Zamieszczone przez tom2212
[O1] temperatura płyny chłodniczego
Zwiń
X
-
[O1] temperatura płyny chłodniczego
Przeszukałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
Chodzi o silnik benzynowy 1.6 AKL
Czy wskazówka temperatury cieczy jak osiągnie pion czyli 90 stopni ma prawo opaść tak do ok 85 stopni. Zauważyłem taki problem podczas jazdy nawet gdy ogrzewanie jest wyłączone całkowicie. Oczywiście jak się zatrzymam i postoje wskazówka osiągnie pion.
Jeśli chodzi o termostat rura robi się ciepła kiedy wskazówka praktycznie osiąga 90 stopni. Termostat wymieniałem jakieś pół roku temu. Czy jest możliwe aby otwierał się dobrze a nie zamykał przy 87stopniach.
Dziś zamontuje inny czujnik temperatury ale nie wiem czy to jego wina bo z tego co wyczytałem na forum to uszkodzony czujniki powodowałby większe wahnięcia wskazówki i nie takie płynne jak obecnie ma to miejsce.
Jestem już lekko skołowany. Pomóżcie.
-
-
wszystko masz w najlepszym porzadku, nie martw sie.
czujnik temperatury masz umieszczony w okolicy glowicy, wiec
gdy silnik sie rozgrzewa wskazowka dochodzi do 90st. (pion)
w okolicach 88st otwiera sie termostat i pompa zaczyna pompowac chlodniejszy plyn
z chlodnicy. wtedy wskazowka moze Ci opasc do tych 85st.
ot i cala filozofia. niczego nie musisz wymieniac.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Chyba raczej termostat nie jest najlepszy - mój (też wymieniany z pól roku przed początkami awarii) też tak się zachowywał - niby trzymał na początku dobrze a później, w chłodne dni (na początku musiał być mróz później wystarczyły temp. ok. 0), szczególnie przy hamowaniu silnikiem to było widoczne, nie zamykał się i temperatura wyraźnie spadała - ale to bylo tak z 10C. Takie wahnięcia jak opisuje rss to obserwowałem w poprzednich skodach - Felicii i starych 105 (tam to były nawet porządne dwa wahnięcia - na dużym mrozie, po pierwszym otwarciu termostatu wskaźnik leciał do ok. 50C - ale tam było 11 l płynu). W Occie czegoś takiego teraz, na dobrym termostacie, w ogóle nie obserwuje - jak temp dojdzie do 90 na wskaźniku to tak trzyma - tutaj wskaźnik jest bardzo mocno tłumiony i nie widać takich wahnięć.
Komentarz
-
-
dzięki koledzy za odp
Pojeżdżę trochę i poobserwuje jak się sytuacja nie poprawi to rzucę się znów na wymianę termostatu
Wie ktoś ile taka wymiana (i sam oryginalny termostat) w ASO może kosztować i czy warto założyć termostat oryginalny czy może są lepsze zamienniki (np WAHLER)
Świrujący termostat kupowałem na skodaczesci.pl jako oryginał wtedy za 35 pln z tego co pamiętam - sezon chyba przyszedł i 50 wołają
[ Dodano: Czw 22 Paź, 09 17:38 ]
Panowie,
wymieniłem czujnik temperatury i wskazówka temperatury trzyma cały czas pion po osiągnięciu 90 stopni.
Czujnik temperatury wymieniałem jakiś czas temu razem z termostatem jako jeden z podejrzanych. Wtedy okazało się że termostat był walnięty a teraz popsuł się czujnik. Wróciłem do oryginalnego - dobrze że go nie wyrzuciłem - okazał sie sprawny. Czujnik, który mi padł kupiłem na allegro wydawał się oryginalny i taki był opis na aukcji (made in luxemburg) jedynie tylko kolor był dziwny bo wcześniej miałem niebieski (made in luxemburg także) a popsuty - kupiony na allegro koloru ciemnozielonego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Thsdzięki koledzy za odp
Pojeżdżę trochę i poobserwuje jak się sytuacja nie poprawi to rzucę się znów na wymianę termostatu
Wie ktoś ile taka wymiana (i sam oryginalny termostat) w ASO może kosztować i czy warto założyć termostat oryginalny czy może są lepsze zamienniki (np WAHLER)
Świrujący termostat kupowałem na skodaczesci.pl jako oryginał wtedy za 35 pln z tego co pamiętam - sezon chyba przyszedł i 50 wołają
[ Dodano: Czw 22 Paź, 09 17:38 ]
Panowie,
wymieniłem czujnik temperatury i wskazówka temperatury trzyma cały czas pion po osiągnięciu 90 stopni.
Czujnik temperatury wymieniałem jakiś czas temu razem z termostatem jako jeden z podejrzanych. Wtedy okazało się że termostat był walnięty a teraz popsuł się czujnik. Wróciłem do oryginalnego - dobrze że go nie wyrzuciłem - okazał sie sprawny. Czujnik, który mi padł kupiłem na allegro wydawał się oryginalny i taki był opis na aukcji (made in luxemburg) jedynie tylko kolor był dziwny bo wcześniej miałem niebieski (made in luxemburg także) a popsuty - kupiony na allegro koloru ciemnozielonego.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
Komentarz