grudzien 2009, 1,6BFQ, jedynka czesto nie wchodzi. Jeszcze nie mialem czasu wybrac sie do serwisu, ale po zgloszeniu zazadam aby wpisali ewentualna naprawe/regulacje skrzyni do ksiazki. Jak sie bedzie czesciej powtarzac, bede reklamowac - nie odpuszcze. W zadnej ulotce reklamowej nie pisze ze skrzynia jest do dupy.
[O1] Zapalanie na lekkim mrozie zimnego silnika
Zwiń
X
-
[O1] Zapalanie na lekkim mrozie zimnego silnika
Witam serdecznie od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Skody Octavii 1 z silnikiem 1,9 TDI (samochód ma 140 kkm). Dziś rano zasiadłem do samochodu i próbowałem go odpalić, rozrusznik kręcił bez problemu jednak silnik nie chciał zaskoczyć, po około dwu krotnej próbie załapał ale chodził dosyć nierówno tak jakby na trzy cylindry chodził albo coś i koło 5 razu zapalił. Czy ktoś miał już podobną sytuację, zastanawiam się co może być przyczyną, mam kilka teorii ale nie chce nic sugerować a prosiłbym o Waszą pomoc, może mieliście już z czymś takim do czynienia.
-
-
Re: Zapalanie na lekkim mrozie zimnego silnika
Zamieszczone przez kolkoWitam serdecznie od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Skody Octavii 1 z silnikiem 1,9 TDI (samochód ma 140 kkm). Dziś rano zasiadłem do samochodu i próbowałem go odpalić, rozrusznik kręcił bez problemu jednak silnik nie chciał zaskoczyć, po około dwu krotnej próbie załapał ale chodził dosyć nierówno tak jakby na trzy cylindry chodził albo coś i koło 5 razu zapalił. Czy ktoś miał już podobną sytuację, zastanawiam się co może być przyczyną, mam kilka teorii ale nie chce nic sugerować a prosiłbym o Waszą pomoc, może mieliście już z czymś takim do czynienia.
Komentarz
-
-
Re: Zapalanie na lekkim mrozie zimnego silnika
Zamieszczone przez piotrek_osświece żarowe kaput.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Mam podobnie. Po włączeniu zapłonu kontrolka podgrzewania świec gaśnie dosłownie po dwóch sekundach i jest problem z odpaleniem. Natomiast jak silnik jeszcze nie jest całkiem zimny - wszystko działa jak należy - świece rozgrzewają się dłużej i auto zapala na dotyk. Chyba trzeba się będzie pofatygować do jakiegoś speca. Znacie kogoś kto podejmie temat z Ursynowa lub bliskich okolic ?
Komentarz
-
-
Witam,
ja też mam drobne problemy z zapaleniem przy obecnych temp. i zastanawiam się nad działaniem świec żarowych tz. czy jak na desce świeci lampka od świec to znaczy że grzeją czy to jedynie informacja że powinny grzać (palenie się lampki od świec nie oznacza że są sprawne); czy vag pokaże błąd gdy świece nie są sprawne ?
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Na problemy z odpalaniem polecam elektryka z syreny w warszawie. montuje taki magiczny guziczek w aucie, ktory jest podlaczony do czujnika temperatury. dziala tek, ze jak wcisniesz go to komputer mysli ze jest -20stopni - w efekcie, grzeje swiece dlugo i dobiera taka dawke paliwa, ze zapala auto na dotyk. ja to mam bo ciezko mi na cieplym silniku palil, ale rano tez sie to sprawdza jak marnie rozrusznikiem kreci. polecam goraco. z tego co pamietam to tylko 100 zl placilem. dla porownania za zrobienie czegos podobnego, ale za pomoca zmiany w programie komputera uslyszale swego czasu cene 750 zl. dlugo sie wiec nie zastanawialem
Komentarz
-
-
podłączę się, bo moje pytanie w analogicznym temacie pozostało bez odpowiedzi (choć dotyczyło O2)
Na ciepłym OK, na zimnym (od jakiegoś czasu)pierwsze poranne odpalenie może się zamienić w gehennę - ostatnio zauważyłem, że jak dotykam lekko pedału gazu to odpala - wprawdzie z taką początkowo nierówną pracą, ale odpala
Jedyne co pokazywał VAG to uszkodzenie w świecach żarowych - wymieniłem, choć elektryk powiedział, że przy dodatnich temperaturach (a dzieje się to nawet przy 10 st C) świece nie mają wpływu na odpalanie.
TAk więc wymienione świece, filtry (łącznie z paliwem), aku kręci jak szalony a auto odpala z zaje..... problemamibyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
podobne...aczkolwiek troche inne objawy..vag wywala mi wciaz dwa błedy, kasuje pare dni ok...i pozniej znowu, pomozcie mi prosze:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26469....
czy moze przeczyszczenie jakis stykow nad aku (te bezpieczniki nad nim?)..cos da? moze cos tam nie gra i robi jakies zwarcie, albo jest zasyfiałe?...a moze to kwestia zmiany oleju..zostalo 1500 km do zmianu, jezdze na castrol edge vw505.01
wątpie ze te czujniki tak padają jak muchy...jeden po drugim, tymbardziej ze obrotow jak pisze jest noweczka i ciagle blad nadal wywala.......help :cry:
Komentarz
-
Komentarz