Problem z biegami ???? octavia 1.6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzen75
    Classic
    • 2010
    • 19

    Problem z biegami ???? octavia 1.6

    Ładna sztuka zostaje tylko pogratulować
    A tak na marginesie co ty masz założone na kierownice ? Delikatnie mówiąc, trochę szpeci
  • chrypo
    Drive
    • 2009
    • 42

    #2
    Problem z biegami ???? octavia 1.6

    Witam mam problem z moja octavka 1.6 problem pojawił sie juz jakiś czas temu zaczeła ciezko wchodzic jedynka (bieg) potem padły mi poduszki silnika i w tym czasie zaczeły ciezko wchodzic wszystkie biegi ale po wymianie poduszek problem pozostał mianowicie czasmi jest tak ze biegi wchodza (ale z oporem) a czasem w czasnie jazdy jak prubuje np. z 3 na 4 to nie wchodzi i w tym momencie nie moge wzucic zadnego biegu juz wogóle puki sie auto nie zatrzyma i dopiero wtedy 1 moge, jest tez tak ze jak podjezdzam do skrzyzowania i z 4 na 2 i tez nie wchodzi w czym problem? poduszki zmienione sa , czy skrzynia pada? czy moze sprzegło jakos podciagnac czy jak??? prosze o pomoc bo strasznie uciazliwie sie jezdzi

    Komentarz

    • pablo_doctor
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 791

      #3
      defekt skrzyni mam kolege ktory ma ten sam silnik i takie same problemy ze skrzynia. Juz dwa razy poprawial nitowania czegos tam w srodku.
      pablo_doctor

      Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

      CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

      http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

      Komentarz

      • Viniu
        Rider
        • 2008
        • 517

        #4
        Nie są to objawy zerwanych nitów w mechaniźmie różnicowym Gdyby to była padająca skrzynia ze względu na nity to słyszałbyś chrobotanie, głośny świst ze skrzyni i tzw. żabke najczęściej na dwójce w okolicach 2tys. obr. Ja bym spróbował podjechać do jakiegoś magika na wyregulowanie wodzików.
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • jack.
          Drive
          • 2009
          • 70

          #5
          Pojedź do ASO albo jakiegoś rozgarniętego mechaniora. Jeśli problem z biegami dotyczy wybieraka (nie ma zgrzytów przy wbijaniu biegów), to da się to wyregulować

          Komentarz

          • chrypo
            Drive
            • 2009
            • 42

            #6
            no zgrzytów nie ma poprostu biegi ciezko wchodza

            [ Dodano: Sro 21 Paź, 09 10:02 ]
            mógłby jeszcze prosic o wyjasnienie dokładnie z tymi nitowaniami o co chodzi?

            Komentarz

            • Viniu
              Rider
              • 2008
              • 517

              #7
              Zamieszczone przez chrypo
              mógłby jeszcze prosic o wyjasnienie dokładnie z tymi nitowaniami o co chodzi?
              Problem nitów dotyczy pewnej partii skrzyń biegów montowanych we wszystkich autach grupy VAG z silnikami 1.6 SR (AEE, AKL, AEH) ze skrzyniami o oznaczeniach: DUU, DUS, DUW, DUV, ERT. Generalnie chodzi o to że w mechaniźmie różnicowym w skrzyni biegów tarcza talerza jest "przytwierdzona nitami, które nie wiedzieć czemu potrafią się ściąć robiąć totalną demolkę w skrzyni i najczęściej uszkadzając obudowę skrzyni, co doprowadza do wycieku oleju. Najczęściej objawia się to właśnie zgrzytem, świstem w skrzyni i szarpaniem podczas przyspieszania, choć objawy nie muszą występować łącznie i zawsze. Ot poprostu VW wypuściło bubla i do niego się nie przyznaje. W pewnym sensie, bo VW wypuściło na rynek specjalny zestaw naprawczy zastępujący nity tradycyjnymi śrubami. Problem w tym, że ASO SKODA (np. w Zielonej Górze) nie podejmuje się wymiany nitów na śruby twierdząc, że i one nie dają 100% pewności. Tak więc jesteśmy trochę skazani na tandetę.

              [ Dodano: Sro 21 Paź, 09 10:13 ]
              Zamieszczone przez chrypo
              zgrzytów nie ma poprostu biegi ciezko wchodza
              To raczej nie nity.. przyczyny szukałbym w sprzęgle ew. w regulacji wodzików.

              Ps. Olej w skrzyni oczywiście sprawdzałeś i masz odpowiedni poziom ??
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • chrypo
                Drive
                • 2009
                • 42

                #8
                wiec tak po dokładniejszych ogledzinach postaram sie wam przedstawic jak to wyglada kiedy silnik chodzi skoda na postoju na luzie to słysze delikatny szum , wciskajac sprzegło do połowy słychac wtedy najgłosniej ze cos szoruje "lata" tak jakby łozysko sie sypało , po wcisnieciu sprzegła na maxa cisza !!! (ze az miło) no i do tego dochodza te biegi co wspomniaem wczesniej ze bardzo ciezko chodza ,sa momenty ze jest normalnie i tez takie ze wogóle przez chwile nie moge zadnego biegu wzucic a co ciekawe sprzedło ma 8 tys przejechane tylko a wymieniałem kopletne z łozyskiem olej w skrzyni jest rawidłowo....

                Komentarz

                Pracuję...