[O2] Czy to juz Jej Wysokosc Dwumasa ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Salvatore769
    Drive
    • 2009
    • 95

    #26
    Kowal2002, zgadzam sie z toba, ze poza tymi "podrygami" nic nie ma, ale wiesz jak to jest, to wlasnie te podrygi przeszkadzaja w PERFEKCYJNYM stanie auta, a takie chcialbym miec. Pewnie, ze to nie tragedia w stylu :"pomocy !!!! auto nie pali, nie jedzie ...itd Ale........
    A jestem ciekawy czy nic nie robienie w tej sprawie (a niech sobie podryguje czasami) moze cos na dluzsza mete "popsuc" w aucie. Kowal, piszesz, ze masz ponad 100, i nic, ja mam 55tys , jak myslicie ???
    Franek

    Komentarz

    • bl
      Rider
      • 2009
      • 389
      • BMW
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #27
      Salvatore769,
      Mam juz 107tkm a te drgania czuje gdzies od 40tkm produkcja koncowka 2006r.
      Moje odczucie jest takie, ze na ori castrolu ktorym byla zalana od nowosci bardziej czulem te drgania, a na motulu (od 30tys. km) jakby nieco ustaly.

      Komentarz

      • Salvatore769
        Drive
        • 2009
        • 95

        #28
        Witaj bl , no dobra, ale jak to tlumaczysz, inna lepkosc oleju,czy co?? A w sumie to jakim zalewasz teraz - 5W40 ??? Teraz wlasnie ide zobaczyc z tym pedalem sprzegla, tylko ja troche zagrzeje, to Ty mi podsunales ten pomysl. Potem napisze, pozdrowka.

        [ Dodano: Sob 31 Paź, 09 19:33 ]
        Wlasnie przeprowadzilem test z pedalem sprzegla : PODRYGI SA ROWNIEZ przy wcisnietym sprzegle, czyli wniosek prosty: to NIE jest JW Dwumasa !!!!!!!!
        W przyszlym tygodniu bege szukal jakiegos Pana Mechanika z kompem albo jakiegos mniejszego garazu( tak mowi sie tu w Belgii na warsztat samochodowy), bo do Skody poprostu sie boje, ustala date, wezma auto na caly dzien, wymienia caly silnik i zawal serca po zobaczeniu faktury pewny.

        [ Dodano: Sob 31 Paź, 09 20:32 ]
        Jeszcze pytanie do bl : moglbys wyjasnic dlaczego po zmianie oleju drgawki u ciebie jakby zmalaly,
        co ma do rzeczy olej ??? Dzieki.
        Franek

        Komentarz

        • KriSSo
          Rider
          • 2008
          • 285

          #29
          Zamieszczone przez Salvatore769
          Wlasnie przeprowadzilem test z pedalem sprzegla : PODRYGI SA ROWNIEZ przy wcisnietym sprzegle, czyli wniosek prosty: to NIE jest JW Dwumasa !!!!!!!!
          Tak, to nie dwumasa. Problem nazwijmy sobie roboczo "gubienia zapłonów" (bo pracuje to tak, jakby przez część sekundy nie palił któryś gar) na biegu jałowym przy pełnej roboczej temperaturze jest powszechna w BXE (takie info od mojego tunera). Nic się z tym nie zrobi, taki urok. I nie jest to kwestia rocznika - że w 2006 były problemy, w nowszych nie ma. Podobnie jak nie jest wcale istotny przebieg. Ja mam auto z końca 2008 roku i te drgawki (gubienie zapłonu) zaobserwowałem przy przebiegu już 1500 km (a być może i wcześniej, tylko nie zwróciłem uwagi) - czyli od zupełnej nowości. To samo - analiza logów, błędów itd bez zastrzeżeń. Pogodziłem się z tym i tyle. Następnym razem się kupi TDI V6 i jałowy będzie równiejszy

          Komentarz

          • bl
            Rider
            • 2009
            • 389
            • BMW
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #30
            Zamieszczone przez Salvatore769
            co ma do rzeczy olej ???
            Chcialbym tez znac odpowiedz na to pytanie
            Przedtem mialem zalanego Castrola LongLife, teraz mam Motula - oba 5w30 do qg1. Niby parametry te same, a jednak silnik nieco inaczej pracuje. Bledow na kompie nie mam, podzespoly wszystko sprawne, a trzesie dopoki nie nabierze pelnej temperatury.

            Zamieszczone przez KriSSo
            Nic się z tym nie zrobi, taki urok.
            Chyba to jest wyjasnienie.

            Salvatore769,
            daj znac co u siebie pod maska odkryjesz, moze cos czego nam sie nie udalo.

            Pozdr. BL

            Komentarz

            • Salvatore769
              Drive
              • 2009
              • 95

              #31
              Czesc KriSSo, ujales to perfekcyjnie !!!: "tak jakby przez czesc sekundy ktorys gar nie palil", to dokladnie co sie odczuwa;
              ale smuci mnie troche, ze piszesz, iz przyzwyczailes sie do tego i koniec tematu, ale w sumie masz takie prawo, twoja decyzja. Ja jednak chcialbym rozwiazac ten problem, jeszcze nie wiem jak. Z tego co zrozumialem z opinii kolegow, to sa generalnie dwa rozwiazania:
              1) Na nowo "wbic" program, czy nowy program (?), nawet jak sie pare kucy straci, jak to gdzies wczesniej wyczytalem;
              2) Chiptuning
              Jezeli sie myle, to walcie prosto z .... Pozdrawiam.

              [ Dodano: Nie 01 Lis, 09 04:04 ]
              Czytalem wczesniej, ze byli tacy, ktorzy wymieniali softy i podrygi znikaly.
              A chiptunig, to przeciez tez wbijanie calkowicie nowego programu,a wiec powinno pomoc, wiadomo, ubezpieczenie troche wzrosnie, ale za to wiecej kucy to tez frajda.
              Tak wiec KriSSo, z tym " i nic sie nie da zrobic", to chyba lekka przesada. Ja jestem dobrej mysli.
              Franek

              Komentarz

              • gebek
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1214

                #32
                Moj BXE z 2007 roku pracowal idealnie od nowosci na ori programie,a teraz po
                modyfikacji...pracuje takze idealnie .
                Tak wiec sa wyjatki :szeroki_usmiech
                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                Nie synku...to diesel PD.

                Honda...the power of dreams.
                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                Komentarz

                • KriSSo
                  Rider
                  • 2008
                  • 285

                  #33
                  Zamieszczone przez Salvatore769
                  Ja jednak chcialbym rozwiazac ten problem, jeszcze nie wiem jak
                  Bardzo mnie to cieszy, choć powątpiewam w sukces. Natomiast próbuj, jeśli Tobie się uda, to może i ja się tego problemu pozbędę.

                  Zamieszczone przez Salvatore769
                  1) Na nowo "wbic" program, czy nowy program (?), nawet jak sie pare kucy straci, jak to gdzies wczesniej wyczytalem;
                  Musiałby to być program, który ma nie więcej, niż rok. Moje auto ma rok i problem występuje.

                  Zamieszczone przez Salvatore769
                  A chiptunig, to przeciez tez wbijanie calkowicie nowego programu
                  Chiptuning to modyfikacja niektórych map. 90% softu to soft seryjny. To nie jest całkowicie nowy program, tylko program z Twojego samochodu poddany zmianom kilku parametrów, które akurat nie mają w zasadzie nic wspólnego z pracą auta na biegu jałowym. Poza tym mój motor jest po programie i w kwestii pracy na jałowym nie zmieniło się nic.

                  Zamieszczone przez Salvatore769
                  Tak wiec KriSSo, z tym " i nic sie nie da zrobic", to chyba lekka przesada. Ja jestem dobrej mysli.
                  Wiesz, ja nie twierdzę, że się nic nie da zrobić, bo nie jestem w tym specjalistą. Jeśli natomiast ludzie z branży, znający BXE, czy Tuner, który modził BXE setki razy twierdzą, że nic się nie poradzi, no to ja już rozkładam ręce. Ale daj Boże, by Tobie się udało. Całe forum na pewno postawi Ci piwo.

                  [ Dodano: Nie 01 Lis, 09 10:45 ]
                  Zamieszczone przez gebek
                  Moj BXE z 2007 roku pracowal idealnie od nowosci na ori programie
                  Może zatem to nie kwestia roku/miesiąca produkcji, tylko wersji sterownika? A speedlimiter obrotów na V biegu masz, czy nie?

                  Komentarz

                  • gebek
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1214

                    #34
                    Może zatem to nie kwestia roku/miesiąca produkcji, tylko wersji sterownika? A speedlimiter obrotów na V biegu masz, czy nie?
                    _________________
                    Nie sadze...V-max przed programem mialem licznikowe 200km/h,a po programie
                    jest 210km/h
                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                    Nie synku...to diesel PD.

                    Honda...the power of dreams.
                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                    Komentarz

                    • KriSSo
                      Rider
                      • 2008
                      • 285

                      #35
                      Vmax zależy od wielu czynników, np ogumienia. Może zatem zamiast pisać o km/h piszmy w rpm. Speedlimiter ustawiony jest na 4100 rpm, przynajmniej w tych bxe, które go w ogóle mają. Bo wychodzi na to, że wiele jednak nie ma .... Rozumiem, że u Ciebie można na V biegu przekroczyć 4100 rpm tak?

                      Komentarz

                      • fernando
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1890

                        #36
                        Zamieszczone przez KriSSo
                        Rozumiem, że u Ciebie można na V biegu przekroczyć 4100 rpm tak?
                        KriSSo, ale do czego zmierzasz, bo czytam ten temat i mało rozumiem... Przecież człowiek, który robi Ci program może bez problemu przesunąć ten limiter, więc w czym problem?

                        Komentarz

                        • gebek
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1214

                          #37
                          Zamieszczone przez KriSSo
                          Rozumiem, że u Ciebie można na V biegu przekroczyć 4100 rpm
                          Tak...przy 210km/h mam 4400rp/m,a z lekkiej gorki przy 215km/h dotyka czerwonego pola tzn.4500rp/m
                          Tato,tato...czy to auto jest chore?
                          Nie synku...to diesel PD.

                          Honda...the power of dreams.
                          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                          Komentarz

                          • Salvatore769
                            Drive
                            • 2009
                            • 95

                            #38
                            KriSSo, dzieki za twoj post, trzeba przyznac, ze tlumaczysz jasno i z glowa.
                            Ale Tomek_dx podal linki, na ktorych wyczytalem, ze ludzie zmieniali softy i drgawki ustawaly ( moze sie troche powtarzam, ale sorry, tak mnie gnebi ta sprawa).
                            Tez przeciez kilku kolegow pisalo, ze tunig zalatwi sprawe. Kurcze, czy to czasem nie jest z tymi naszymi BXE tak troche na zasadzie totolotka : trafisz dobry egzemplarz albo.....drgajacy.
                            CZY NIE MA JAKIEGOS RADYKALNEGO ROZWIAZANIA ???!!! ( oczywiscie oprocz sprzedazy auta).
                            Franek

                            Komentarz

                            • KriSSo
                              Rider
                              • 2008
                              • 285

                              #39
                              Zamieszczone przez fernando
                              Przecież człowiek, który robi Ci program może bez problemu przesunąć ten limiter, więc w czym problem?
                              Problem w pruciu komputera. BDM skreślam na starcie jako metodę modyfikacji. Auto na gwarancji, wszystko jest ideał, zatem żadnego fizycznego rozbierania, grzebania, klejenia, składania w ECU. Albo OBD, ale nic. Właśnie w tym jest problem. Chyba, że się ma 15-letniego AFN'a, no to nie ma praktycznie wyboru.

                              Zamieszczone przez gebek
                              Tak...przy 210km/h mam 4400rp/m,a z lekkiej gorki przy 215km/h dotyka czerwonego pola tzn.4500rp/m
                              Rozumiem, no to wszystko jasne. Uważaj tylko na turbulum .

                              Zamieszczone przez Salvatore769
                              Ale Tomek_dx podal linki, na ktorych wyczytalem, ze ludzie zmieniali softy i drgawki ustawaly
                              Nie wiem, może źle czytałem, ale wydawało mi się, że w tych linkach pisali jedynie o przyspieszaniu - czyli po remapie ustawały drgania podczas przyspieszania. Natomiast u mnie, w trakcie przyspieszania, nie ma problemów żadnych. Szarpanie pojawia się w moim aucie tylko na biegu jałowym i też nie zawsze.

                              CZY NIE MA JAKIEGOS RADYKALNEGO ROZWIAZANIA ???!!! ( oczywiscie oprocz sprzedazy auta).
                              No właśnie - pytanie za 100 pkt. Może komuś się ta sztuka uda.

                              Komentarz

                              • Salvatore769
                                Drive
                                • 2009
                                • 95

                                #40
                                KriSSo, chyba masz racje, tam wlasnie chodzi o szarpanie przy przyspieszaniu, pisza jakby konczylo sie paliwo. A u mnie tak jak u Ciebie, zaden problem z przyspieszaniem, wyprzedzaniem, "buta" tez ma. Tylko i tylko na jalowym i to trzeba stac w ciszy, zeby te poszarpywania czuc, a czuc je najlepiej na plecach od fotela . Ci co nie znaja problemu, zeby zaraz nie pomysleli, ze nam rzuca kabina albo cos w tym stylu! Sa to lekkie drgawki wyczuwalne na postoju i bez...radia na full.
                                Ale jaja, no !!! W tygodniu trzeba zaczac latac, ale gdzie najpierw??? Macie jakis pomysl ?

                                [ Dodano: Nie 01 Lis, 09 23:44 ]
                                KriSSo, piszesz, ze to moze nie sprawa rocznika tylko wersji sterownika ???????
                                A wiec moze zmienic ......... sterownik !!! Sorry, pisze tylko odnoszac sie do logiki, ale nie wiem co to moze oznaczac. Musi sie cos znalezc, kurka wodna !!!
                                Franek

                                Komentarz

                                • szachu
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 639
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  Witam serdecznie. Też mam Octavie II 1.9 77kW BXE z 2006 roku (od trzech dni) i... też mam "drgawki na luzie" i tylko na luzie. Przyspiesza normalnie, bez szarpnięć. Już myślałem, że to dwumas, ale trochę mnie pocieszyliście. Ciekawe, czy ta akcja serwisowa jeszcze trwa? Muszę popytać znajomych z ASO.

                                  Komentarz

                                  • Tomek_dx
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 398

                                    #42
                                    Ja już prawie zapomniałem o temacie "drgawek na luzie" 1.9 BXE do wczoraj
                                    Dałem sobie spokój z poszukiwaniem rozwiązania ponieważ doszedłem do wniosku że może pomóc tylko nowy program ale wyczytałem że poprawki programów z ASO zabierają parę koników.
                                    Wczoraj wymieniłem zawór EGR oczywiście nie z powodu drgawek ale puściło mi uszczelnienie grzybka zaworu i "rzygał" olejem z dolotu poprzez otwory w EGR służące do wyrównywania ciśnień membrany.
                                    Zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście i jest lekkie zdziwko. Drgawki ustały lub znacząco zanikły. Dopiero po krótkim postoju na światłach zauważyłem poprawę na biegu jałowym.
                                    W sumie miałoby to jakiś sens ponieważ drgawki pojawiały się na jałowym jak otwierał się zawór EGR wpuszczając spaliny do dolotu. Przy gwałtownym przyspieszaniu drgawek nie ma ponieważ wtedy EGR jest całkowicie zamkniety.
                                    Ewentualnie mogłem jakoś uszczelnić dolot (nowe uszczelki i oringi).
                                    Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę czy problem powróci (w sumie wczoraj stałem na jałowym tylko po kilkanascie sekund na światłach)
                                    Tomek

                                    Komentarz

                                    • szachu
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 639
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #43
                                      Tomek_dx, czekam na Twoje dalsze odczucia. Stawiam w piątek samochód do mechanika (wymiana rozrządu, przegląd), ciekawe co on na to powie? (10 lat pracował w ASO Skody).

                                      Komentarz

                                      • Salvatore769
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 95

                                        #44
                                        Zamieszczone przez szachu
                                        Tomek_dx, czekam na Twoje dalsze odczucia. Stawiam w piątek samochód do mechanika (wymiana rozrządu, przegląd), ciekawe co on na to powie? (10 lat pracował w ASO Skody).
                                        Czesc "szachu" ! Napisz koniecznie co gosc ci powie, please !!!
                                        To ode mnie wyszedl ten post. Minelo pare tygodni i narazie nic nie szukalem w temacie.
                                        Zalatany czlowiek itd (tak jak kazdy chyba) no i auto jezdzi, nie to zebysmy byli "unieruchomieni". Przyznam tez, ze zaczynam sie do tych drgawek na jalowym jakos przyzwyczajac, ale to nie znaczy, ze nie bede chcial usunac problemu.
                                        Z tego co pisze Tomek_dx jest rozwiazanie radykalne : nowy program !!!
                                        Szachu podsun twojemu mechanikowi ten temat i zobaczymy co powie.
                                        Musimy cos zrobic Panowie, bo w sumie to troche obciach i nie do przyjecia jest fakt, ze OII fajna bryczka itd... a tu wieziesz znajomych, stajesz na swiatlach, a oni: " ej, co to za podrygi ??" i wtedy zaczyna czlowiek "plywac".... Czy ja wiem, moze jakis zorganizowany apel do Skody albo VW ??? Wczesniej ktos pisal, ze zchrzanili program w BXE, tak wiec akcja naprawcza powinna trwac bezterminowo. Jedziesz do nich, podryguje, robia co trzeba i wyjezdzasz zadowolony.
                                        Franek

                                        Komentarz

                                        • szachu
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 639
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #45
                                          Ale problemy ale problemy z "podrygami" na luzie mają wszystkie samochody VAG z silnikami BXE, więc to nie tylko przypadłość Skody. Poczytaj sobie co piszą użytkownicy Seatów, VW, problemy są identyczne. I faktycznie, przewija się informacja, że wgranie nowego programu pomaga, aczkolwiek co poniektórzy, dostawali też informacje w ASO typu TTTM Popytam też , jak to było z tą akcją serwisową, była czy nie. Bo może jeszcze da się coś załatwić. Podobna sytuacja była z gnijącą wiązką elektryczną w Fabii, mi przy przypadkowej kontroli sprawdzali ją po kilku latach od akcji serwisowej, nie robili żadnego problemu. Widać jak zwykle. wszystko zależy od konkretnych ludzi/ASO.

                                          Komentarz

                                          • Salvatore769
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 95

                                            #46
                                            Zamieszczone przez szachu
                                            Ale problemy ale problemy z "podrygami" na luzie mają wszystkie samochody VAG z silnikami BXE, więc to nie tylko przypadłość Skody. Poczytaj sobie co piszą użytkownicy Seatów, VW, problemy są identyczne. I faktycznie, przewija się informacja, że wgranie nowego programu pomaga, aczkolwiek co poniektórzy, dostawali też informacje w ASO typu TTTM Popytam też , jak to było z tą akcją serwisową, była czy nie. Bo może jeszcze da się coś załatwić. Podobna sytuacja była z gnijącą wiązką elektryczną w Fabii, mi przy przypadkowej kontroli sprawdzali ją po kilku latach od akcji serwisowej, nie robili żadnego problemu. Widać jak zwykle. wszystko zależy od konkretnych ludzi/ASO.
                                            Szachu, wiem, ze wszystkie BXE tak maja (albo mialy), dlatego napisalem "do Skody albo VW" . Tym bardziej cale bractwo powinno podniesc krzyk, nie mowie, zeby wyjsc ze sztandarami na ulice, ale jakis porzadny mail do koncernu napewno by nie zaszkodzil.
                                            Napisz w piatek co Pan Mechanik powie, pozdrawiam.
                                            Franek

                                            Komentarz

                                            • Tomek_dx
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 398

                                              #47
                                              Drobne spostrzeżenia po wymianie zaworu EGR. Niestety drgawki na luzie pozostały ale w moim subiektywnym odczuciu mniejsze. Trzeba wyłączyć radio, zatrzymac auto i wsłuchać się w pracę silnika aby "wyczuć" co pare sekund jakby gubienie zapłonu na jednym z cylindrów.

                                              Pozytywne jest to że drgawki ustały przy delikatnym przyspieszeniu. Wcześniej tylko jak dałem buta w podłogę to przyspieszał płynnie bez drgawki (wtedy EGR natychmiastowo się zamykał) Jednak jak delikatnie przyspieszałem, na chwilę zdjąłem nogę z gazu i znów lekko nacisnąłem potrafil lekko zadrgać aby zacząć potem płynnie przyspieszać. Czyli jednak coś z tym EGR'em było nie tak i myślę że do końca nie domykał spalin lub zbyt lekko sie otwierał zabużając skład mieszanki.

                                              Jak dla mnie drgawki na luzie teraz są tak małe i nieodczuwalne (jak pisałem musze wyłączyć radio i skupić się aby je wyczuć) że dalej nie będę szukał ich przyczyny.
                                              Nie chcę wymieniać programu (myśle że to jedyne wyjście) ponieważ wyczytałem że po nowym programie Octa traci pare koni i jest mułowata z dołu.
                                              Tomek

                                              Komentarz

                                              • Magik35
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 42

                                                #48
                                                A ja mam pytanie jakie są objawy padania dwumasy w DSG?

                                                Komentarz

                                                • robekcool
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2041
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #49
                                                  było już, kolega SZKODA ostatnio wymieniał
                                                  www.k-mot.pl
                                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                                  Autoholowanie.
                                                  Robert Kulma

                                                  Komentarz

                                                  • szachu
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 639
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    odebrałem autko od mechanika. Rozrząd wymieniony (oczywiście komplet z pompą wody), olej wymieniony (Mobil 1 5w30), filtry wymienione. Tylko tankować i jeździć

                                                    Jeśli chodzi o "drgawki" na luzie, to mam wrażenie jakby były mniej odczuwalne, a program nie był zmieniany (mechanik sprawdzał i podobno mam najbardziej aktualny, gdyby pojawiło się coś nowszego to da mi znać). :roll: Ciekawe co się zmieniło? Pomogła wymiana rozrządu, oleju, a może któregoś z filtrów (chyba był zalany Castrol 5w30)? Różnice zauważyła też żona, więc nie jest to tylko moje odczucie, poobserwuję jak będzie to wyglądać dalej.

                                                    Jeśli zaś chodzi o akcje serwisową w ASO, polegającą na wymianie oprogramowania, to była ona spowodowana problemami z rozruchem na mocno rozgrzanym silniku (trzeba było dłużej pokręcić rozrusznikiem).

                                                    PS. Trochę pojeździłem i mogę stwierdzić, że drgania ma luzie nadal występują. Wydaje mi się, że najbardziej są odczuwalne, gdy temperatura silnika jest ok. 75 st. (na połowie skali pomiędzy 50 a 90 stopni).

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...