda, że raczej są różne...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                Pracuję...