zawieszenie tłucze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • djadi024
    Classic
    • 2010
    • 10

    zawieszenie tłucze

    Avatar ~20kb 200x150px

    Zdjecie w profilu ~40kb 200x200px

    Podpis ~30kb 150x700px
  • jmjacek
    Classic
    • 2009
    • 23

    #2
    zawieszenie tłucze

    stuki w zaawieszeniu ? łączniki stabilizatoa wymienione , sworznie wymienione ,tuleje wahacza ok, gumy stabilizatora ok, czy mogą to być poduszki silnika ? albo amortyzatory ?
    Byłem na szarpakach i nic nie zauważono, test amortyzatorów 65% i 55%. Wydaje mi sie że to poduszki pod silnikiem -ale czy powodowałyby takie stuki nawet podczas drobnych częstych nierówności np płyty betonowe rozłożone niesymetrycznie? Np przy progu zwalniającym nie ma żadnego sukania tylko przy nierównościach podczas których lewe i prawe koło wybiera inaczej ? podczas skrętu w lewo i dodaniu i popuszczaniu gazu strasznie trzeszczy ?
    pozdrawiam
    jmjacek

    Komentarz

    • laurin
      Rider
      • 2009
      • 727

      #3
      Amorki to chyba już marne....

      Komentarz

      • irbaboon
        Classic
        • 2008
        • 18

        #4
        mam chyba to samo! stuki/trzaski przy dohamowaniu i gwaltownym skrecie

        przebieg 36 tys, auto na gwarancji, zglaszalem problem kilka razy w ASO (Plichta i Groblewski)
        i nie znalezli zadnego luzu. (wymiana gum 10 tys temu nie rozwiazala problemu)

        Zaliczylem tez wizyte w stacji kontroli pojazdow (TOS, ul. Hutnicza) na szarpakach i nic...
        Wszystko w jak najlepszym porzadku

        Doslownie wczoraj bylem znowu u Groblewskiego, sprawdzili kilka potancjalnych przyczyn
        ale efekt zerowy. Jestem ustawiony na grubsza inspekcja (takze u Groblewskiego)
        w przyszlym tygodniu.. Moze tym razem cos znajda..

        powroce z ewentualnymi znaleziskami i sugestiami

        Komentarz

        • marcin42
          Classic
          • 2009
          • 14

          #5
          Witam


          Miałem podobny problem,
          Co się okazało, niby wszystko sztywne i bez luzów, po odkręceniu łączników stabilizatora i "chwyceniu drążka w łapki" bez łączników okazało się, że ma luz na gumach drążka, czego wizyta na stacji nie wykazała, sam do tego doszedłem. Wymieniłem gumy mocujące drążek stabilizatora do podłogi i jest cisza "jak makiem zasiał". Pozdrawiam

          Komentarz

          • tkpwmali
            Classic
            • 2009
            • 13

            #6
            Witam przyłącze sie to tematu. Mam podobnie ale tylko przy ruszaniu na skręconych kołach jest takie stuknięcie .Wymieniłem łożyska na makpersonach , gumy na drążku stabilizacyjnym ,tuleje na wachaczach , poduszki silnika i skrzyni i dalej to samo.Jeśli ktoś miał coś takiego prosił bym o podpowiedź co to jest . :cry:

            Komentarz

            • ziutsane
              RS
              • 2007
              • 2376

              #7
              tkpwmali, moim zdaniem masz wy...ane przeguby ... na to wskazywalby objaw z ruszaniem przy skreconych kolach...
              Radio: C90r+XDP210EQ
              Kable:Opt,Skyline,50 mm
              Wzm:XES M1+FP 1.800
              Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

              Komentarz

              • tkpwmali
                Classic
                • 2009
                • 13

                #8
                Dzięki.
                A jak można to sprawdzić żeby się w koszta więcej nie pakować.Jeszcze chciałem dodać że nie zawsze to stuka, moje odczucie jest takie że jak są dosyć mocne przeciążenia na koła to wtedy stuka , nie miałem jeszcze przypadku żeby przy większych prędkościach coś takiego miało miejsce .

                Komentarz

                • ventix
                  Drive
                  • 2009
                  • 44

                  #9
                  Faktycznie wskazywało by to na przeguby

                  Octavia 2 FL 1.6MPI BSE Ambiente

                  Komentarz

                  • jack.
                    Drive
                    • 2009
                    • 70

                    #10
                    tkpwmali, a pojechać na parking, jedyneczka i kręcić kółka. Jak stuka to na 99% wina przegubu zewnętrznego

                    Komentarz

                    • pcbs
                      Drive
                      • 2007
                      • 42

                      #11
                      Mi tak zaczęło tłuc po spotkaniu z progiem zwalniającym. Miałem wybite gniazda amortyzatorów i coś tam jeszcze, nie pamietam już. W każdym razie przed naprawą zrobiłem przegląd i nic nie zauważyli.

                      ----

                      Znalazłem paragon:

                      Łożysko amortyzatora (2)
                      Gniazdo amortyzatora przód (2)
                      Drążek uk. kierowniczego

                      Komentarz

                      • tkpwmali
                        Classic
                        • 2009
                        • 13

                        #12
                        kręciłem kółka i nic ,stuknięcie pojawia się tylko raz przy ruszaniu (stuknie raz i koniec) Dopiero dzisiaj pierwszy raz przy prędkości około 70 km/h podczas wchodzenia w zakręt też mi stukło pierwszy raz.Jutro jade na szarpaki zobacze czy coś znajdą.
                        pozdro

                        Komentarz

                        • irbaboon
                          Classic
                          • 2008
                          • 18

                          #13
                          i wpiz... i wyladowal... kolejna wizyta w ASO i szalona proba rozwiazania problemu..
                          ASO postanowilo przesmarowac mechanizmu zmiany biegow...

                          Efekt jak mozna bylo przypuszczac - zaden, zawieszenie bez luzow ale cos stuka/trzeszczy.

                          Na dodatek zlosliwosc rzeczy martwych zawsze daje o sobie znac kiedy do samochodu
                          wsiada ktos z ASO.

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #14
                            irbaboon, tylko gwarancja Cie niestety trzyma u nich....mysle ze lepiej do dobrego mechaniora ktory sie zna jedz, bo wiesz co to ASO...
                            Ja ostastnio zamowilem u nich gumowa zawleczke..na skrzynie biegow - gdzies wypadla..
                            mieli zadzwonic jak bedzie,cisza w eterze byla... kolega z dzialu czesci sie rozchorowal i gdybym tam po drodze nie zajechal to bym nie wiedzial ze ta zawleczka czeka na mnie juz 2 tygodnie....
                            lepiej od tych panow trzymaj sie z daleka po gwarancji

                            Komentarz

                            • dino75
                              Classic
                              • 2010
                              • 1

                              #15
                              Witam .Proponuję sprawdzić drążki kierownicze ,one również mają łozyskowaną końcówke i często tam pojawia się luz i wtedy mimo wymiany wszystkich gum i końcówek oraz swożni słychać stuki.

                              Komentarz

                              • areek85
                                Drive
                                • 2010
                                • 42

                                #16
                                Witam

                                Podobny przypadek miał mój szwagier w Lagunie 2005r. Ostatnio przeszła naprawę tzn. wahacze, końcówki i drążki ale i tak z zawiechy wydobywał się taki głuchy stuk. Przy wymianie były sprawdzane gumy od stabilizatorów jak i inne elementy oprócz amorów i poduch od silnika. Dziś po oględzinach ,innego mechaniora gdy ustawiał zbieżność, stwierdził że górne mocowanie amora jest po prostu wyrąbane w kosmos ( taka guma za ok 25zł ) i to tak stukało Sprawdź bo jestem pewien, że to to

                                Groblewski tego nie stwierdzi chodź by to zobaczył ten serwis to poracha. Jak mój ojciec u nich wstawiał radio jak kupił okte to spalili mu całego kompa :evil:

                                Komentarz

                                • czesiu1929
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 142

                                  #17
                                  ja bym proponował sprawdzić dolny sworzeń wahacza, ja miałem stuki przy ruszaniu i okazało się że to sworzeń był wybity.
                                  L&K

                                  Komentarz

                                  Pracuję...