adek81, został Ci rok na reklamacje przecieku. Dopilnuj papierów, bo tak naprawdę one są ważne.
[02] Zawieszenie - bujanie na boki tyłem auta
Zwiń
X
-
[02] Zawieszenie - bujanie na boki tyłem auta
Witam,
Mam pytanko , czasami jak któreś tylne koło wpadnie w studzienkę to potrafi tak lekko zabujać na boki tyłem samochodu,
czy to jest normalne?, ponieważ z tyłu jest to zawieszenie wielowahaczowe,
czy nastawić się na szukanie przyczyny w połączeniach zawieszenia metalowo-gumowych, lub łącznikach stabilizatora?.
Dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
-
-
jeżeli jedziesz w zakręcie i "bujnięcie" jest minimalne, a auto jest w miarę nowe i wiesz, że zawieszenie nie dostało jeszcze "w d...", jest to normalne. Moja Octavka też tak ma od nowości i poprzednie auta też tak miały. W zakręcie koło na ułamek sekundy traci kontakt z asfaltem i wjeżdża na metalową, śliską studzienkę, aby w następnym ułamku sekundy znów złapać kontakt z asfaltem. Amortyzator zwykle jest za wolny i za zimny, żeby to zniwelować i stąd to lekkie "bujnięcie".
No może że masz elementy metalowo - gumowe zużyte, wtedy buja bardziej. Gdy czujesz, że auto podczas szybkiej jazdy po prostej drodze ma tendencje do bujania tyłem, co jest wyczuwalne na kierownicy (musisz reagować na te bujnięcia), to jest już źle i musisz robić tylne zawieszenie.
TomekPozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
Re: [02] Zawieszenie - bujanie na boki tyłem auta
Zamieszczone przez czyzyk64Witam,
Mam pytanko , czasami jak któreś tylne koło wpadnie w studzienkę to potrafi tak lekko zabujać na boki tyłem samochodu,
czy to jest normalne?, ponieważ z tyłu jest to zawieszenie wielowahaczowe,
czy nastawić się na szukanie przyczyny w połączeniach zawieszenia metalowo-gumowych, lub łącznikach stabilizatora?.
Dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
Komentarz
-
Komentarz