[O1] temperatura płyny chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mksi
    Drive
    • 2009
    • 45

    [O1] temperatura płyny chłodniczego

    Zamieszczone przez tom2212
    a teraz powoli możesz jechać ale delikatnie aby nie uszkodzic
    a w przyszłości w mroźne dni nie zaciągć ręcznego, i najlepiej poszukać gdzie przedostaje się woda do linki.
  • Ths
    Rider
    • 2007
    • 317

    #2
    [O1] temperatura płyny chłodniczego

    Przeszukałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi

    Chodzi o silnik benzynowy 1.6 AKL
    Czy wskazówka temperatury cieczy jak osiągnie pion czyli 90 stopni ma prawo opaść tak do ok 85 stopni. Zauważyłem taki problem podczas jazdy nawet gdy ogrzewanie jest wyłączone całkowicie. Oczywiście jak się zatrzymam i postoje wskazówka osiągnie pion.

    Jeśli chodzi o termostat rura robi się ciepła kiedy wskazówka praktycznie osiąga 90 stopni. Termostat wymieniałem jakieś pół roku temu. Czy jest możliwe aby otwierał się dobrze a nie zamykał przy 87stopniach.
    Dziś zamontuje inny czujnik temperatury ale nie wiem czy to jego wina bo z tego co wyczytałem na forum to uszkodzony czujniki powodowałby większe wahnięcia wskazówki i nie takie płynne jak obecnie ma to miejsce.
    Jestem już lekko skołowany. Pomóżcie.

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      wszystko masz w najlepszym porzadku, nie martw sie.
      czujnik temperatury masz umieszczony w okolicy glowicy, wiec
      gdy silnik sie rozgrzewa wskazowka dochodzi do 90st. (pion)
      w okolicach 88st otwiera sie termostat i pompa zaczyna pompowac chlodniejszy plyn
      z chlodnicy. wtedy wskazowka moze Ci opasc do tych 85st.

      ot i cala filozofia. niczego nie musisz wymieniac.
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • star200
        Ambiente
        • 2009
        • 177

        #4
        U mnie bez względu na warunki wskazówka stoi pionowo Kolego. Z tym, że wachania w granicach 5st C nie powinny budzić żadnego niepokoju. Na razie jeździj spokojnie.
        Po prostu termostaty nawet nowe czasem dalekie są od doskonałości 8) Trochę Ci nie domyka :wink:

        Komentarz

        • mkz
          Ambiente
          • 2008
          • 138

          #5
          Chyba raczej termostat nie jest najlepszy - mój (też wymieniany z pól roku przed początkami awarii) też tak się zachowywał - niby trzymał na początku dobrze a później, w chłodne dni (na początku musiał być mróz później wystarczyły temp. ok. 0), szczególnie przy hamowaniu silnikiem to było widoczne, nie zamykał się i temperatura wyraźnie spadała - ale to bylo tak z 10C. Takie wahnięcia jak opisuje rss to obserwowałem w poprzednich skodach - Felicii i starych 105 (tam to były nawet porządne dwa wahnięcia - na dużym mrozie, po pierwszym otwarciu termostatu wskaźnik leciał do ok. 50C - ale tam było 11 l płynu). W Occie czegoś takiego teraz, na dobrym termostacie, w ogóle nie obserwuje - jak temp dojdzie do 90 na wskaźniku to tak trzyma - tutaj wskaźnik jest bardzo mocno tłumiony i nie widać takich wahnięć.

          Komentarz

          • Ths
            Rider
            • 2007
            • 317

            #6
            dzięki koledzy za odp
            Pojeżdżę trochę i poobserwuje jak się sytuacja nie poprawi to rzucę się znów na wymianę termostatu

            Wie ktoś ile taka wymiana (i sam oryginalny termostat) w ASO może kosztować i czy warto założyć termostat oryginalny czy może są lepsze zamienniki (np WAHLER)

            Świrujący termostat kupowałem na skodaczesci.pl jako oryginał wtedy za 35 pln z tego co pamiętam - sezon chyba przyszedł i 50 wołają


            [ Dodano: Czw 22 Paź, 09 17:38 ]
            Panowie,
            wymieniłem czujnik temperatury i wskazówka temperatury trzyma cały czas pion po osiągnięciu 90 stopni.
            Czujnik temperatury wymieniałem jakiś czas temu razem z termostatem jako jeden z podejrzanych. Wtedy okazało się że termostat był walnięty a teraz popsuł się czujnik. Wróciłem do oryginalnego - dobrze że go nie wyrzuciłem - okazał sie sprawny. Czujnik, który mi padł kupiłem na allegro wydawał się oryginalny i taki był opis na aukcji (made in luxemburg) jedynie tylko kolor był dziwny bo wcześniej miałem niebieski (made in luxemburg także) a popsuty - kupiony na allegro koloru ciemnozielonego.

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14885
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              Zamieszczone przez star200
              U mnie bez względu na warunki wskazówka stoi pionowo
              Jeszcze nigdy nie opadła, ani nie poszła dalej - stoi jak drut (zima, lato, chorwackie upały itp.). Jak opadała, to okazało się, że walnął wskaźnik temp.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                Zamieszczone przez Ths
                dzięki koledzy za odp
                Pojeżdżę trochę i poobserwuje jak się sytuacja nie poprawi to rzucę się znów na wymianę termostatu

                Wie ktoś ile taka wymiana (i sam oryginalny termostat) w ASO może kosztować i czy warto założyć termostat oryginalny czy może są lepsze zamienniki (np WAHLER)

                Świrujący termostat kupowałem na skodaczesci.pl jako oryginał wtedy za 35 pln z tego co pamiętam - sezon chyba przyszedł i 50 wołają


                [ Dodano: Czw 22 Paź, 09 17:38 ]
                Panowie,
                wymieniłem czujnik temperatury i wskazówka temperatury trzyma cały czas pion po osiągnięciu 90 stopni.
                Czujnik temperatury wymieniałem jakiś czas temu razem z termostatem jako jeden z podejrzanych. Wtedy okazało się że termostat był walnięty a teraz popsuł się czujnik. Wróciłem do oryginalnego - dobrze że go nie wyrzuciłem - okazał sie sprawny. Czujnik, który mi padł kupiłem na allegro wydawał się oryginalny i taki był opis na aukcji (made in luxemburg) jedynie tylko kolor był dziwny bo wcześniej miałem niebieski (made in luxemburg także) a popsuty - kupiony na allegro koloru ciemnozielonego.
                po prostu kupiles czujnik o fabrycznie innych parametrach .... wlasnie te roznice sa oznaczane kolorami
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                Pracuję...