Elektroniczne sterowanie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    #26
    apo5, nie wiem co z tym twoim rozrusznikiem, ale może wystarczy go naprawić. Jak miałem problem z rozrusznikiem w Cordobie to taryfiarze polecili mi elektryka ( róg Duchnickiej i Przasnyskiej ) i tam naprawa wyszła ok. 200 pln.
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz

    • apo5
      Classic
      • 2009
      • 11

      #27
      Wiem, proponowali mi naprawę ale powiedzieli, że nie ma gwarancji na to że bedzie działał dobrze przez dłuższy czas po za tym do valeo podobno ciężko części dostać i przeważnie te rozruszniki się od razu wymienia - taką zaczerpnąłem informację u sympatycznego pana mechanika. Powiedzcie mi jak to jest, jeżeli mam przypuśćmy danego typu rozrusznik to już nie mogę zamontować do niego innego typu rozrusznika do octavii 1.9 TDI tylko musi byc ten konkretny zamiennik np.? Dlaczego pytam - rozmawiałem dzisiaj z gosciem ze strony rozruszniki.eu i otrzymałem tego typu info:

      rozruszniki (1396564)
      nie ma pan nr oryginalnego?

      10:49:01 rozruszniki (1396564)
      bo tam pare rozrusznikow jest

      10:49:35 vortex84 (8210470)
      kurcze wiem że jest to rozrusznik VALEO ale numeru nie podam teraz, musiałbym pod maskę zajrzec

      10:50:13 vortex84 (8210470)
      a jak przedział cenowy rozruszników - faktycznie siedem stówek moze kosztowac?

      10:50:33 rozruszniki (1396564)
      roznie bywa

      10:50:37 moze miec pan pecha
      10:50:44 rozruszniki (1396564)
      bo w niektorych jest taki niepopularny rozrusznik

      10:50:47 i ten faktycznie jest drogi
      I tu właśnie moje pytanie. Do skody 1.9 TDI octavia I 2004 rocznik nawet jezeli miałbym zamontowany jedyny w swoim rodzaju rozrusznik którego zamienniki kosztują dajmy na to KROCIE to nie mogę zamontować innego rozrusznika, który posiadają inne skody octavie 1.9 TDI?? Koles mi podał taki link i powiedział, że na 99 procent będzie pasował i że nowy kosztuje 320 złotych - no to 320 to nie 700 o_O



      Pytanie tylko czy to, że nie kupuje BOSCHa oznacza, że na takowym rozruszniku pojeźdźę krócej? Kurcze.

      Komentarz

      • lukasz12022
        Ambiente
        • 2009
        • 102

        #28
        ;( znów to samo wymieniłem N75 jeden dzień było wszystko OK i znów brak mocy
        OCTAVIA 1.9 TDI

        Komentarz

        • hermioli1
          Rider
          • 2009
          • 322

          #29
          Może kierownice w dmuchawce się przycinają? Poruszaj cięgnem przy czy chodzi, dostęp masz z lewej strony przy ścianie grodziowej, musisz głęboko wcisnąć ręke i poruszać cięgnem.
          W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
          Babka utonęła do góry kudłatką.
          Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
          Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

          Komentarz

          • lukasz12022
            Ambiente
            • 2009
            • 102

            #30
            gdybym był mechanikiem to bym wiedział o czym mowisz :lol: mogę prosic troszkę jaśniej jak dla zwykłego żywiciela :szeroki_usmiech
            OCTAVIA 1.9 TDI

            Komentarz

            • karol_pawel
              Classic
              • 2008
              • 26

              #31
              Witam ponownie

              Problem z błędem 17965 rozwiązany - przyczyna PSJ. Tak więc jak komuś świeci się kontrolka, a nigdy nie pogonił swojej octavii więcej niż 3100 rpm to tak się dzieje.

              A następny błąd - pablo_doctor udzieli mi pomocy - tylko czasu nie ma

              Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

              [ Dodano: Pon 09 Lis, 09 07:38 ]
              A następny błąd - pablo_doctor udzieli mi pomocy - tylko czasu nie mam

              Komentarz

              • lukasz12022
                Ambiente
                • 2009
                • 102

                #32
                dwa błędy czy ktoś wie co one oznaczają ??? 19586 17964

                [ Dodano: Pon 09 Lis, 09 14:56 ]
                czy macie namiary na jakiegoś bystrego mechanika który zlokalizuję przyczynę i naprawi to wszystko??
                OCTAVIA 1.9 TDI

                Komentarz

                • pablo_doctor
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 791

                  #33
                  karol_pawel pefnie pefnie szemu nie tylko zwin do mnie
                  pablo_doctor

                  Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                  CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                  http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    lukasz12022, 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
                    Possible Symptoms

                    * Reduced power output
                    * Limp mode

                    Possible Causes

                    * Boost Pressure too Low
                    * Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking
                    * Charger Pressure Control defective
                    o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
                    * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

                    Possible Solutions

                    * Check Hoses/Pipes to/between Components
                    * Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
                    * Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
                    o Check / Clean mechanism for variable nozzles


                    19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded
                    P3130 - 35-00 - -

                    Pewnie nagar w EGRzie jest juz tak duzy ze zaworek nie moze chodzic i wyskakuje blad.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • lukasz12022
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 102

                      #35
                      egr był czyszczony ;( jadę do mechanika ukówię się na poniedziałek i się okaże co zawiodło
                      OCTAVIA 1.9 TDI

                      Komentarz

                      • imported_Święty
                        Classic
                        • 2009
                        • 1

                        #36
                        Witam,

                        Lukasz120222 proszę napisz wyniki przeglądu u mechanika, ponieważ mam taki sam problem, a wszystkie możliwe powody były sprawdzone i przeczyszczone. Zatem też jestem w punkcie wyjścia. Przy czym chciałbym zauwżyć że raz zadziała metoda jazdy na obrotach powyżej 3100, wtedy lampka zgasła. Ale teraz ponownie się zapaliła. Mam wrażenie, że zależy to od prędkości jazdy/biegu na kórym się jedzie, chociaż w takim przypadku dlaczego dopiero teraz się włacza?

                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • lukasz12022
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 102

                          #37
                          Wszystko zaczęło się od tego ze traciłem moc auta przy prędkości ok.120km/h i przy 3000obr. Auto robiło się mułowate – wystarczyło wyłączyć silnik i ponownie uruchomić i było OK do następnego momentu przekroczenia prędkości 120km/h.

                          Po odczytaniu VAG-COM:
                          19586
                          P3130




                          Jedna z sugestii była sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania – kupiłem nowy dalej to samo turbina przeładowuje.

                          Dziś się okazało że łopatki są zapieczone i mieszek dziurawy, jutro wszystko ma byc sprawne a dodatkowo będzie WIRUSIK :twisted: co pozwoli na rozkręcenie 90-scio konnej Octavki

                          Dziękuję wszystkim za wcześniejszą pomoc
                          OCTAVIA 1.9 TDI

                          Komentarz

                          • hermioli1
                            Rider
                            • 2009
                            • 322

                            #38
                            lukasz12022, to tak jak pisałem zapieczone łopatki,musisz częściej podganiać swojego szkodnika :twisted:
                            W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                            Babka utonęła do góry kudłatką.
                            Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                            Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                            Komentarz

                            • lukasz12022
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 102

                              #39
                              Teraz zaczne ganiac ........... nareszcie czuc troszkę więcej mocy a w grudniu wtryski do wymiany :lol:
                              OCTAVIA 1.9 TDI

                              Komentarz

                              • daniello1979
                                Classic
                                • 2009
                                • 5

                                #40
                                denerwująca kontrolka el. str. silnik.

                                Witam,
                                Podczas jazdy również zapaliła mi się omawiana na forum kontrolka- denerwujące. Na szczęście nie towarzyszył temu żaden tryb awaryjny. Postanowiłem wziąć sprawę na tzw. przeczekanie, zatankowałem V-powera na Shellu pojeździłem trochę i... zgasła.

                                Oczywiście proszę się nie sugerować może być to jakaś poważna awaria. Mam wrażenie, że gdybym pojechał z tym do ASO z pewnościąby była...
                                pozdrawiam

                                Komentarz

                                • andrea24
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 3

                                  #41
                                  Mam ten sam problem 19586 EGR System Regulation Limited Exccended i 35-10 sporadyczny - Wymieniłem czujnik temperatury nadal to samo - jeden dzień spoko a następnego sięr zapala - zawór N75 też wymieniłem - lampka zapala sie ponownie - czasami gaśnie na chwilę - silnik ma moc i dobrze ciągnie - zawór EGR był czyszczony u mechanika - nic nie pomaga Może ktos udzielić konkretnej pomocy? Zawór N18 tez wymieniony

                                  Komentarz

                                  • Bartol_kbk
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 26

                                    #42
                                    Koledzy tez mam tez problem z ta nieszczesna kontrolka i chcialbym podpiac mojego szkodnika i niech powie co mu dolega, mozecie polecic jakis warsztat w okolicach wawy, ktory najlepiej jutro moglby mi to zrobic?

                                    Komentarz

                                    • andrea24
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 3

                                      #43
                                      ROZWIĄZAŁEM PROBLEM!!! - zasyfiony był zawór (przewód podciśnienisa z zaworem zwrotnym nr. 1J0 612 041 FD - przepływ przez ten zawór był zmniejszony o ponad połowę - oczyściłem go przedmuchałem tam gdzie się dało - jedna część zaworu jest zgrzana z przewodem co idzie do serwa hamulcowego więc tego nie rozebrałem - SAMOCHODZIK ZASUWA JAK TA LALA od trzech tygodni - wszystko juz jest OKI - żadnych błędów. znalazłem przyczynę zasyfienia zaworu - to jest luźny króciec od pompki Vacum - mozna to rozebrać aby zanitować?

                                      Komentarz

                                      • woseb
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 2

                                        #44
                                        witajcie
                                        pisze tu pierszy raz,
                                        chcialbym sie co nieco dowiedziec od Was koledzy, dzis pojawila mi sie kontrolka jako elektroniczne sterowanie silnika, odczulem wieksze zuzycie paliwa, na mocy nie stracilem, nie wiem co mam zrobic poniewaz jakis czas temu tzn rok temu takze pojawila sie podobna kontrolka, sprawdzalem bezpieczniki i okazalo sie ze byl przepalony, wymienilem go i gralo jak trzeba. Teraz jest inaczej i nosze sie z zamiarem by odwiedzic serwis skody
                                        zapewne bdzie trzeba podlaczyc pod komputer by zobaczyc coz to jest za usterka (jesli juz)
                                        orientuje sie ktos ile taka wizyta kosztuje, czy tez probowac gdzie indziej do jakiegos mechaniora by sie dowiedziec w czym problem??

                                        dzieki

                                        Komentarz

                                        • mareckip76
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 4

                                          #45
                                          Witam
                                          mam problem z kontrolka sterowania i nie tylko przy probie włączenia silnika czasem dzieją się cuda.albo mruga kontrolka lub przygasają wszystkie... o co chodzi?na brak mocy raczej nie moge marudzic 90kM agr ciagnie na trasie.prosze o pomoc

                                          [ Dodano: Wto 22 Cze, 10 12:56 ]
                                          Dodam ze sporo zalezy od tego jak "usadowi"sie kluczyk w stacyjce...wina kostki,stacyjki...?prosze o pomoc

                                          Komentarz

                                          • andrea24
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 3

                                            #46
                                            Kup interfejs - koszt 40 zł i podłącz do kompa - wyswietlą sie Tobie kody błędów

                                            Komentarz

                                            • fazi568
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 5

                                              #47
                                              Odświeżę trochę temat

                                              Wyżej wymieniona kontrolka zapaliła mi się jakoś 2 tyg temu. Czytając trochę na forum sprawdzałem czy mam spadki mocy na autostradzie bo wcześniej czegoś takiego nie zauważyłem. Więc do 180km/h idzie jak trzeba bez problemu. Kontrolka się cały czas paliła ale następnego dnia jak wstałem do pracy to już sie nie zapalała.
                                              Zapaliła się kilka dni później wiec kupiłem kabelek i vagiem 2.0 coś tam sprawdziłem i wyszło coś takiego (wraz z tłumaczeniem wg instrukcji):
                                              16514 (P0130) O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 - Sensor 1)

                                              P0130,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"

                                              Błąd usunąłem ale pomogło na tydzień. Kolejne usunięcie pomogło na 1 dzień. Więc dałem sobie spokój z usuwaniem i pytam gdzie może leżeć problem ? ... Do mechanika wpadnę jak wrócę do polski za 1,5miecha. do tego czasu będę próbował sam.

                                              samochód: octavia 2002 rok 1.6 benzyniak 102 KM

                                              Komentarz

                                              • alxxx
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1823
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                                #48
                                                sonda lambda
                                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                Komentarz

                                                • fazi568
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 5

                                                  #49
                                                  Do wymiany ? czy próbować sprawdzić styki coś przeczyścić ? no i co polecacie bo z tego co wiem to sondy lambda do octavii 2002 1.6 benzyna hatchback to koszty 100-500 zł mniej więcej. Jaką kupić żeby nie przepłacić a i szajsu nie kupić

                                                  Komentarz

                                                  • potera
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 5

                                                    #50
                                                    Witajcie,
                                                    Mam pytanie co to za zawór z numerem 18 ? Mam mały wyciek z niego, to coś poważnego i czy da się to naprawić czy cza wymienić ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...