Zamieszczone przez Bialy
żółta kontrolka oleju i maska...
Zwiń
X
-
żółta kontrolka oleju i maska...
Zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju. Dolałem olej i poziom jest ok. Natomiast żółta kontrolka nie znika. Dowiedziałem się, że np. w vw po takim dolaniu musi działać czujnik otwarcia maski, bo jeśli nie to nie zgaśnie kontrolka. Znajomy tak miał to przeczyścił styki w przełączniku maski i kontrolka znikła.
Natomiast ja nie widzę czujnika maski. Może nie umiem znaleźć, albo ktoś już kiedyś wywalił etc.
Może ktoś by wstawił jakąś fotkę lub podpowiedział co z tym fantem?
-
-
A napewno musiałeś dolac oleju?
Jeżeli zbyt rzadko (lub wcale) zaglądasz pod maskę to komputer informuje Ciebie poprzez kontrolkę oleju abyś to zrobił (to taki odruch bezwarunkowy po zapaleniu sie kontrolki od oleju ) Jak kontrolka nie zgaśnie to podjeżdżasz na serwis i ta fukcja jest skasowana. Być moze można tę funkcję skasować za pomocą kompa ale na ten temat muszą wypowiedziec się fachowcy.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
szkodzisław
Zamieszczone przez kecajJeżeli zbyt rzadko (lub wcale) zaglądasz pod maskę to komputer informuje Ciebie poprzez kontrolkę oleju abyś to zrobił
Co ile muszę otwierać maskę?
Komentarz
-
Zamieszczone przez Witek1952Witam serdecznie!
Czujnik maski masz przy zamku. Temat już był poruszany. Błąd mozna skasować przez odłączenie na kilka minut klemy. Sam w to nie wierzyłem ale sprawdziłem i działa. Pozdrawiam.
Ale dzięki, zdjęcie klemy pomogło.
Żeby nie robić nowego tematu:
Zbliża mi się wymiana oleju, ale chcę uniknąć zabawy z miską olejową i korkiem. Miałem zerwany gwint a teraz jest większa śruba z gwintem metrycznym i dla pewności zaklajstrowałem to silikonem.
Jaka jest Wasza opinia na temat odsysania oleju przez bagnet?
Bo jedni chwalą, a inni wręcz przeciwnie. Gadałem z jednym mechanikiem i powiedział, że jak bardzo chcę to odessie olej ale szczerze odradza bo lepiej jest spuszczać z najniższego miejsca w silniku czyli z miski.
Ktoś mi jeszcze kiedyś mówił że trzeba umieć odsysać z TDI bo nie można osuszyć za bardzo turbiny.
Gdzie ewentualnie są jacyś specjaliści od tych spraw w mojej okolicy?
Komentarz
-
-
Zgodnie z zaleceniami producenta co 3 wymiana powinna być poprzez spuszczenie oleju- może być częściej ale nie żadziej wtedy spływa cały olej wraz z gromadzącymi się na dnie miski osadami. Lepiej udrożnić spust oleju :wink:"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez magartKtoś mi jeszcze kiedyś mówił że trzeba umieć odsysać z TDI bo nie można osuszyć za bardzo turbiny
poza tym turbina jest na ogol dosc wysoko i jak silnik nie pracuje to i tak oliwa splywa do najnizszego miejsca czyli miska olejowa,wiec znowu turbina sie osuszy(jak auto stoi dluzej)
Moze sie myle ale ktos Ci niezła bzdure sprzedal,przynajmniej na moja logike i na tyle co pamietam z fizyki.
Co do wymiany oliwy to proponuje jednak uruchomic spust w misce,juz rozne dziwne rzeczy widzialem w spuszczonej oliwie ( drobiny metalu,kawaleczki jakis sprezynek...)
a odsysaczem tego nie wyciagniesz za chiny ludowe.
Komentarz
-
Komentarz