[O1] Termostat - 06A 121 111

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szgrab
    Classic
    • 2010
    • 3

    [O1] Termostat - 06A 121 111

    Zamieszczone przez entranger
    Rozumiem pasje motoryzacyjna polegajaca na kolekcjonowaniu unikatowych okazow, ciekawych technicznie pojazdow, czy niebywalych i niespotykanych rozwiazan, ale jesli ktos uwaza za pasje motoryzacyjna jezdzenie seryjnym samochodem, to chyba jednak nie o pasje tutaj chodzi.
    i tu sie z toba nie zgodze bo pasja nie musi byc tylko do samochodu niepytpowego trudno dostepnego. zobacz chociazby na tymforum jest kilku pasjonatów którzy niby maja zwykły seryjny samochod a jednka nie. przykłady kttóre nasuwaja mi sie na szybkiego to KUBANCZYK MARU123 MIGUELLO łukasz 32... i wielu iwelu innych u którzych smaohcody nie zostaja seryjne. to ze niektórzy traktuja smaochod jak to wyzej kolega napisał za dupowuz który ma dowieźc z punktu a do b to nie znaczy ze tak maja wszyscy którzy posiadaja niby zwykłe seryjne samochody. nie mierz wszystkich swoja miara
  • dnz
    Classic
    • 2009
    • 11

    #2
    [O1] Termostat - 06A 121 111

    Witam,

    Mam problem.
    W serwisie skody wymienialem pompe wody - wycieki wody.
    W trakcie sprawdzania wykryto iz mam uszkodzony termostat.
    Wszystko pieknie i cacy, tylko ze jako mam nietypowy silnik - BFQ - to termostat kosztuje sporo - ok 350zł. Nr katalogowy to 06A 121 111.
    Jako ze w chwili obecnej nie posiadam za duzo pieniazkow bo juz wydalem 600 na wymiane pompy, prosze o pomoc.
    Termostat sie nie otwiera, czyli caly czas jest tylko maly obiego przez co grozi to przegrzniu silnika.
    Czy istnieje jakis sposob aby na stale otworzyc termostat, lub zastapic go jakims zamiennikiem - tanszym??

    Z gory dziekuje

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      W BFQ termostat jest jakis dziwny i faktycznie jest drogi. Mozna go wyjac pewnie calkiem ( o ile tam sie tak da) i bedzie dzialal ciagle tylko duzy obieg :diabelski_usmiech

      Swoja droga 600zl za wymiane pompy wody w benzynie, nawet z ta pompa to sporo, nawet bardzo.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • dnz
        Classic
        • 2009
        • 11

        #4
        Mam pytanko.
        Termostat znajduje sie prze czy za chlodnica??
        Bo rura dochodzaca do chlodnicy jest goraca, natomisat sama chlodnica i rura z niej wychodzaca jest zimna.

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          termostat jest za "dolną" rurą idącą od chłodnicy do silnika jest w silniku - to wlasnie jest skutkiem nieotwierania termostatu - dolna rura zimna a gorna goraca

          Komentarz

          • dnz
            Classic
            • 2009
            • 11

            #6
            sorry, ale nie kumam,
            to jak termostat ma sie otworzyc??
            termostat nagrzewa sie od wody ktora jest w silniku a nie od wody wyplywajacej z chlodnicy tak??

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7
              Zamieszczone przez dnz
              termostat nagrzewa sie od wody ktora jest w silniku a nie od wody wyplywajacej z chlodnicy
              dokładnie

              [ Dodano: Pią 30 Paź, 09 22:51 ]
              dlatego ze termostat sie nie otwiera to nie ma przeplywu wody na dużym obiegu i przez to silnik sie grzeje i dlatego masz zimna rure

              Komentarz

              • dnz
                Classic
                • 2009
                • 11

                #8
                Dla zainteresowanych.

                Mamiałem uszkodzony termostat o nr 06A 121 111 - tak mi powiedzieli w serwisie.
                Koszt nowego 350 zl plus 100 robocizna. Wiec juz podziekowalem.

                Zdemontowałem go sam aby zobaczyc o co chodzi.
                Jak sie okazalo termostat na stale polaczony jest z jakims czujnikiem lub elektromagnesem regulujacym otwarciem (musze to jeszcze sprawdzic dokladnie co to jest). I sie okazalo ze ja termostat mam o nr troche innym 06A 121 114

                Niestety takie termostaty tylko na zamowienie i nie ma zamiennikow, wiec obecnie jezdze bez termostatu czyli caly czas wielki obieg. Na domiar zlego komputer stwierdza jakis blad przez to i nonstop caly czas uruchomione sa wentylatory - wiec odlaczylem je na stale.
                na szczescie znalazlem na allegro termosta za 200 zl wiec czekam na niego i w tym tygodniu ze bede juz jezdzil normalnie.

                Komentarz

                • Bialy
                  Rider
                  • 2009
                  • 306

                  #9
                  Nie wiem jak jest w Skodzie i w tym konkretnym silniku, ale w Fiacie Uno jak mi padł termostat (nie otwierał się) to zanurzyłem go we wrzątku i się otworzył i teraz śmiga nadal (po ok. 10tys km)
                  ale zmieniając w Golfie ten zabieg już nie pomógł, bo się zakleszczył na amen...

                  Komentarz

                  Pracuję...