[O1] Poduszki powietrzne w fotelach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • larson
    Classic
    • 2004
    • 36

    [O1] Poduszki powietrzne w fotelach

    rezon, no raczej coś właśnie koło tego, chętnie bym to sprawdził w jakimś warsztacie, ale nie mam zaufanego w Wawie. Ale może i masz rację, że troszku panikuje :wink:
  • lukas_78
    Ambiente
    • 2004
    • 148

    #2
    [O1] Poduszki powietrzne w fotelach

    Witam!

    Problem mój dotyczy poduszek w fotelach, a zasadzie ich diagnostyki. Kupiłem niedawno fotele z leona , lecz poprzedni właściciele nie podłączali w swoich maszynach przedmiotowych poduszek z uwagi na brak sterownika. Podczas montażu okazało się , że wtyczki które posiadam w swoim samochodzie nie pasują do nowo zakupionych foteli. W oryginalnym fotelu skody oraz seata znajdują się identyczne kolory 3 przewodów, czarny, niebieski i czarny. Przerobiłem moje oryginalne wtyczki tak aby pasowały do tych , które znajdują sie aktualnie w samochodzie. Z racji tego , że już wcześniej wymontowałem fotele i kontrolka AIRBAGU była oświecona, po podłączeniu , błąd poduszki występował nadal.

    W związku z opisaną sytuacją planuję, udać się do jakiegoś speca z Vagiem i skasować bląd Airbag. Moje pytanie natomiast brzmi, czy w przypadku skasowania błędu oraz (ewentualnym) błędnym podłączeniu poduszki mogą zostać zdetonowane? Czy te urządzenia w jakiś sposób są idioto odporne, a ewentualny błąd będzie nadal sygnalizowany kontrolka Airbagu?

    Mam trochę cykora czy aby na pewno wszytko jest w porządku, pomimo tego, iz ze swojej strony dołożyłem starań, aby przewody były rozmieszczone identycznie.

    Pozdrawiam
    Łukasz

    PS. Nie chciałbym skorzystać z usług tapicerskich.
    OctaviaI rok prod 2002, 1,9 TDI agr
    Spoko loko lusi sponton

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      3 przewody?
      zazwyczaj do poduszki idą 2 do detonacji
      chyba, że te dwa czarne są razem
      jak odwrotnie podłączyłeś to nic się nie stanie
      poduszka detonuje jak na jej zaciskach pojawi się potencjał |12v|
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • lukas_78
        Ambiente
        • 2004
        • 148

        #4
        przewody , bez cienia wątpliwości sa trzy , pytanie czy jak podepnę vaga i uruchomię diagnostykę nie wysadzi mi foteli.
        Spoko loko lusi sponton

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10960
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez lukas_78
          pytanie czy jak podepnę vaga i uruchomię diagnostykę nie wysadzi mi foteli
          myślę że nie
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • jack.
            Drive
            • 2009
            • 70

            #6
            jedź do gościa z VAG`iem i niech Ci za 50 PLN zrobi diagnostykę poduszek. Nakład niewielki w stosunku do tego, co można stracić. Zdrowy rozsądek i logika wskazuje na to, że poduchy nie wystrzelą, ja bym jednak oddał to w ręce kogoś, kto w razie czego będzie w stanie bez większego 'ale' naprawić swój błąd.

            Komentarz

            • Nabuch
              Drive
              • 2009
              • 65

              #7
              Nakład niewielki w stosunku do tego, co można stracić.
              Słuszna uwaga. Zwłaszcza że samemu przy poduszkach można trochę namieszać. Nie wiem która wersja Vagcoma miała jakiegoś buga który przy wejściu w diagnostykę poduszek powodował jakieś problemy.Kolega przez wejście w diagnostykę poduszek w ten sposób zapewnił sobie właśnie dosyć drogą wizytę u magika...Poduszek co prawda nie odpaliło no ale...

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez Nabuch
                Nie wiem która wersja Vagcoma miała jakiegoś buga który przy wejściu w diagnostykę poduszek powodował jakieś problemy
                to nie kwestia vagcoma tylko sterownika airbag
                prawie wszystkie z rodziny 6Q0 90960x po zczytaniu vagiem
                uszkadzają się i łapią błąd 65535 :evil:
                te sterowniki są z lat 1999-2002 (tak orientacyjnie)

                teoretycznie wszystkie, które są na 1C0 90960x są bez buga
                piszę teoretycznie bo jeden taki mi się trafił, który też walnął

                przy takim błędzie trzeba dać do magika który zaprogramuje eeprom jeszcze raz
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • Nabuch
                  Drive
                  • 2009
                  • 65

                  #9
                  to nie kwestia vagcoma tylko sterownika airbag
                  prawie wszystkie z rodziny 6Q0 90960x po zczytaniu vagiem
                  uszkadzają się i łapią błąd 65535
                  te sterowniki są z lat 1999-2002 (tak orientacyjnie
                  Dobrze wiedzieć bo już mnie tak kusiło zajrzeć vagiem u siebie w poduszeczki co tam ciekwego jest :P

                  Komentarz

                  • lukas_78
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 148

                    #10
                    a czy przy samym testowaniu /diagnostyce nie pojawia się na złączach od poduszki 12v?
                    Moze jest ktos w stanie zerknąć w schemat rozlożenia przewodów w poduszce fotela?


                    Myslałem, żeby zrobić akcje tego typu iz przylutuję wtyczki z leona do fotela z octavii, zachowując kolorystykę i ułożenie przewodów. potem będąc już pewny mogę przełożyć wtyczki i przewody na nowy fotel.

                    Kurde ryzyko spore...ech
                    Spoko loko lusi sponton

                    Komentarz

                    • 4kwiatek
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 228

                      #11
                      Hi...

                      Bądź mężczyzną... odpalaj .

                      A poważnie - myślę że nikt Ci odpowiedzi na to pytanie czy w Twoim aucie podczas diagnostyki pojawi się 12V na poduszce nie odpowie. IMHO podłącz zamiast poduszki miernik cyfrowy i zrób diagnostykę. Miernik ma na tyle dużą impedancję (ok 1 MOhm) że powinien być rozpoznany jak rozwarcie. A napięcie powinien Ci wykazać. W każdym przypadku nikt Ci nie zagwarantuje czy w Twoim aucie jest wszystko ok i czy coś nie zadziała w sposób nieoczekiwany.

                      Pozdrawiam...
                      Kwiatek...

                      Komentarz

                      • awiacek
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 152

                        #12
                        Re: Poduszki powietrzne w fotelach

                        Zamieszczone przez lukas_78
                        W oryginalnym fotelu skody oraz seata znajdują się identyczne kolory 3 przewodów, czarny, niebieski i czarny
                        Tutaj masz dwa schematy podłączenia poduszek.
                        Pierwszy jest to VW Golf4 rok 1999 - czyli Skoda w tych samych latach
                        Drugi Skoda po roku 2004
                        Główna różnica to ilość kabli przy wtyczkach
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        • lukas_78
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 148

                          #13
                          dziękuje bardzo za pomoc, myślę , że jak to pokaże magikowi elektromechanikowi , będzie to pomocne
                          Spoko loko lusi sponton

                          Komentarz

                          Pracuję...