stuki w zaawieszeniu ? łączniki stabilizatoa wymienione , sworznie wymienione ,tuleje wahacza ok, gumy stabilizatora ok, czy mogą to być poduszki silnika ? albo amortyzatory ?
Byłem na szarpakach i nic nie zauważono, test amortyzatorów 65% i 55%. Wydaje mi sie że to poduszki pod silnikiem -ale czy powodowałyby takie stuki nawet podczas drobnych częstych nierówności np płyty betonowe rozłożone niesymetrycznie? Np przy progu zwalniającym nie ma żadnego sukania tylko przy nierównościach podczas których lewe i prawe koło wybiera inaczej ? podczas skrętu w lewo i dodaniu i popuszczaniu gazu strasznie trzeszczy ?
mam chyba to samo! stuki/trzaski przy dohamowaniu i gwaltownym skrecie
przebieg 36 tys, auto na gwarancji, zglaszalem problem kilka razy w ASO (Plichta i Groblewski)
i nie znalezli zadnego luzu. (wymiana gum 10 tys temu nie rozwiazala problemu)
Zaliczylem tez wizyte w stacji kontroli pojazdow (TOS, ul. Hutnicza) na szarpakach i nic...
Wszystko w jak najlepszym porzadku
Doslownie wczoraj bylem znowu u Groblewskiego, sprawdzili kilka potancjalnych przyczyn
ale efekt zerowy. Jestem ustawiony na grubsza inspekcja (takze u Groblewskiego)
w przyszlym tygodniu.. Moze tym razem cos znajda..
Miałem podobny problem,
Co się okazało, niby wszystko sztywne i bez luzów, po odkręceniu łączników stabilizatora i "chwyceniu drążka w łapki" bez łączników okazało się, że ma luz na gumach drążka, czego wizyta na stacji nie wykazała, sam do tego doszedłem. Wymieniłem gumy mocujące drążek stabilizatora do podłogi i jest cisza "jak makiem zasiał". Pozdrawiam
Witam przyłącze sie to tematu. Mam podobnie ale tylko przy ruszaniu na skręconych kołach jest takie stuknięcie .Wymieniłem łożyska na makpersonach , gumy na drążku stabilizacyjnym ,tuleje na wachaczach , poduszki silnika i skrzyni i dalej to samo.Jeśli ktoś miał coś takiego prosił bym o podpowiedź co to jest . :cry:
Dzięki.
A jak można to sprawdzić żeby się w koszta więcej nie pakować.Jeszcze chciałem dodać że nie zawsze to stuka, moje odczucie jest takie że jak są dosyć mocne przeciążenia na koła to wtedy stuka , nie miałem jeszcze przypadku żeby przy większych prędkościach coś takiego miało miejsce .
Mi tak zaczęło tłuc po spotkaniu z progiem zwalniającym. Miałem wybite gniazda amortyzatorów i coś tam jeszcze, nie pamietam już. W każdym razie przed naprawą zrobiłem przegląd i nic nie zauważyli.
kręciłem kółka i nic ,stuknięcie pojawia się tylko raz przy ruszaniu (stuknie raz i koniec) Dopiero dzisiaj pierwszy raz przy prędkości około 70 km/h podczas wchodzenia w zakręt też mi stukło pierwszy raz.Jutro jade na szarpaki zobacze czy coś znajdą.
pozdro
irbaboon, tylko gwarancja Cie niestety trzyma u nich....mysle ze lepiej do dobrego mechaniora ktory sie zna jedz, bo wiesz co to ASO...
Ja ostastnio zamowilem u nich gumowa zawleczke..na skrzynie biegow - gdzies wypadla..
mieli zadzwonic jak bedzie,cisza w eterze byla... kolega z dzialu czesci sie rozchorowal i gdybym tam po drodze nie zajechal to bym nie wiedzial ze ta zawleczka czeka na mnie juz 2 tygodnie....
lepiej od tych panow trzymaj sie z daleka po gwarancji
Witam .Proponuję sprawdzić drążki kierownicze ,one również mają łozyskowaną końcówke i często tam pojawia się luz i wtedy mimo wymiany wszystkich gum i końcówek oraz swożni słychać stuki.
Podobny przypadek miał mój szwagier w Lagunie 2005r. Ostatnio przeszła naprawę tzn. wahacze, końcówki i drążki ale i tak z zawiechy wydobywał się taki głuchy stuk. Przy wymianie były sprawdzane gumy od stabilizatorów jak i inne elementy oprócz amorów i poduch od silnika. Dziś po oględzinach ,innego mechaniora gdy ustawiał zbieżność, stwierdził że górne mocowanie amora jest po prostu wyrąbane w kosmos ( taka guma za ok 25zł ) i to tak stukało Sprawdź bo jestem pewien, że to to
Groblewski tego nie stwierdzi chodź by to zobaczył ten serwis to poracha. Jak mój ojciec u nich wstawiał radio jak kupił okte to spalili mu całego kompa :evil:
Komentarz