splawik, to Ty po warszawskiej pomykałeś w środe koło 16.00 ?
woda na wycieraczce po stronie pasażera
Zwiń
X
-
woda na wycieraczce po stronie pasażera
Zauważyłem ostatnio, że po dużych opadach gromadzi się woda na wycieraczce pasażera. Woda wcieka pod schowkiem (tym zamykanym na klucz nad nogami pasażera), wsadziłem rękę i jest tam mokro. Jak zmieniałem filtr przeciw pyłkowy (do klimy) do goście mi rozerwali to listwę podszybia (skleiłem ją później butaprenem), wyciągnęli też te zaślepki (do angielskiej wersji). Później zaślepki zostały wsadzone ale jest taka mała szpara (czytałem na forum, że nie powinno się ich wyciągać w ogóle) .
Czy istnieje możliwość, że woda wlewa się szczelinami w tej listwie podszybia i następnie wpada do filtra przeciwpyłkowego a później do kabiny na wycieraczkę ?
Jakie są ewentualnie inne opcje.
Pozdrawiam,Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
-
-
No niestety woda może się dostawać na różne sposoby. Przez drzwi, przez kanały wentylacyjne, przez nieszczelną osłonę kabli w podszybiu itp. Jeśli masz szyberdach i zatkany kanał odpływowy to na 100% masz wodę pod nogami pasażera z tyłu. W twoim przypadku to ten, co zrobił Ci taką manianę przy wymianie filtra pyłkowego zasługuje co najmniej na opitolenie :box2 Na Twoim miejscu nic bym nie kleił tylko zażądał wymiany na nowe na ich koszt. A tak na poważnie to sprawdź kanał odprowadzający wodę w stronę błotnika, często zapycha się liśćmi.Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
Nie wiem jaką masz Octavię, 1 czy 2. Jeżeli 1 to trzeba zdjąć wycieraczki i listwę podszybia. (Jak jest w O2, tego nie wiem) Wtedy masz najlepszy dostęp do kanałów. Wyciągnij liście z podszybia i przetkaj czymś długim i elastycznym kanały. Bardzo dobrze czyści to myjka ciśnieniowa. Ja to robię zawsze po jesiennych opadach liści bo wtedy najwięcej można nałapać świństw. Można to wyczyścić bez ściągania wycieraczek ale jest to wysoce utrudnione zwłaszcza od strony kierowcy a warto to zrobić z obydwu stron.Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
maciek1, Wymień podszybie, też kleiłem połamane podszybie ale przy dużych opadach niestety nie zdaje to egzaminu. Woda zawsze znajdzie nieszczelność i będzie tam się dostawała. Nie wiem czy paruje Ci samochód jak tak to filtr masz mokry i jego też trzeba będzie wymienić.
Pozdrawiam - też to przerabiałem miesiąc temu
Komentarz
-
-
Właśnie zauważyłem ostatnio, że jak wsiadałem rano i włączałem nadmuch to mi przednia szyba parowała.
Deco, zmieniałeś całą listwę podszybia ? (ono się chyba składa z 2 części)
U mnie uszkodzona jest tylko część po stronie pasażera, ale nie wiem czy można kupować w kawałkach.
Kupowałeś gdzieś na allegro ? Czy w sklepie ? Ile dałeś ?
PozdrawiamOctavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
Komentarz
-
-
Witam. Podszybie występuje w 2 kawałkach i obydwa można kupić oddzielnie, tylko trzeba wiedzieć dokładnie jaki model bo się różnią. Zobacz np. tutaj http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=885Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
Ja jeszcze dorzucę... Po stronie pasażera, bezpośrednio nad filtrem kabinowym jest coś jak by rynienka. W zeszłym roku miałem akcję, w ogóle nie działało mi ogrzewanie, jak by zatkane wloty powietrza, auto całe zaparowane... Woda kapała z tej właśnie rynienki na filtr, który cały zamókł i wcale nie przepuszczał powietrza. Trzeba go było wymienić a rynienkę przedłużyć, żeby woda nie kapała na filtr, tylko poza...
Użyłem przykrywki na listwę PCV taką na kable, przykręciłem na śrubkę, uszczelniłem jakimś silikonem... Sprawdza się w 100%
Oczywiście należy również zadbać o odpływy wody z tamtego rejonu, po obu stronach auta.
O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maciek1Woda wcieka pod schowkiem (tym zamykanym na klucz nad nogami pasażera), wsadziłem rękę i jest tam mokro
zdejmujesz podszybie i filtr kabinowy z plastikowa ramką, widac teraz obudowę filtra , która jest przykrecona do blachy dwoma plastikowymi nakretkami, nakretki potrafia sie luzować, odkrecasz nakrętki i wyjmujesz obudowę, wycierasz krawędzie blachy i obudowy z zanieczyszczeń, smaryjesz silikonem, skrecasz. w większości wypadków pomaga. sprawdzasz przy okazji odplywy po bokach i stan zaślepek gumowych.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b-bar01podszybie nie ma z tym wiele wspólnego
Zamieszczone przez b-bar01wycierasz krawędzie blachy i obudowy z zanieczyszczeń, smaryjesz silikonem, skrecaszSzerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maciek1Właśnie zauważyłem ostatnio, że jak wsiadałem rano i włączałem nadmuch to mi przednia szyba parowała.
Deco, zmieniałeś całą listwę podszybia ? (ono się chyba składa z 2 części)
U mnie uszkodzona jest tylko część po stronie pasażera, ale nie wiem czy można kupować w kawałkach.
Kupowałeś gdzieś na allegro ? Czy w sklepie ? Ile dałeś ?
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JeżykOdradzam użycie silikonu , jest na bazie kwasu octowego i może zjeść blachę
[ Dodano: Pon 12 Paź, 09 16:16 ]
Zamieszczone przez maciek1Czy filtr kabinowy = filtr przeciwpyłkowy (ten pod plastikiem podszybia) ?
Komentarz
-
-
Właśnie byłem w sklepie i kupiłem prawą część podszybia. Gość mnie zaskoczył pytaniem czy ma być stara wersja czy nowa. Powiedział, że do mojej skody ma być stara wersja, bo auto jest 99'.
Wydawało mi się, że jest tylko jedna wersja, ta montowana na rowkach. Nawet gdzieś na forum była instrukcja jak ją montować.
Nie byłem niestety autem w sklepie, bo jako że przecieka trzymam go w garażu gościnnie u dziadka , który jest parę kilosów od domu (dlatego nie byłem w stanie od razu przymierzyć).
Koleś powiedział, że w tej starej wersji ten daszek jest wbudowany na stałe (zespolony z podszybiem) i faktycznie tak jest. Powinno to być widać na zdjęciach (3).
zdjecie 1
zdjecie 2
zdjecie 3
zdjecie 4
Ciekaw jestem jak się montuję tą wersję, skoro nie ma rowków (na zdjęciach tego chyba nie widać ale ta wersja nie ma rowków). Na czym będzie się ta listwa trzymać ?Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
Komentarz
-
-
Tak się zastanawiam, czy aby na pewno mam u siebie ten daszek nad filtrem kabinowym, o którym mówicie. W O1 po FL gdzie jest on montowany: na obudowie filtra, czy przytwierdzany do podszybia? Ewentualnie jeżeli ktoś dysponuje numerem z Etki, to będę wdzięczny.
Też mam pewne problemy z parowaniem wnętrza przy dużej wilgotności na dworze, ale zazwyczaj rozwiązuję je poprzez włączenie klimy, no ale to niebawem, gdy spadnie tempetatura, przestanie działać.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
namo
Mi się w fabii odpływy z pod szyby zapchały liśćmi i innymi paprochami. Od tego miałem wodę pod nagami pasażera.
Komentarz
-
Zamieszczone przez DecoZamieszczone przez star200Zdejmij podszybie i przyklej taki "daszek" jeśli go nie masz, albo Ci się odkleił. pozdro
Komentarz
-
-
Ja już jedno podszybie połamałem i się już nauczyłem je zdejmować. Teraz to robie w pół minuty i co najzażniejsze bezinwazyjnie . Filtr wymieniłem 2 dni temu ale nie pomyślałem, żeby ten daszek dokleić. Stary filtr sobie zostawiłem, przelatałem na nim 2 tyś km więc mi troche go szkoda tak wywalać, był mokry tylko z brzegu i wydawał się dość czysty.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DecoJa już jedno podszybie połamałem i się już nauczyłem je zdejmować. Teraz to robie w pół minuty i co najzażniejsze bezinwazyjnie . Filtr wymieniłem 2 dni temu ale nie pomyślałem, żeby ten daszek dokleić. Stary filtr sobie zostawiłem, przelatałem na nim 2 tyś km więc mi troche go szkoda tak wywalać, był mokry tylko z brzegu i wydawał się dość czysty.
Komentarz
-
Komentarz