rezon, no raczej coś właśnie koło tego, chętnie bym to sprawdził w jakimś warsztacie, ale nie mam zaufanego w Wawie. Ale może i masz rację, że troszku panikuje :wink:
[O1] Poduszki powietrzne w fotelach
Zwiń
X
-
[O1] Poduszki powietrzne w fotelach
Witam!
Problem mój dotyczy poduszek w fotelach, a zasadzie ich diagnostyki. Kupiłem niedawno fotele z leona , lecz poprzedni właściciele nie podłączali w swoich maszynach przedmiotowych poduszek z uwagi na brak sterownika. Podczas montażu okazało się , że wtyczki które posiadam w swoim samochodzie nie pasują do nowo zakupionych foteli. W oryginalnym fotelu skody oraz seata znajdują się identyczne kolory 3 przewodów, czarny, niebieski i czarny. Przerobiłem moje oryginalne wtyczki tak aby pasowały do tych , które znajdują sie aktualnie w samochodzie. Z racji tego , że już wcześniej wymontowałem fotele i kontrolka AIRBAGU była oświecona, po podłączeniu , błąd poduszki występował nadal.
W związku z opisaną sytuacją planuję, udać się do jakiegoś speca z Vagiem i skasować bląd Airbag. Moje pytanie natomiast brzmi, czy w przypadku skasowania błędu oraz (ewentualnym) błędnym podłączeniu poduszki mogą zostać zdetonowane? Czy te urządzenia w jakiś sposób są idioto odporne, a ewentualny błąd będzie nadal sygnalizowany kontrolka Airbagu?
Mam trochę cykora czy aby na pewno wszytko jest w porządku, pomimo tego, iz ze swojej strony dołożyłem starań, aby przewody były rozmieszczone identycznie.
Pozdrawiam
Łukasz
PS. Nie chciałbym skorzystać z usług tapicerskich.
OctaviaI rok prod 2002, 1,9 TDI agrSpoko loko lusi sponton
-
-
3 przewody?
zazwyczaj do poduszki idą 2 do detonacji
chyba, że te dwa czarne są razem
jak odwrotnie podłączyłeś to nic się nie stanie
poduszka detonuje jak na jej zaciskach pojawi się potencjał |12v|->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukas_78pytanie czy jak podepnę vaga i uruchomię diagnostykę nie wysadzi mi foteli->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
jedź do gościa z VAG`iem i niech Ci za 50 PLN zrobi diagnostykę poduszek. Nakład niewielki w stosunku do tego, co można stracić. Zdrowy rozsądek i logika wskazuje na to, że poduchy nie wystrzelą, ja bym jednak oddał to w ręce kogoś, kto w razie czego będzie w stanie bez większego 'ale' naprawić swój błąd.
Komentarz
-
-
Nakład niewielki w stosunku do tego, co można stracić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NabuchNie wiem która wersja Vagcoma miała jakiegoś buga który przy wejściu w diagnostykę poduszek powodował jakieś problemy
prawie wszystkie z rodziny 6Q0 90960x po zczytaniu vagiem
uszkadzają się i łapią błąd 65535 :evil:
te sterowniki są z lat 1999-2002 (tak orientacyjnie)
teoretycznie wszystkie, które są na 1C0 90960x są bez buga
piszę teoretycznie bo jeden taki mi się trafił, który też walnął
przy takim błędzie trzeba dać do magika który zaprogramuje eeprom jeszcze raz->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
a czy przy samym testowaniu /diagnostyce nie pojawia się na złączach od poduszki 12v?
Moze jest ktos w stanie zerknąć w schemat rozlożenia przewodów w poduszce fotela?
Myslałem, żeby zrobić akcje tego typu iz przylutuję wtyczki z leona do fotela z octavii, zachowując kolorystykę i ułożenie przewodów. potem będąc już pewny mogę przełożyć wtyczki i przewody na nowy fotel.
Kurde ryzyko spore...echSpoko loko lusi sponton
Komentarz
-
-
Hi...
Bądź mężczyzną... odpalaj .
A poważnie - myślę że nikt Ci odpowiedzi na to pytanie czy w Twoim aucie podczas diagnostyki pojawi się 12V na poduszce nie odpowie. IMHO podłącz zamiast poduszki miernik cyfrowy i zrób diagnostykę. Miernik ma na tyle dużą impedancję (ok 1 MOhm) że powinien być rozpoznany jak rozwarcie. A napięcie powinien Ci wykazać. W każdym przypadku nikt Ci nie zagwarantuje czy w Twoim aucie jest wszystko ok i czy coś nie zadziała w sposób nieoczekiwany.
Pozdrawiam...Kwiatek...
Komentarz
-
-
Re: Poduszki powietrzne w fotelach
Zamieszczone przez lukas_78W oryginalnym fotelu skody oraz seata znajdują się identyczne kolory 3 przewodów, czarny, niebieski i czarny
Pierwszy jest to VW Golf4 rok 1999 - czyli Skoda w tych samych latach
Drugi Skoda po roku 2004
Główna różnica to ilość kabli przy wtyczkach
Komentarz
-
Komentarz