[O1] mechanizm szyb - demontaż

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fis
    Classic
    • 2010
    • 11

    [O1] mechanizm szyb - demontaż

    Wielkie sorki. Faktycznie nie spojrzałem dokładnie i za szybko klepnąłem na wyślij. Jeszcze raz sorry.
  • shados
    Drive
    • 2009
    • 41

    #2
    [O1] mechanizm szyb - demontaż

    Dziś kupiłem w końcu upragnioną octavie. Przed zakupem posprawdzałem czy wszystko działa jak powinno i tak było. Wróciłem autem od sprzedającego 200 km, pojeździłem pozałatwiać co miałem pozałatwiać (obiad u mamy i wróciłem do domu. Przed chwilą odwoziłem kumpele do domu, wyjeżdżamy z parkingu i nagle łup! Patrzę - nie mam z tyłu szyby. Ok, auto do niej do garażu, a po powrocie do domu na neta i archiwum forum przeszukałem - wiem co jest grane.
    Pytanie mam jednak takie: jak zdemontować boczek w drzwiach? Czy to te kilka torxów które widać? Czy jeszcze jakieś ukryte? Gdzie są zatrzaski żeby ich nie połamać? Czy w ogóle trudna to robota?
    I teraz pytanie numer dwa: jak zdemontować i wymienić mechanizm szyb? Czy da sobie z tym radę osoba, która przy autach niewiele robiła? Czy może lepiej jechać z tym do serwisu?
    Pomóżcie żeby ten pierwszy dzień, który miał cieszyć, żalem się nie zakończył...
    www.microworks.pl

    Komentarz

    • modrzew24
      Classic
      • 2008
      • 35

      #3
      Hehehe - winszuje wyboru. Jak poczytasz to forum to zobaczysz co następnie "poleci" w twojej Octavce Co do demontażu to śruba jest jeszcze w rączce - jest ona złożona z elementów. Musisz delikatnie podważyć plastik (najlepiej od góry). Jak wyjdzie ten kawałek to będziesz miał w głębi dojście do śruby . Pozdrawiam

      Komentarz

      • shados
        Drive
        • 2009
        • 41

        #4
        Czyzbym wybral nieodpowiednio? Co jest nastepne na liscie usterek?
        www.microworks.pl

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10996
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez shados
          Czyzbym wybral nieodpowiednio? Co jest nastepne na liscie usterek?
          spokojnie, kolega modrzew24 niestosownie żarty sobie stroi :evil:
          będzie dobrze :szeroki_usmiech
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • modrzew24
            Classic
            • 2008
            • 35

            #6
            Spokojnie shados - to były żarty Choć jestem użytkownikiem Octy od 2 lat ( kupilem auto 6 letnie) i jak tak sobie poczytałem co pada to faktycznie po jakimś czasie padło. Mialem już problem własnie z szybką która pewnego dnia opadła, wycieraczki też odmówiły posłuszeństwa ( czyszczenie mechanizmu) ...itp. Pozdrawiam

            Komentarz

            • Deco
              Rider
              • 2008
              • 612

              #7
              Zamieszczone przez modrzew24
              Hehehe - winszuje wyboru. Jak poczytasz to forum to zobaczysz co następnie "poleci" w twojej Octavce Co do demontażu to śruba jest jeszcze w rączce - jest ona złożona z elementów. Musisz delikatnie podważyć plastik (najlepiej od góry). Jak wyjdzie ten kawałek to będziesz miał w głębi dojście do śruby . Pozdrawiam
              W rączce są chyba 2 śruby i jedna jest w za uchwytem do otwierania drzwi żeby się do niej dostać trzeba podważyć a następnie zdemontować element z głośnikiem i sterowaniem szyb (wersja z elektryką), przed zdjęciem boczka trzeba jeszcze zdemontować głośniczek bo potrafią się urwać (w drzwiach przednich). jak odkręcisz wszystkie śrubki (2 w rączce, 1 za klameczką i 7 torxów do dokoła boczka) to boczek Ci od dołu odejdzie wtedy trzeba go szarpnąć do góry (jest wciśnięty na wcisk). A co do rozpołowienia rączki to ja to robię dłutem (chodzi o to, że jest dość szerokie) od dołu rączki. Aby nic nie porysować przed podważeniem pod śrubokręt/dłuto podkładam kawałek szmatki.

              Komentarz

              • dnz
                Classic
                • 2009
                • 11

                #8
                A jak jest z montazem mechanizmu podnoszenia szyb??
                czy łatwo to zrobic??

                Czy trzeba kupowac caly mechanizm czy moze wystarczy np wymienic tylko peknieta linke??

                Komentarz

                • guciek81
                  Drive
                  • 2009
                  • 46

                  #9
                  Trzeba wymienić cały mechanizm, koszt koło 100zł ale jest to banalnie proste. Należy zdjąć boczek i odkręcić pare śrub. Prosta robota tylko żeby nie przyszło do głowy wyjmować szybę .

                  Komentarz

                  • dnz
                    Classic
                    • 2009
                    • 11

                    #10
                    dzieki.

                    Mam jeszcze pytanko,
                    czy powinna byc tam jakas folia na szybe??
                    Bo zdjalem juz boczek i nie widze zadnej foli - prawy przod.

                    Czy jest to bez roznicy czy szyba jest u gory czy u dołu??

                    Komentarz

                    • delanopl
                      Elegance
                      • 2009
                      • 831

                      #11
                      Folia powinna być, jeśli jej nie ma to znaczy że ktoś już pchał tam paluchy :twisted:

                      Komentarz

                      • dnz
                        Classic
                        • 2009
                        • 11

                        #12
                        mozna kupic taka folie??

                        albo cos samemu zrobic jakos??

                        Komentarz

                        • pskosz
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 703

                          #13
                          Po pierwsze woda będzie leciała do środka.
                          W serwisie kolega zapłacił około 15-20 zł za takąfolie.
                          Ja akurat nie mogłem podjechać do serwisu i zrobiłem sobie z grubej folii po czarnym worku po śmieciach
                          pozdrowienia

                          Komentarz

                          • delanopl
                            Elegance
                            • 2009
                            • 831

                            #14
                            czy kupić to nie wiem, ale wydaje mi sie że sobie poradzisz z docięciem kawałka folii i przyklejeniem go do blachy taśmą dwustronną i nawet powinno to wyjść dość tanio

                            Komentarz

                            Pracuję...