Elektroniczne sterowanie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukasz5delm
    Classic
    • 2010
    • 8

    Elektroniczne sterowanie silnika

    Zamieszczone przez radek123
    Miałem podobny problem z moją o1 agr ustawiłem dawki na pompie wtryskowej i chodzi jak zegarek
    Powiedz mi jakim cudem Ty i połowa tego forum chcesz zmienić dawkę paliwa w dieselu na wolnych obrotach (nie zmieniając obrotów oczywiście)? Tam możesz sobie jedynie ustawić dawkę wyliczoną która nie ma wpływu na rzeczywistą przy wolnych obrotach! Już nie moge czytać o tych dawkach...


    [quote="leo111180"]Do "gregorianin"
    wartość na wolnych wynosi 903obr/min
    co do dzwonka - nie wygląda
    masz jakieś propozycje?

    Propozycji żadnej :-) Miałem podobny przypadek w polówce, wibracje na wolnych obrotach były tak uciążliwe że można było w aucie ogłuchnąć. Pomiar punktów bazowych wykazał silne odstępstwa od tolerancji, w konsekwencji poduszki pracowały pod silnymi naprężeniami i nie spełniały do końca swojej roli przenosząc wibracje na karoserię. Auto jak przeszło ponownie przez ramę dopiero ucichło, ale to trochę skrajny przypadek.
  • karol_pawel
    Classic
    • 2008
    • 26

    #2
    Elektroniczne sterowanie silnika

    Witam serdecznie.

    Od pewnego czasu zapala mi się kontrolka z tematu (na desce rysunek silnika) i po pewnym czasie znika. W książce od producenta opisane jest to jako usterka układu sterowania silnikiem lub układu mającego wpływ na skład spalin.
    Odnośnie tego drugiego - zawsze tankuje paliwo na stacji BLI..A i nie miałem większego problemu, ale ostatnimi czasy miałem akcję typu brak mocy (w/w kontrolka się nie paliła) cisne w pedał a silnik stoi 2 tys obrotów ledwo wydusiłem i tak jak mówię mół komplety - silnik był rozgrzany.
    Dodać jeszcze muszę, że mechanik na ostatnim badaniu wag'im wykrył błąd w zaworze kolektora ssącego - może tu gdzieś jest myk.

    Proszę o pomoc i serdecznie pozdrawiam

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      pod vaga i konkretnie jakie błędy wyrzuca.

      Komentarz

      • lukasz12022
        Ambiente
        • 2009
        • 102

        #4
        mam identyczną sytuację, błędy jakie pokazało to 19856 oraz P3130
        OCTAVIA 1.9 TDI

        Komentarz

        • cysterniarz
          RS
          • 2008
          • 1887
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez lukasz12022
          19856
          a przypakiem nie 19586 ?
          P3130 - EGR - przekroczony zakres regulacji
          lukasz12022, sprawdź N18 on steruje egr'em i jak jest kopnięty to może stąd te błędy. Podmienić od kolegi i zvagować.

          Komentarz

          • lukasz12022
            Ambiente
            • 2009
            • 102

            #6
            tak zgadza się 19586

            [ Dodano: Pon 19 Paź, 09 21:11 ]
            OK ale w którym miejscu jest zawór N18 bo z tego co się orientuje to wygląda tak samo jak N75 a może bym je podmienił muszę mie na środę sprawne auto więc w ostateczności czeka mnie kupno dwoch zaworów

            [ Dodano: Pon 19 Paź, 09 21:13 ]
            N75 oznaczony 5 a w którym miejscu szukac N 18??
            Załączone pliki
            OCTAVIA 1.9 TDI

            Komentarz

            • cysterniarz
              RS
              • 2008
              • 1887
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              lukasz12022, na żółto:

              Komentarz

              • lukasz12022
                Ambiente
                • 2009
                • 102

                #8
                Dziękuje
                OCTAVIA 1.9 TDI

                Komentarz

                • karol_pawel
                  Classic
                  • 2008
                  • 26

                  #9
                  OK ja dowiem się dokładnie jaki mam błąd - bo "mój" mechanik chciał wymieniać zawór kolektora ssącego a nie jak proponuje cysterniarz. No ale jak lukasz12022 pomogą ci rady cysterniarza to proszę odpisz.
                  I jeszcze jedno pytanie czy silnik bo mam książkę Mario rene Cedrych'a a wniej nie ma opisanego silnika AVS - jaki silnik opisany w tej książce jest najbardziej podobny do AVS?
                  Pozdrawiam serdecznie

                  [ Dodano: Wto 20 Paź, 09 08:01 ]
                  przepraszam CZESKI błąd oczywiście silnik ASV

                  Komentarz

                  • marekzu
                    L&K
                    • 2007
                    • 1412
                    • Superb II combi (3V5)

                    #10
                    Zamieszczone przez karol_pawel
                    jaki silnik opisany w tej książce jest najbardziej podobny do AVS
                    AHF

                    Komentarz

                    • robcio464
                      Classic
                      • 2009
                      • 36

                      #11
                      witam! Apropo tematu czyli kontrolka Elektroniczne sterowanie silnika mialem to samo w superbie i raz bylo dobrze raz zle np. 5 razy zapalalem silnik ok wszystko za 6 palila sie znow! Dzis bylem u mechanika komputer wykryl czyjnik temperatury silnika wymienil ten czujniczek i poki co jest wszystko ok!!!
                      zmiana na Audi A6 3.0TDI 245KM 4x4 )

                      Komentarz

                      • karol_pawel
                        Classic
                        • 2008
                        • 26

                        #12
                        Dzięki marekuz - apropo czujnika temperatury silnika(robcio464) proszę o opinię - czy to zostało zrobione na czuja czy to też mogło być przyczyną zapalania się w/w kontrolki. I mam kolejne pytanie - czy praca silnika w takich przypadkach jest "przenoszona" w tryb awaryjny i jak ma sie to do jazdy i pracy silnika.

                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • cysterniarz
                          RS
                          • 2008
                          • 1887
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez karol_pawel
                          OK ja dowiem się dokładnie jaki mam błąd - bo "mój" mechanik chciał wymieniać zawór kolektora ssącego a nie jak proponuje cysterniarz.
                          to były rady co do błedu lukasz12022, nie wiem co jest u Ciebie.

                          Komentarz

                          • robcio464
                            Classic
                            • 2009
                            • 36

                            #14
                            Zamieszczone przez karol_pawel
                            Dzięki marekuz - apropo czujnika temperatury silnika(robcio464) proszę o opinię - czy to zostało zrobione na czuja czy to też mogło być przyczyną zapalania się w/w kontrolki
                            karol_pawel u mnie bylo tak ze wlasnie ta kontrolka zapalila mi sie w pt wieczorem troche sie tym zestresowalem no ale byla pora ze i tak nikt by mnie nei przyjal!! wiec jezdzilem z tym dalej w sobote rano palila sie dalej wiec ustawilem sie z mechanikiem na podlaczenie ale po przejechaniu ok 20 km z predkoscia 130-160 i po zgaszniu lampka juz sie nie zapalila wiec odwolalem wizyte, ale wczoraj populudniu znowu sie zapalila ta lampka wiec ustawilem sie na dzis i po podlaczeniu pod komputer wykryl czujnik temperatury wymienil go bled sie wykasowal i poki co jest wszystko ok zaplacilem 150zl wiec ciesze sie bardzo ze to tylko to a i u mnie palila sie ta konrolka wlasnie przez to
                            zmiana na Audi A6 3.0TDI 245KM 4x4 )

                            Komentarz

                            • karol_pawel
                              Classic
                              • 2008
                              • 26

                              #15
                              Dzieki wielkie za pomoc

                              Jeśli tak jest to ok - jeszce muszę zrobić tak jak mi powiedział cysterniarz - sprawdzić vagiem tylko nie wiem jak się za to zabrac bo "mój" mechanik jest na wakacja. apropo mam kabel odbII ale na usb i nie wiem jakiego programu użyć.

                              Dzieki za pomoc wszystkim

                              Pozdrawiam

                              [ Dodano: Czw 22 Paź, 09 09:24 ]
                              Witam ponownie

                              Bardzo bym prosił Cysterniarza o pomoc - u mechanika wywala błędy nr 19561 i 17965 jak byś mógł mi powiedzieć co te błędy oznaczają był bym bardzo wdzięczny.

                              Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • pablo_doctor
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 791

                                #16
                                karol_pawel - podales gdzies jakies bledy ??
                                pablo_doctor

                                Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                                CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                                http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                                Komentarz

                                • jimw
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 228

                                  #17
                                  A nie tutaj?

                                  Zamieszczone przez karol_pawel
                                  Dzieki wielkie za pomoc


                                  [ Dodano: Czw 22 Paź, 09 09:24 ]
                                  Witam ponownie

                                  Bardzo bym prosił Cysterniarza o pomoc - u mechanika wywala błędy nr 19561 i 17965 jak byś mógł mi powiedzieć co te błędy oznaczają był bym bardzo wdzięczny.

                                  Pozdrawiam
                                  Jest:
                                  O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
                                  Była:
                                  O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
                                  O1 1998, 1.6 AEE + LPG

                                  Komentarz

                                  • pablo_doctor
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 791

                                    #18
                                    pewnie 19561 powoduje 17965 hmmm ciekawe

                                    19561 Zawor N239 klapka kol. sacego
                                    17965 Przeladwanie
                                    pablo_doctor

                                    Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                                    CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                                    http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                                    Komentarz

                                    • cysterniarz
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1887
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez pablo_doctor
                                      pewnie 19561 powoduje 17965 hmmm ciekawe
                                      pewnie tak

                                      karol_pawel, a co tam jeszcze wyskoczyło przy tym błedzie 19561 ?
                                      - zwarcie do masy
                                      - zwarcie do plusa
                                      - przerwa w ciągłości ?

                                      posprawdzaj wiązki przy N239

                                      Komentarz

                                      • pablo_doctor
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 791

                                        #20
                                        cysterniarz chlopakowi sprawzal te bledy jakis kolomonter, skanerem i nawet ni wiedzial co zaczytal. Jako ze ze dizelami ni mam na cod zien doczynienia, podpowiedz mi gdziejest dokladnie ten N239. moze byc pogladowy opis znajde - bo padopodobnie bede zaladal do tego silinka.

                                        pozdro
                                        pablo_doctor

                                        Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                                        CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                                        http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                                        Komentarz

                                        • cysterniarz
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1887
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          pablo_doctor, :

                                          Komentarz

                                          • lukasz12022
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 102

                                            #22
                                            karol_pawel,

                                            u mnie wszytstko jest już OK zawór N75 był do wymianny takie malutkie a tyle zamieszania

                                            Dziękuję wszystkim za pomoc
                                            OCTAVIA 1.9 TDI

                                            Komentarz

                                            • apo5
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 11

                                              #23
                                              Witam Was ponownie. Ehh octavia 1.9 TDI 2004 kupiona miesiąc temu i same problemy.
                                              Najpierw nie chciała odpalac po nocy (nadal jej to kiepsko idzie). Myślałem, ze akumulator lub świece. Aku sprawdzony, świece zarowe sprawdzone a mimo to z rana rozrusznik się meczy. Filtry wymienione na samym początku zakupu, olej tez. Tankuje BP Ultimate i nawet ostatnio dodalem STP do czyszczenia wtryskow no i bez efektów. Mało tego, dzisiaj spod pracy ledwo ruszylem, rozrusznik LEDWO kręcił - w zasadzie to robił jeden obrót i cisza. Kiedy po kolejnym razie łaskawie zaskoczył silnik zaswiecily się kontrolka świec zarowych (miga w trakcie jazdy - światła stop działają) oraz kontrolka elektronicznego sterowania silnikiem ... jutro (o ile rano rusze spod domu) podjade na syreny na diagnozę i podpiecie do kompa - a na dzień dzisiejszy pytam Was czy te objawy nasuwaja Wam cokolwiek na myśl? Czy ktoś miał podobne problemy?? Pozdrawiam!

                                              Komentarz

                                              • lukasz12022
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 102

                                                #24
                                                kiedys nie mogłem odpalic przyczyną był zacinający sie EGR wyczysciłem i wszystko było wporządku, jak będziesz miał numerek błędów to szybciej ktoś Ci pomorze
                                                OCTAVIA 1.9 TDI

                                                Komentarz

                                                • apo5
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 11

                                                  #25
                                                  Juz po wizycie na syreny. Okazało się, że odłączyła się jakaś podłużna część, która jest przymocowana przy wtryskach (czujnik?). Oprócz tego wyszły na jaw inne kwiatki a mianowicie: do wymiany rozrusznik (zaproponowali mi boscha za 700 złotych plus 60 zlotych robocizna.... T_T, póki co mnie nie stać i musze poszukać czegoś tańszego we własnym zakresie chyba), do tego akumulator do wymiany, do tego pompa podcisnienia? (koszt około 800 złotych), do tego pasek alternatora oraz koło dwumasowe. W sumie koszty całkiem niezłe się u chłopaków naliczyły: DWUMAS 2100 + rozrusznik 760 + pompa 890 ... to sobie kupiłem samochód :| Jak u nich takie ceny to ciekawe ile bym w ASO zabulił. Az z ciekawosci zadzwonie się zapytac. Generalnie NA JUZ jest do zrobienia akumulator (centra futura ok. 360 złotych) i rozrusznik (znalazłem juz na necie jakiś za 320 złotych - pytanie czy bedzie do octavki pasował). Czy ktoś z Was wymieniał kiedyś u siebie w octavii I 1.9 TDI rozrusznik? Auto z 2004 roku jest. Jeżeli tak to ile Was to wyniosło? Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...