Falowanie obrotów ---->cd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Anarki
    Classic
    • 2010
    • 15

    Falowanie obrotów ---->cd

    No przybędziemy.
  • Nabuch
    Drive
    • 2009
    • 65

    #2
    Falowanie obrotów ---->cd

    Jak w temacie. Wrzuciłem wcześniej logi ale nikt sie nie wypowiedział więc dzisiaj dla postarałem się o loga dynamicznego z grup 003 008 010 - podejrzewam że to przepływka lub cos z egrem no ale wrzucam to co zlogowalem... niestety moze nie najlepszej jakosci bo ciężko logować samemu no ale ... logi Pozdrawiam

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #3
      Fajnie byłoby gdybyś wrzucił log kanału 11 ale z tego co widać to przepływka nie żyje
      Nie znam poprzedniego Twojego tematu ale wnioskuje że masz problem z falującymi obrotami? Najprostszym sposobem aby posądzić o to przepływkę jest odłączenie z niej kostki. ale przepływka i falowanie obrotów hmm trochę dziwne jeśli dzieje się to na wolnych. sprawdź dodatkowo wskazania temperatury cieczy chłodzącej i temp paliwa
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz

      • Nabuch
        Drive
        • 2009
        • 65

        #4
        Fajnie byłoby gdybyś wrzucił log kanału 11 ale z tego co widać to przepływka nie żyje
        Nie znam poprzedniego Twojego tematu ale wnioskuje że masz problem z falującymi obrotami? Najprostszym sposobem aby posądzić o to przepływkę jest odłączenie z niej kostki. ale przepływka i falowanie obrotów hmm trochę dziwne jeśli dzieje się to na wolnych. sprawdź dodatkowo wskazania temperatury cieczy chłodzącej i temp paliwa
        Problem pokazuje się po odpaleniu jak silnik jest zimny. Na biegu jałowym obroty falują 900 -100 obrotów. Po kilkukrotnym przegazowaniu uspokaja sie. Podobne objawy pokazują się w okoliach 1800 -2000 obrotów podczas jazdy.Falowanie przy wyższych obrotach występuje i po nagrzaniu silnika. Czujniki sprawdzałem i wartości wygladają na poprawnie ale rzucę na nie jeszcze raz okiem albo dla pewności zrobię loga. Wczesniej odłączyłem przepływomierz i rzeczywiście obroty sie uspokoiły ale podobne zachowanie uzyskałem odłączając EGR . Jeździłem trochę z zaślepionym wężyiem od EGR-u ale pomimo przyrostu mocy w dolnych częśiach obrotów góra wydaje mi się jakoś mało dynamiczna .
        Zgodnie z prośbą wrzucam logi tego co mi sie udało złapać. Turbo mi też przeładowywuje i czeka na mehanika- chyba że rurki... Do tego w grupie 000 mam za niskie ciśnienie pozycja 5 z tego o zauważyłem

        011

        no i kanal 000
        strona lewa

        strona prawa

        [ Dodano: Sob 07 Lis, 09 21:55 ]
        Aha co do temperatur to mam problem z czujnikiem G2 -tj wskazania na zegarach.Dzisiaj doczytane z OCP bo juz myślałem ze zegary zaczynaja lecieć Zlogowałem 17 -003 pozycja 1 30 stopni przy 85 na logach z silnika no ale to nie powinno mieć wpływu...

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          Zamieszczone przez Nabuch
          Fajnie byłoby gdybyś wrzucił log kanału 11 ale z tego co widać to przepływka nie żyje
          Nie znam poprzedniego Twojego tematu ale wnioskuje że masz problem z falującymi obrotami? Najprostszym sposobem aby posądzić o to przepływkę jest odłączenie z niej kostki. ale przepływka i falowanie obrotów hmm trochę dziwne jeśli dzieje się to na wolnych. sprawdź dodatkowo wskazania temperatury cieczy chłodzącej i temp paliwa
          Problem pokazuje się po odpaleniu jak silnik jest zimny. Na biegu jałowym obroty falują 900 -100 obrotów. Po kilkukrotnym przegazowaniu uspokaja sie. Podobne objawy pokazują się w okoliach 1800 -2000 obrotów podczas jazdy.Falowanie przy wyższych obrotach występuje i po nagrzaniu silnika. Czujniki sprawdzałem i wartości wygladają na poprawnie ale rzucę na nie jeszcze raz okiem albo dla pewności zrobię loga. Wczesniej odłączyłem przepływomierz i rzeczywiście obroty sie uspokoiły ale podobne zachowanie uzyskałem odłączając EGR . Jeździłem trochę z zaślepionym wężyiem od EGR-u ale pomimo przyrostu mocy w dolnych częśiach obrotów góra wydaje mi się jakoś mało dynamiczna .
          Zgodnie z prośbą wrzucam logi tego co mi sie udało złapać. Turbo mi też przeładowywuje i czeka na mehanika- chyba że rurki... Do tego w grupie 000 mam za niskie ciśnienie pozycja 5 z tego o zauważyłem

          011

          no i kanal 000
          strona lewa

          strona prawa

          [ Dodano: Sob 07 Lis, 09 21:55 ]
          Aha co do temperatur to mam problem z czujnikiem G2 -tj wskazania na zegarach.Dzisiaj doczytane z OCP bo juz myślałem ze zegary zaczynaja lecieć Zlogowałem 17 -003 pozycja 1 30 stopni przy 85 na logach z silnika no ale to nie powinno mieć wpływu...
          Po tym co napisałeś dziwi mnie że priorytetem są lekko falujące obroty. Zrób przede wszystkim porządek z turbiną, czujnikiem temp itd to co wiesz że jest do zrobienia, potem zrób logi od powiedzmy 1200obr./min. do ok 4500obr./min na 3 biegu a jeśli częstotliwość zapisu będzie taka jak powyżej wrzuciłeś czyli co ok 300obr./min to zrób log na biegu 4

          ps czujnik temp paliwa to G81 temperatury sprawdzisz w kanale 7 a okno 5 w kanale 000 jest bez znaczenia
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • Nabuch
            Drive
            • 2009
            • 65

            #6
            Dzięki dobrygrzeswawa, właśnie tak trochę to poanalizowałem trochę koledzy podpowiedzieli i biorę się za turbo.(niestety człowiek uczy się na błędach) W piątek jestem umówiony na warsztat sprężarkowy w Starachowicach i zobaczymy co z tego wyjdzie. Goście zajmują się typowo regeneracją turbosprężarek + wymianami.Niestety obawiam się że może się to skonczyć wymianą suszareczki ... Tata dzwonił do gościa i mówił ze wyjmują turbo i jeżeli jest dobra to robią jej geometrię czy coś takiego -albo regeneracja. Ciekawe co takiego miał na myśli pod pojęciem geometrii i czy to ma cokolwiek wspólnego z czyszczeniem? Obawiam się że nie i sporo kaski pójdzie...eh no cóż robię dla siebie.Czujnik dzisiaj kupiłem i jutro założę.
            No i właśnie się dowiedziałem z innego forum o mechaniku który takimi rzeczami się zajmuje... no to jeszcze z nim pogadam może sie da jeszcze wyczyścić.
            A tak jeszcze pobocznie gdybym musiał zmienić turbo to czy są jakieś turbinki o wiekszej niezawodności ale powiedzmy już ze zmienną geometrią ?Generalnie jak trochę patrzyłem na goglach to bardzo dużo osób narzeka na zapieczone turbinki w alh a nie wiele widziałem postów o zapieczonych w innych typach silników -no ale może to moje mylne odczucie.


            Turbo zrobione wrzucam logi
            003-011
            Niestety pogoda była straszna i bałem się pogonić samochodzik szybciej . Tylko 2 kanały z powodu problemów ze słabą częstotliwości próbkowania a 4 nie było gdzie wrzucić.
            Turbo wygląda że lepiej pracuje chociaż jakieś słabe ciśnienie przy niskich obrotach. Nie wiem dlaczego ale powietrze nie za bardzo zgadza się z mapą. Czy to normalne ?? Jakieś podpowiedzi ?

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Zamieszczone przez Nabuch
              Turbo zrobione wrzucam logi
              003-011
              Powiem tak,
              nie jest źle ale mogło być lepiej.
              Przepływki nie masz co ruszać bo wartości pokazuje ok.

              Coś jeszcze dzieje się z autem ?
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • Nabuch
                Drive
                • 2009
                • 65

                #8
                Na razie nie wiem , bo cały dzień walczyłem po wspaniałym serwisie w którym mi poprawiali turbo . Zapłaciłem kupę kasy a pół dnia spędziłem pod samochodem żeby dzisiaj samochód nadawał się do jazdy. Opaski źle pozasadzane , zrzucony wąż od powietrza nie dokręcony uchwyt przewodu od oleju słabo dokręcony przewód olejowy .Krew mnie dzisiaj zalewała jak to wszystko robiłem.Mam nadzieję że turbo będzie lepiej zrobione niż samochód złożony. A co masz na myśli pod pojęciem mogłoby być lepiej ? Chodzi o ten brak ciśnienia w dolnym zakresie obrotów ?Jeżeli uważasz że turbo działa nieprawidłowo to proszę napisz bo jest po regeneracji i mam na nie rok gwarancji. Chciałbym jeszcze sprawdzić jutro węże podające powietrze bo ich połączenia nie bardzo mi się podobają. Kupię żabkę bo kombinerkami nie można tego dobrze ułożyć no i może jakieś dodatkowe opaski żeby to uszczelnić. Wracając do falowania to przynajmniej wczoraj jeszcze przed tym jak zobaczyłem jak wygląda samochód po serwisie ciągle miałem falowanie na niskich obrotach przy zimnym silniku. Zobaczę jutro rano czy się pojawi i zdam relacje.Aha czujnik zmieniłem ale też nie wiele pomogło -znaczy się pomogło w sensie zegarów wreszcie nie głupieje wskaźnik temperatury. Tak się jeszcze zastanawiam nad egr-em czy to ustrojstwo dobrze pracuje . Robiłem test 003 w bs i mam niby zmiany powietrza z 275 na 400 z jakimiś groszami ale przy zmianie stanu membrany słychać że przerzucenie stanu nie jest płynne . Spuszczenie podciśnienia bez kłopotów ale zaciągnięciu towarzyszy 2/3 dźwięki membrany grzybka przepustnicy. W BS 003 jest niby poprawnie ale te dźwięki -czyżby zawór N18 się przycinał ?

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Zamieszczone przez Nabuch
                  A co masz na myśli pod pojęciem mogłoby być lepiej ? Chodzi o ten brak ciśnienia w dolnym zakresie obrotów ?
                  nie o brak ciśnienia "na dole" ale o niestabilne ciśnienie. Podejrzewam że to co poprawiałeś po "magikach" miało na to wpływ.
                  Odnośnie falowania obrotów
                  nie wydaje mi się żeby N18 się przycinał (zdarza się to baaaardzo rzadko)
                  bardziej na zacinający się egr. Zaślep to ustrojstwo i zobaczymy czy pomoże. Na pewno nie zaszkodzi a pomoże np w utrzymaniu czystości w dolocie
                  Zamieszczone przez Nabuch
                  Robiłem test 003 w bs i mam niby zmiany powietrza z 275 na 400 z jakimiś groszami
                  trochę duża ta pierwsza wartość :? zrób pierw to co powyżej napisałem
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • Nabuch
                    Drive
                    • 2009
                    • 65

                    #10
                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                    Podejrzewam że to co poprawiałeś po "magikach" miało na to wpływ.
                    Tylko że log był zrobiony jak już poprawiłem więc wolę nie myśleć co by było gdybym tak jeździł.Jeszcze muszę poprawić te węże ale nie spodziewam się rewelacji . Chyba że masz na myśli że ja coś przedobrzyłem manewrując przy turbo ?Dzisiaj odpalił bez falowania i pracował równo , ale jeszcze muszę pojeździć żeby zobaczyć czy na pewno tak jest. Co do egr-u to zobaczę jeszcze co będzie się działo. Niestety jeżdzę 12 km do pracy a więc krótki odcinek .Samochód z egr-em wydaje mi się że szybciej się rozgrzewał a na zimę zawsze szybciej ciepło i chyba mniej powinien palić.Egr czyścił mi zaprzyjaźniony mechanik i dało to pewien efekt ale może rzeczywiście może się zacina . Zobaczę jeszcze czy pojawi się to falowanie. Dzięki dobrygrześwa za opinie.

                    Komentarz

                    Pracuję...